  • 21. Data: 2015-09-01 11:52:46
    Temat: Re: PIN i blokada kary.
    Od: " 666" <...@...6>

    To nie żadne odliczanie, to dźwięk z głośnika.

    -----

  • 22. Data: 2015-09-01 11:55:01
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-01 o 11:51, 666 pisze:
    > Bo ktoś sklonuje Twoją kartę i wpłaci gotówkę na Twoje konto?

    a, ok, wpłatomat...

    @

  • 23. Data: 2015-09-01 11:56:49
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-01 o 11:52, 666 pisze:
    > To nie żadne odliczanie, to dźwięk z głośnika.

    https://www.youtube.com/watch?v=-0kcet4aPpQ

    :)

    a.

  • 24. Data: 2015-09-01 11:58:46
    Temat: Re: PIN i blokada karty.
    Od: " 666" <...@...6>

    PIN we wpłatomacie? Wszystkie mi znane wymagają. Chociaż chyba EB nie wymagał?
    Jest prowizja od wpłat w euronetach?

    Tak z innej beczki:
    Zastanawia mnie gdzie jest zaszyta informacja, że na daną kartę (np. na przedpłaconą)
    nie można wpłacić gotówki we wpłatomacie (dla
    uproszczenia: karta z tego samego banku, co wpłatomat).

    -----

  • 25. Data: 2015-09-01 12:04:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 01 Sep 2015 11:58:46 +0200, 666 napisał(a):

    > Jest prowizja od wpłat w euronetach?

    Jeśli bank nie ma umowy z euronetem, to

    0,4% - gotówka na koncie w następnym dniu roboczym

    0,4% + 5 zł - w ciągu 30 minut

  • 26. Data: 2015-09-03 00:09:58
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Karta Mbank - wpłata bez PIN-u we wpłatomatach mBanku i Euronetu.
    > Karta T-Mobile - wpłata bez PIN-u we wpłatomatach Euronetu.
    >
    > Kto wymaga PIN-u?

    Idea Bank też nie wymaga pinu przy wpłacie.

    --
    Grzexs

  • 27. Data: 2015-09-03 19:41:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > PIN nie jest wysyłany do banku "otwartym kodem", tylko jednokierunkowo
    > zaszyfrowany, tak, że
    > nie da się go (teoretycznie) podejrzeć.

    Akurat.
    BTW jednokierunkowe skróty (bo przecież nie szyfrowanie) są użyteczne
    tylko w przypadku dłuższych wiadomości - takich, gdzie nie można
    przeszukać np. całej przestrzeni wiadomości (klucza). W przypadku
    krótkich kluczy, takich jak PIN, trywialny atak brutalny jest całkowicie
    skuteczny (i bardzo prosty w wykonaniu).

    > PIN ma 4 cyfry, a zatem 10000 kombinacji.

    Właśnie. Żadne "jednokierunkowe szyfry" nie zadziałają.

    Natomiast oczywiście normalne, "dwukierunkowe" szyfry zadziałają
    i takich się używa do szyfrowania m.in. PINów.
    --
    Krzysztof Hałasa