  • 1. Data: 2015-08-29 23:28:19
    Temat: PIN i blokada kary.
    Od: marsel <m...@c...pl>

    Trzykrotne wpisanie błędnego PIN powoduje blokadę karty.
    Ale jak konkretnie ta blokada działa, to bankomat blokuje kartę w
    bankomacie czy blokuje jakoś samą kartę przez nadpisanie czegoś w chipie?
    Powiedzmy że mam kartę do której znam trzy pierwsze cyfry PINu, czwarta
    jest nieznana, czyli 10 możliwości. Czy powiedzmy wykonanie dwóch
    operacji odgadnięcia czwartej cyfry w 5 różnych bankomatach może się
    powieść?

  • 2. Data: 2015-08-29 23:41:24
    Temat: Re: PIN i blokada kary.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marsel wrote:
> [...]
    > jest nieznana, czyli 10 możliwości. Czy powiedzmy wykonanie dwóch
    > operacji odgadnięcia czwartej cyfry w 5 różnych bankomatach może się

    blokada jest na poziomie banku, nie bankomatu

  • 3. Data: 2015-08-29 23:53:35
    Od: marsel <m...@c...pl>

    witek pisze:

    > blokada jest na poziomie banku, nie bankomatu
    Ale od razu po wpisaniu pierwszego błędnego PINu bank dostaje o tym
    informację i sobie zlicza 3 kolejne?
    Czy może wpisanie jednego błędnego PINu i wyjęcie karty z bankomatu nie
    jest w żaden sposób rejestrowane? Generalnie czy można w dziesięciu
    takich próbach odgadnąć PIN?

  • 4. Data: 2015-08-31 01:32:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Aug 2015 16:41:24 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > blokada jest na poziomie banku, nie bankomatu

    I zdaje się każdy bank onaczej konfiguruje zachowanie bankomatu po
    podaniu kilkurotnie pod rząd złego pina (zatrzymać-nie zatrzymać).

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-08-31 05:51:21
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-29 o 23:53, marsel pisze:

    > Ale od razu po wpisaniu pierwszego błędnego PINu bank dostaje o tym
    > informację i sobie zlicza 3 kolejne?

    tak. pin jest elementem wiadomości wysyłanej do centrum kart przez
    bankomat. na karcie nie masz zapisanego pinu.

    > Czy może wpisanie jednego błędnego PINu i wyjęcie karty z bankomatu nie
    > jest w żaden sposób rejestrowane? Generalnie czy można w dziesięciu
    > takich próbach odgadnąć PIN?

    nope. to by było zbyt oczywiste.

    a.

  • 6. Data: 2015-08-31 07:20:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-08-15 o 05:51, Artur Miller pisze:

    > tak. pin jest elementem wiadomości wysyłanej do centrum kart przez
    > bankomat. na karcie nie masz zapisanego pinu.

    PIN nie jest wysyłany do banku "otwartym kodem", tylko jednokierunkowo
    zaszyfrowany, tak, że
    nie da się go (teoretycznie) podejrzeć.

    > nope. to by było zbyt oczywiste.

    PIN ma 4 cyfry, a zatem 10000 kombinacji.

  • 7. Data: 2015-08-31 08:33:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 29 Aug 2015 23:53:35 +0200, marsel napisał(a):

> [...]
    > Czy może wpisanie jednego błędnego PINu i wyjęcie karty z bankomatu nie
    > jest w żaden sposób rejestrowane? Generalnie czy można w dziesięciu

    PIN jest wysyłany do banku nie w momencie wprowadzenia w bankomacie a
    dopiero w chwili zatwierdzenia transakcje wymagającej PIN-u.

  • 8. Data: 2015-08-31 08:56:33
    Od: " 666" <...@...6>

    Coś konfabulujesz.

    BTW mnie najbardziej zadziwia, że bez pinu nie wpłacisz gotówki we wpłatomacie ;-)
    No przynajmniej w tych, co znam.

    -----

  • 9. Data: 2015-08-31 09:22:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 31 Aug 2015 08:56:33 +0200, 666 napisał(a):

    > Coś konfabulujesz.

    Niestety nie. Przetestuj. Wprowadź błędny PIN, spróbuj wypłacić. Zobacz w
    którym momencie będzie komunikat o złym PIN-ie. Dodatkowo jeśli zrobisz
    to wcześnie rano i będziesz pierwszym klientem, to zauważysz jeszcze
    jeden szczegół. Łączenie się z bankiem trwa wtedy dość długo. Czeka się
    nie po wprowadzeniu PIN, a przed wypłatą. Prawdopodobnie wynika to z
    chęci ograniczenia kosztów transmisji. Po co łączyć się z bankiem
    dwukrotnie jeśli wystarczy raz.

    > BTW mnie najbardziej zadziwia, że bez pinu nie wpłacisz gotówki we
    > wpłatomacie ;-)
    > No przynajmniej w tych, co znam.

    Karta Mbank - wpłata bez PIN-u we wpłatomatach mBanku i Euronetu.
    Karta T-Mobile - wpłata bez PIN-u we wpłatomatach Euronetu.

    Kto wymaga PIN-u?

  • 10. Data: 2015-08-31 10:40:36
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Kilkanaście lat temu miałem problem z przypomnieniem sobie PINu. Karta została
    połknięta przez bankomat mimo, że trzecia próba była wykonywana w innym banku niż
    dwie pierwsze.