  • 1. Data: 2005-02-14 12:31:57
    Temat: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    31.01 br złożyłem w PKO BP I/O Szczecin pismo, w którym zażądałem wyjaśnień
    dot. łamania przez ten oddział warunków umowy kredytu hipotecznego.
    Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów, czy bank jest ustawowo jest
    zobowiązany do udzielenia pisemnej odpowiedzi w określonym terminie?

    Radek

  • 2. Data: 2005-02-14 13:47:48
    Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
    Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl>

    To nie jest, niestety, określone ustawowo, tylko w Umowie lub Regulaminie
    (obie podpisałeś).
    Możesz przybliżyć na czym polega złamanie warunków?

    Netgater

    Użytkownik "Radek" <k...@i...pl> napisał

  • 3. Data: 2005-02-14 14:27:00
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    W umowie nie ma nic o ew. reklamacjach ;-)

    Może zacytuję fragment pisma ;-)
    W umowie nr X podpisanej w 2001r. stoi jak byk:

    "Jeżeli Kredytobiorca dokona spłaty raty w kwocie wyższej od należnej, PKO
    BP SA rozliczy kwotę nadpłaty na spłatę kredytu."
    "Przez spłatę raty w kwocie wyższej od należnej rozumie się spłatę dokonaną
    od drugiego do dwudziestego dnia miesiąca kalendarzowego, za który przypada
    spłata włącznie, lub dokonaną pierwszego dnia miesiąca następującego po
    miesiącu kalendarzowym, za który przypada spłata, w kwocie wyższej niż to
    wynika z zawiadomieniu.".

    Następnie podpisałem 2 aneksy do tejże umowy (w 2003 i 2004r. dot.
    przewalutowania kredytu, w których w/w warunki "pozostawiono bez zmian").
    Bodajże w lipcu zmienił się nr rachunku ze "starego" na IBANowy, a wraz z
    nim zmienił się "magicznie" nr umowy (!).
    Oczywiście nikt mnie nie raczył poinformować o zmianie ani numeru rachunku
    ani numeru umowy.
    Telefonicznie (!) podano mi nowy nr rachunku. Jak się okazało jest to tzw.
    rachunek techniczny, na który owszem można dokonywać nadpłat, ale nie będą
    one w ogóle brane pod uwagę, jeśli nie zaniosę do oddziału pisma z prośbą o
    uwzględnienie nadpłaty...
    Najlepsze jest to, że w sądzie rejonowym (wydz. ksiąg wieczystych) leży
    sobie oświadczenie pko bp i/o szczecin, w którym napisano, że umowa ma nr X,
    a tymczasem wg PKO umowa ma już nr Y ;-))

    Reasumując, pozbawiono mnie możliwości nadpłat bez konieczności sporządzania
    stosownego pisma, co jest ewidentnym naruszeniem warunków umowy.

    Podejrzewam, że w związku z aneksem z 2004 oraz zmianą numerów bankowych
    jakaś super wszechwiedząca niedysponentka zmieniła numer umowy z X na Y,
    przyporządkowując jej nowy nr rachunku technicznego (ot tak, żeby jej było
    łatwiej). No i teraz jest lekka zadyma.

    Ja im jednak tego nie odpuszczę. Będę twardo walczyć o swoje.

    Radek

  • 4. Data: 2005-02-15 07:30:55
    Od: "Dawid Świtała" <n...@W...com>

    Użytkownik "Radek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów, czy bank jest ustawowo jest
    > zobowiązany do udzielenia pisemnej odpowiedzi w określonym terminie?
    14 dni od daty doreczenia skargi / reklamacji do oddzialu :)

    --
    Dawidek

  • 5. Data: 2005-02-15 11:20:49
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Dawid Świtała"

    > 14 dni od daty doreczenia skargi / reklamacji do oddzialu :)

    no to ja sie rowniez musze w PKOBP upomniec o odpowiedz na swoją
    skarge na pismie - dostarczoną osobiście 6 stycznia :-)
    Wyslalem przelewy z PKO-Inteligo do Inteligo DB i Fortisa - wszędzie
    popsute czytanie polskich znaków (ą ś ź) NAWET W INTELIGO
    jak z innych systemow wysyłam test to we wszystkich dobrze są polskie
    litery czytane tylko nie w pko-inteligo.
    Tym samym udowodniłem im, że odbiegają od standardów, bo najpierw
    oczywiscie odpowiedzieli żeby to inne banki sobie poprawily :-)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2005-02-15 12:33:45
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tym samym udowodniłem im, że odbiegają od standardów, bo najpierw
    > oczywiscie odpowiedzieli żeby to inne banki sobie poprawily :-)

    Sie czepiasz normalnie, no...
    Ja tam juz przywyklem, ze na wyciagach z Mille mam tylko jedna litere z
    calej nazwy miasta, w ktorym najczesciej dokonuje transacji...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2005-02-15 13:19:55
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Dawid Świtała napisał(a):

    > 14 dni od daty doreczenia skargi / reklamacji do oddzialu :)

    Poproszę o podstawę prawną.

  • 8. Data: 2005-02-15 13:20:22
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    blad napisał(a):

    > Tym samym udowodniłem im, że odbiegają od standardów, bo najpierw
    > oczywiscie odpowiedzieli żeby to inne banki sobie poprawily :-)

    Ale tych standardów NIE MA. Będą, ale obecnie jeszcze nie ma.

  • 9. Data: 2005-02-15 13:28:58
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"

    > Ale tych standardów NIE MA. Będą, ale obecnie jeszcze nie ma.

    to dlaczego wiekszosc pokazuje i drukuje poprawnie?
    *** blad ***

  • 10. Data: 2005-02-15 13:31:44
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos"

    > Sie czepiasz normalnie, no...
    > Ja tam juz przywyklem, ze na wyciagach z Mille mam tylko jedna
    > litere z
    > calej nazwy miasta, w ktorym najczesciej dokonuje transacji...;-)

    Mille to mnie raz tak załatwiło, że Forits zwrócił do nich przelew
    - to był ten okres jak Forits badał pola tekstowe i stowierdził,
    że to przelew nie do mnie tak skopane było kodowanie liter
    PKO-Inteligo psuje tylko 3 literki a Mille więcej :-)
    *** blad ***