  • 1. Data: 2002-02-07 09:00:18
    Temat: Re: PKO SA SZPIEGUJE ????
    Od: "Wojciech Czaplinski" <t...@e...com.pl>

    Uzytkownik "Daniel Walczak" <a...@e...com.pl> napisal w wiadomosci
    news:gsel6u0t7o3h7jg70i98scgjfe5rjirred@4ax.com...

    > Ciekawe, bardzo ciekawe *evil grin*.
    > Btw ciekawe o jaki to "system" chodzi...
    >
    > Axe

    Ten co piszesz?

    Tarantoga

  • 2. Data: 2002-02-13 16:56:19
    Temat: PKO SA SZPIEGUJE ????
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    W PKO SA wdrazany jest system informatyczny który był powodem wielkiej afery
    w USA kilka lat temu.
    Jak sie okazalo system umozliwia "pewnym organizacjom :" wgląd w dane, a
    nawet sam raportuje.
    Z moich informacji wynika ze PKO BP takze zamierza wdrozyc ten system.!

  • 3. Data: 2002-02-13 17:54:15
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > Z moich informacji wynika ze PKO BP takze zamierza wdrozyc ten system.!

    Pamietaj, ze nie ma takiego banku jest Pekao SA :)

    A ten system w USA dalej funkcjonuje, wiec nie wiem dlaczego u nas mialby
    nie dzialac?
    Swego czasu czytalem artykul ze w ameryca sa tak salbno zabezoieczone
    informacje, ze pewna firma wprowadzila nowa usluge - mianowicie po podaniu
    numeru kart sprawdzala gdzie deliwent podrozowal, gdzie sie zatrzymywal,
    oraz... wskazala na kochanke faceta, ktora placila mniej wieej zawsze z nim
    w tych samych miejscach.

    Dlatego tez nie przyjely sie tam roznego rodzaju portmonetki (podobne jak w
    ING karty maestro), a wieksze kwoty placi sie li tylko karta czy czekiem, bo
    na gotoweczke parza dziwnei podejrzanie...

  • 4. Data: 2002-02-13 19:17:13
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

  • 5. Data: 2002-02-13 19:43:44
    Od: "chip" <p...@i...pl>

    Uzytkownik "Daniel Walczak" <a...@e...com.pl> napisal w wiadomosci

    > Ciekawe, bardzo ciekawe *evil grin*.
    > Btw ciekawe o jaki to "system" chodzi...

    Zapytaj w SoftBanku bo oni sa posrednikiem tej tranzakcjii:))
    A co do samego systemu, to jest on juz mocno przestarzaly:(( i... w polsce
    bedzie dzialac of line!!!!! hehe tak, tak.
    ale pewnie ktos wziol kase....jak to w polsce byw, my lubimy
    szrot...zwlaszcza jak ktos nam psmaruje....
    Zaden bank w Europie juz nie pracuje na tym systemie a i w USA odchodza od
    niego ostyatnie banki przechodzac w miare lagodnie na inne...
    pozdr...

  • 6. Data: 2002-02-14 12:01:32
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Wed, 13 Feb 2002 20:43:44 +0100, "chip" <p...@i...pl> wrote:

    > Zapytaj w SoftBanku bo oni sa posrednikiem tej tranzakcjii:))
    > A co do samego systemu, to jest on juz mocno przestarzaly:(( i... w polsce
    > bedzie dzialac of line!!!!! hehe tak, tak.

    Aaa, czyli chodzi Ci o produkt Alltela. Zauważ, że póki co Bank podpisał
    tylko wstępną umowę, tak naprawdę jeszcze nic nie wybrali i cała sprawa stoi
    w miejscu, ostatnio wręcz wygląda, jakby chcieli zrezygnować, a conajmniej
    nie kwapią się do podpisywania ostatecznej umowy.
    Chociaz pani prezes Pieronkiewicz powiedziała:

    "Jednym z najważniejszych zadań w br. ma być rozpoczęcie
    wdrażania centralnego systemu informatycznego. Wchodzimy w ostatnią fazę
    negocjowania kontraktu z dostawcą. Do końca lutego będziemy mieli jasność
    czy dotychczasowy dostawca przyjmie proponowane warunki. Jestem przekonana,
    że warunki te zostaną przyjęte ? stwierdziła prezes Pieronkiewicz"

    Zwracam na słowo "czy" ;-) (Btw podwykonawca jest Softbank, który ostatnio
    ostro stracił pozycję na rynku systemów bankowych, a strata PKO BP byłoby
    dla niego baaardzo bolesna, więc pewnie będą starali się jednak "wcisnąć"
    tam Alltela, nawet na gorszych finansowo warunkach.

    Axe

  • 7. Data: 2002-02-14 12:13:18
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2002 10:00:18 +0100, "Wojciech Czaplinski"
    <t...@e...com.pl> wrote:

    > Ten co piszesz?
    >
    > Tarantoga

    No co ty Tarantoga ;-), to "grubsza" sprawa (Alltel)

    Axe

  • 8. Data: 2002-02-17 15:56:22
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    poool <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > w USA kilka lat temu.
    > Jak sie okazalo system umozliwia "pewnym organizacjom :" wgląd w dane, a

    Jak zawsze - wiedzą, że dzwonią, a nie wiedzą gdzie.

    Systematics jest jedynie ramą, w której d\się umieszcza konkretny system
    bankowy. I miozna tak go skonfiguroweać, że bdzie be. I można też zrobić
    coś przeciwnego....

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 9. Data: 2002-02-17 15:57:36
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    chip <p...@i...pl> wrote:
    > Zaden bank w Europie juz nie pracuje na tym systemie a i w USA odchodza od
    > niego ostyatnie banki przechodzac w miare lagodnie na inne...

    1. Bank andlowy w Warszawie jakoś pracuje (a jest w Europie)
    2. CitiGroup na nim pracuje....

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313