  • 1. Data: 2005-02-14 10:30:33
    Temat: gdzie brać kredyt hipoteczny
    Od: t...@w...home.pl (tomczak)

    Witam wszystkich !!!!
    Właśnie zamierzam skorzystać z kredytu hipotecznego na budowę domu, mam
    wszystkie formalności załatwione tylko jak mróz na dobre zejdzie to do
    roboty się zabieram, brakuje mi połowa kasy. W jakim banku warto brać kredyt
    hipoteczny, może ktoś już to przerobił, przeanalizował i doradził, w jakiej
    walucie brać i w jakim banku najkorzystniej itd..... proszę o pomoc poradę
    bo wiem że jak zacznę chodzić po bankach sam to wszędzie będzie super ale
    tego co trzeba to mi nikt nie powie, proszę o poradę, wiem że zapewne moje
    pytanie nie jest oryginalne ale chyba życiowe, pozdrawiam piotr

    ____________
    Virus checked by G DATA AntiVirusKit
    Version: AVK 15.0.2951 from 08.02.2005
    Virus news: www.gdata.pl

  • 2. Data: 2005-02-14 11:24:11
    Temat: Re: gdzie brać kredyt hipoteczny
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Właśnie zamierzam skorzystać z kredytu hipotecznego na budowę domu

    Skorzystaj z usług pośredników (OpenFinance, Expander). Znajomi tak załatwiali i
    sobie chwalą. Warunki zwykle korzystniejsze, niż gdybyś sam negocjował z
    bankiem.

    Jacek

  • 3. Data: 2005-02-14 13:53:16
    Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl>

    IMHO pośrednik zawsze wyjdzie drożej, chyba że Bank cię robi w poroże.
    Właśnie przerabiam temat. Na placu boju został PKO BP i PTF Bank. Lepiej sam
    idź do nich i nie kombinuj z pośrednikami. Do PKOBP trzeba tylko trafić w
    odpowiednie miejsce, na jakichś rzetelnych i dobrych doradców (spróbuj
    umówić się przez infolinię), bo normalnie w oddziale to masakra.

    Netgater

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał

  • 4. Data: 2005-02-14 16:32:08
    Od: "Lew" <m...@p...onet.pl>

    Zagladnij na strone www.konta.hil.pl Znajdziesz
    rozne propozycje kredytowe lub bedziesz mogl skorzystac z pomocy doradcy.

    Milego dnia
    Lew

    --
    Widziałeś już www.konta.hil.pl

  • 5. Data: 2005-02-14 20:48:20
    Od: "Multic" <j...@g...pl>

    Sorki, ale mam inne doświaczenia.
    Pośrednik (np. expander) nie jest wcale droższy, tyle że gros pracy
    przerzuca na klienta i pracowników banku, tzn. płacisz tyle samo co
    bezpośrednio w banku, ale dostajesz w zamian bardzo mało. Sam załatwiasz
    dokumenty i zwłaszcza jak bank wymaga dodatkowych (a prawie zawsze tak jest)
    to wtedy zaczyna się jazda...
    Poza tym, po uzyskaniu kredytu jest kwestia jego obsługi. Pośrednik wtedy
    umywa ręce, bo jak już wziął pieniądze za pozyskanie klienta, to ma go
    gdzieś.
    Warto zawsze poszukać banku, który posiada tzw. aktywnych doradców, tj
    ludzi, którzy zajmują sie wyłącznie kredytami, są w stanie zgromadzić
    wszystkie potrzebne dokumenty i są zawsze do dyspozycji klienta, zarówno
    przed jak i po uzyskaniu kredytu, oczywiście bez dodatkowych kosztów.
    Wiem, że takich doradców mają GE, Multi, Millenium i pewnie parę innych.

  • 6. Data: 2005-02-15 07:15:16
    Od: Dudus <t...@w...plUSUN>

    Dnia 2005-02-14 21:48, Użytkownik Multic napisał:
> [...]
    > przed jak i po uzyskaniu kredytu, oczywiście bez dodatkowych kosztów.
    > Wiem, że takich doradców mają GE, Multi, Millenium i pewnie parę innych.

    No coz widac ze to nie zalezy od posrednika, czy jest czy go nie ma.
    Tylko od tego na jakiego czlowieka sie trafi. Tez zalatwialem kredyt
    przez expandera i jakos troche inaczej to widze. Te dokumenty ktore mogl
    zalatwic expander to zalatwil, oczywiscie ze czesc trzeba samemu, ale to
    chyba oczywiste, wiadomo w jakim kraju mieszkamy. A co do obslugi po
    kredytowej to juz wogole nie moge sie zgodzic. Doradczyni z ktora
    wszystko zalatwialem jest w kazdej chwili dostepna i sluzy pomoca. Widac
    duzo zalezy od czlowieka. Zreszta maly przyklad: znajomy bral kredy
    dobrych pare lat temu i mial dosyc wysokie oprocentowanie, nie chcial
    sam negocjowac z bankiem, polecilem mu expandera i wszystko plynnie
    zalatwil. Wiec widac nie wszedzie jest tak zle :-) I mala reklama w
    podziekowaniu : Expander o/Gliwice. :-)

  • 7. Data: 2005-02-15 07:30:14
    Od: "Multic" <j...@g...pl>

    no tak, ale jak szefowie tej pani z exp. się dowiedzą, że całkiem prywatnie
    bez ich zgody obsługuje klienta po uzyskaniu kredytu, to chyba zwócą jej
    uwagę-to nie leży w zakresie jej obowiązków

  • 8. Data: 2005-02-15 07:48:31
    Od: Dudus <t...@w...plUSUN>

    Dnia 2005-02-15 08:30, Użytkownik Multic napisał:
    > no tak, ale jak szefowie tej pani z exp. się dowiedzą, że całkiem prywatnie
    > bez ich zgody obsługuje klienta po uzyskaniu kredytu, to chyba zwócą jej
    > uwagę-to nie leży w zakresie jej obowiązków

    Nie zgodze sie z tym zdaniem. Jest chyba troche wazniejsza kwestia tzn.
    pozyskanie sobie zaufania klienta. Moze to zaangazowanie doradcy zalezy
    od analizy "przydatnosci klienta" w przyszlosci :-) i moze ktos z
    marnymi perspektywami jest zlewany.. ale jednak w moim przypadku
    wszystkie sprawy zalatwiane przez expandera byly zakonczone bardzo
    pozytywnie i mam zamiar dalej korzystac z ich uslug, i polecac znajomym.

  • 9. Data: 2005-02-15 16:46:21
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Dudus napisał(a):
    > Dnia 2005-02-15 08:30, Użytkownik Multic napisał:

    ciach

    i polecac znajomym.

    I o to wlasnie chodzi

  • 10. Data: 2005-02-17 21:15:44
    Od: e...@o...pl

    > Kazdy posrednik musi na czyms zarobić czyli takie mówienie, że tam zostawisz
    mniej pieniedzy niż w banku to nie jest prawda, pójdziesz do Expandera i
    zapłacisz np. 2% prowizji od udzielonego kredytu w banku X tzn. bank X odda z
    twojej prowizji posrednikowi np. 1,5%, natomiast w tym samym banku możesz
    negocjować prowizję i np. pracownicy banku chętnie zejdą do 0,5% lub 1%, gdy
    bezpośrednio się u nich zjawisz - tak to najzwyczajniej działa.