  • 21. Data: 2016-07-06 19:08:35
    Temat: Re: PKO BP - przelew do USA
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Banknot trzeba wkładać pomiędzy folię aluminiową, a niegdyś opakowanie od czekolady
    ("sreberko").
    Jesli chodzi o listy wartościowe, to przy nadawaniu na poczcie przed zaklejeniem
    koperty spisują zawartość (nominały i liczbę banknotów).

  • 22. Data: 2016-07-06 23:09:38
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 7/5/2016 8:29 AM, Pete wrote:

    > List wartościowy do USA wartość ok 1000$ za 96PLN

    przeczytaj dokładnie warunki to zapewne znajdziesz, że nie obejmuje gotówki.

  • 23. Data: 2016-07-06 23:12:45
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 7/6/2016 12:08 PM, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Jesli chodzi o listy wartościowe, to przy nadawaniu na poczcie przed zaklejeniem
    koperty spisują zawartość (nominały i liczbę banknotów).

    Nigdy się jeszcze nie naciąłeś na tłumaczenie poczty, że za przesyłkę
    wartościową to oni odpowiadają tylko do granicy kraju, a potem to nie
    ich broszka co zginie u innego przewoźnika?

  • 24. Data: 2016-07-07 07:43:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 lipca 2016 23:09:40 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > przeczytaj dokładnie warunki to zapewne znajdziesz, że nie obejmuje gotówki.

    http://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/wysylka/l
    isty/list-wartosciowy/

  • 25. Data: 2016-07-07 09:51:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie.

    -----

  • 26. Data: 2016-07-07 18:13:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Jul 2016 10:53:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A moze zaryzykowac banknoty w kopercie ?

    Bezpiecznej cel wysłać. Ja w usa otrzymywalem pocztą czeki
    wystawiane przez pko sa, wysłany przez nich pocztą w takiej ładnej
    kopercie opisanej "czek bankowy, nie otwierać".

    --
    Marek

  • 27. Data: 2016-07-08 10:53:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Bezpiecznej cel wysłać. Ja w usa otrzymywalem pocztą czeki
    >wystawiane przez pko sa, wysłany przez nich pocztą w takiej ładnej
    >kopercie opisanej "czek bankowy, nie otwierać".

    Pekao moze i ma w USA dobra infrastrukture do wyplat czekow, ale jesli
    to ma wygladac jak w druga strone, to chyba lepiej banknoty.

    Taki amerykanski czek przychodzi, idziesz do naszego banku, nasz bank
    odsyla go do USA, czeka az pieniadze przyjda przelewem.
    I oczywiscie za cala operacje biora spora prowizje :-)

    J.

  • 28. Data: 2016-07-08 11:15:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A który to ten "nasz" bank ?

    Ja dawno temu - 1998/99 - dostałem czek z ameryki na 20$ od jakiejś takiej firmy, co
    płaciła 4$ za każdego, kto się z polecenia tam zapisał.
    Czek ładny, w kopercie grubej - mama myślała, że to z jakiejś internetowej sekty i
    chciała do kosza wyrzucić ;>
    Ale co z takim czymś zrobić ? Jak że miałem wtedy konto w pekao założone w celu
    przelewania przez polibudę stypendium, to poszedłem do oddziału na pl. Hallera, żeby
    mi w tym pomogli.
    Pan się bardzo zdziwił, gdy mu to coś pokazałem, ale jako że ten bank miał
    doświadczenie z dewizami (bony ;) to kazał czek podpisać i do inkasa przyjął.
    Ale pojawił się problem, w jaki sposób mi te dolary dać - nie wiem, dlaczego nie
    można było do ręki, ale stanęło na tym, że założył mi konto dolarowe - darmowe, więc
    nie będzie. Jedynie za inkaso zapłaciłem 10 (ówczesnych ;) złotych.
    A potem o tych dolarach zapomniałem - i przypomniałem sobie dopiero w 2013, gdy już
    konto złotówkowe w pekao było dawno zamknięte (w 2003, bo jeszcze zniosłem
    oprocentowanie 0,001%, ale już miesięcznej opłaty 3zł nie - i uciekłem do mBanku).
    Także znów pojechałem na pl. Hallera, oddział już w budynku obok (ale w starym jakaś
    klątwa, nikt tego nie wynajmuje i wygląda to wciąż tak, jak w 98), znów zaskoczona
    Pani opowiedzianą historią, sprawdza w komputerze - ślad po koncie złotówkowym jest,
    ale po dolarowym ani ani.
    Ki diabeł ? Ale Pani było pro i mówi, że może sprawdzić w papierowej kartotece i
    wystawi mi zaświadczenie, że nie ma wobec banku żadnych zobowiązań (bo tego się
    bałem, że za dolarowe wprowadzili opłaty - a na pewno go sam nie zamykałem, bo
    przecież zapomniałem na śmierć), ale muszę o to zaświadczenie napisać podanie i
    zapłacić 20zł. Zaryzykowałem - dobrze, że miałem ślad tego konta dolarowego w postaci
    wyciągu (na dobrym papierze drukowali - 15 lat, a żadnego zżółknięcia) - i następnego
    dnia Pani dzwoni, że znalazła to moje konto.
    Podobno gdy zmieniali numerację na IBAN, to zmienili też cały system komputerowy - a
    przy okazji robili akcję zamykania martwych kont i podobno nawet w tej sprawie list
    do mnie wysłali - ale gdzieś zginął, bo w międzyczasie się przeprowadziliśmy - i mi
    to konto dolarowe zamknęli (a złotówkowe zamykałem już z nowym numerem w IBAN) i
    nawet do nowego systemu nie wprowadzili.
    Okazało się, że to moje 20$ leży sobie od 10 lat na końcie technicznym oddziału, mogę
    sobie po nie przyjechać, a 20zł płacić nie muszę.
    Ostatecznie banknot z Andrew Jacksonem skończył w puszcze WOŚP.

  • 29. Data: 2016-07-10 11:05:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Jul 2016 10:53:44 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Pekao moze i ma w USA dobra infrastrukture do wyplat czekow,

    Czek gotówkowałem w pierwszym lepszym banku na wsi.

    >ale jesli
    > to ma wygladac jak w druga strone, to chyba lepiej banknoty.

    Przecież on chce kasę do usa wysłać a nie w drugą stronę.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2016-07-11 10:10:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Czek gotówkowałem w pierwszym lepszym banku na wsi.

    Amerykanskiej wsi ?

    >Przecież on chce kasę do usa wysłać a nie w drugą stronę.

    No ale jesli u nas jest tak:
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/operacje-z
    agraniczne/realizacja-czeku-zagranicznego/#/szczegol
    y-oferty/
    To niby czemu na amerykanskiej wsi mialoby byc inaczej ? :-)

    realizacja inkasa - od 3 do 14 tygodni :-)

    Pekao - oni maja tradycje w obrocie zagranicznym.
    PKO BP to nie wiem, byc moze tez juz ma.

    Pozostaje jeszcze Western Union :)

    J.