  • 11. Data: 2016-07-05 15:43:47
    Temat: Re: PKO BP - przelew do USA
    Od: "Com" <c...@c...com>

    > No to faktycznie nie wyglada zle. Ale ale list pojdzie 2 tyg. a
    > kiedys to nawet nie doszedl, zaginal bez wiesci.
    > --
    > marek

    W Alior Kantor kupić dolary i za darmo przelać na dowolny rachunek w USD

  • 12. Data: 2016-07-05 15:53:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > W Alior Kantor kupić dolary i za darmo przelać na dowolny rachunek w USD

    Eee, to nie aż tak pięknie z tą darmowością.
    Zobacz, co napisał OP: "wszystkie koszty po stronie zlecającego,".
    To oznacza opcję kosztową OUR - a to w aliorze kosztuje od 100 do 120zł - akurat to,
    że niezależnie od kwoty, to w opisywanym przypadku oznacza, że nie jest to bardzo
    korzystnie - choć jeszcze oczywiście pytanie, ile to jest ta "niewielka kwota" - ale
    oczywiście jest i tak taniej niż w PKO, gdzie kosztuje to od minimum 105zł - plus
    jeszcze trzeba doliczyć koszt zakupu dolarów - bo przelew z konta złotówkowego -
    zapewne zakup będzie w PKO, bo do przelania ma być określona suma dolarów, więc
    dodatkowo 2,5% sumy - czyli o 2,2pp więcej niż w kantorze aliora.

  • 13. Data: 2016-07-05 16:39:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale nie myl aliora i TMUB z kantorem internetowym aliora.
    Dziwne to jest i nie wiadomo, po co alior robi sobie sam konkurencję, ale tak, jak
    nie opłaca się kupować walut w aliorze i t-mobile - spread 15% - tak opłaca się
    kupować w kantorze aliora - spread 0,6% (tak, sześć dziesiątych procenta, albo sześć
    promili).
    Do tego w kantorze zakładasz sobie w pełni funkcjonalne konta walutowe (oprócz
    złotówkowego), z których możesz robić przelewy.
    Także przelewasz elixirem na konto złotówkowe w kantorze aliora, kupujesz po dobrym
    kursie kantoru aliora i robisz przelew już w dolarach z kantoru aliora.

    Także za przelew w opcji OUR w trybie normalnym (spot) przykładowo 100$ kupionych za
    złotówki w pekao zapłacisz około (licząc średni kurs dolara 4zł - dziś w NBP średni
    3,9886) 102,5*4zł+105zł=515zł, a w kantorze aliora 100,3*4zł+100=501,2zł.

  • 14. Data: 2016-07-05 17:06:08
    Temat: Re: bezpłatne przekazanie pieniędzy do USA
    Od: Ojciec <c...@a...tesla.babajaga>

    Najtaniej i najprościej będzie chyba wyrobić kartę bankomatową dla
    odbiorcy i ją jemu wysłać.

    Są banki w Polsce, które wydają karty debetowe do konta prowadzonego w
    dolarach USA bezpłatnie, wypłata gotówki USD z bankomatów za granicą
    tymi kartami jest bezpłatna.

    Jeśli masz zamiar systematycznie przekazywać pieniądze, to wystarczy
    zamówić kartę i ją wysłać odbiorcy w USA, oraz od czasu do czasu robić
    przelew na to konto i informować odbiorcę, że może wypłacić saldo.

  • 15. Data: 2016-07-05 23:32:14
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 13:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "marek" napisał w wiadomości grup

    > Myslisz, ze chce im sie te wszystkie listy otwierac i sprawdzac, czy
    > ograniczaja sie do zagranicznych ?
    >
    > J.

    Na mojej najbliższej poczcie to najpierw wkładają palucha do koperty i
    macają. To jest chyba robota listonosza.
    No i teraz nawet nie dziwię się, że na pocztach sprzedają koperty, które
    mozna otworzyć ze wszystkich stron, bo to jakieś bardzo lipne klejenie
    tych kopert jest-wiadomo w jakim celu. Teraz jak napiszę list do sklejam
    dokładnie wszystkie boki koperty klejem w sztyfcie, a otwarcie główne
    zaklejam taśmą.

    --
    animka

  • 16. Data: 2016-07-05 23:38:08
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 13:24, Liwiusz pisze:

    > Jak mają złe zamiary, to wystarczą testery do wykrywania przez kopertę.

    Wszędzie mordy już wsadzają. Na dodatek znowu ustalono, że listonosze
    będą chodzić po mieszkaniach, sprawdzać i ewentualnie dowalać kary za
    nieplacenie abonamentu. Już mi to gardlem wychodzi, bo ostatnio
    listonosz przychodzi nawet liczniki gazowe spisywać chociaż podaję co
    m-c stan licznika przez internet. Ja już wolałam inkasenta, a nie
    listonosza. Jego tu już za dużo.

    --
    animka

  • 17. Data: 2016-07-05 23:47:03
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 15:41, marek pisze:
> [...]
    Kiedyś to wujek ze Stanów przesyłał w listach każdemu z rodziny (trzem
    siostrom) po 20 dolarów. Przyklejał leciutko z boku taśmą klejącą do
    listu (w złozonej kartce). Nie było wtedy złodziejstwa. Teraz mendy na
    wszystko się połaszczą.

    --
    animka

  • 18. Data: 2016-07-06 00:32:52
    Od: "Com" <c...@c...com>

> [...]
    > tych kopert jest-wiadomo w jakim celu. Teraz jak napiszę list do sklejam
    > dokładnie wszystkie boki koperty klejem w sztyfcie, a otwarcie główne

    straszna paranoja ;)

  • 19. Data: 2016-07-06 10:15:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-06 o 00:32, Com pisze:
    > To jest chyba robota listonosza.
    >
    > straszna paranoja ;)

    Gdybyś używał listów do przesyłania pieniędzy jak Animka, to też byś
    tak miał ;)

    --
    Pete

  • 20. Data: 2016-07-06 13:21:25
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-06 o 10:15, Pete pisze:

    > Gdybyś używał listów do przesyłania pieniędzy jak Animka, to też byś
    > tak miał ;)

    Pieniądze przesyłam przelewami bankowymi. Gdzie napisałam, że pieniądze
    przesyłam w listach?

    --
    animka