  • 11. Data: 2015-08-31 20:19:00
    Temat: Re: PIN i blokada kary.
    Od: " 666" <...@...6>

    Jak próbować wypłacić, skoro wpisując błędny PIN w ogóle nie dochodzisz do ekranu
    operacji??

    -----

  • 12. Data: 2015-08-31 22:55:19
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Jak próbować wypłacić, skoro wpisując błędny PIN w ogóle nie dochodzisz do
    > ekranu operacji??

    jureq dobrze pisze.

    PS
    Korzystales kiedys z bankomatu?

  • 13. Data: 2015-08-31 23:36:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    666 wrote:
    > Jak próbować wypłacić, skoro wpisując błędny PIN w ogóle nie dochodzisz
    > do ekranu operacji??

    Serio?

  • 14. Data: 2015-08-31 23:41:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Niestety nie. Przetestuj. Wprowadź błędny PIN, spróbuj wypłacić. Zobacz w
    > którym momencie będzie komunikat o złym PIN-ie.

    W momencie kiedy żądanie wypłaty wraz z pinem dotrze do banku, bank
    odpowie wała i wtedy bankomat to wyświetli.

    > Dodatkowo jeśli zrobisz
    > to wcześnie rano i będziesz pierwszym klientem, to zauważysz jeszcze
    > jeden szczegół. Łączenie się z bankiem trwa wtedy dość długo.

    A potem już nie?
    Jakieś bajki opowiadasz.

    Czeka się
    > nie po wprowadzeniu PIN, a przed wypłatą. Prawdopodobnie wynika to z
    > chęci ograniczenia kosztów transmisji. Po co łączyć się z bankiem
    > dwukrotnie jeśli wystarczy raz.

    No właśnie jeden raz.
    Całość informacji idzie do banku i jak bank odpisze OK to bankomat
    zacznie liczyć kasę.

  • 15. Data: 2015-09-01 07:36:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 31 Aug 2015 16:41:26 -0500, witek napisał(a):

    > No właśnie jeden raz.
    > Całość informacji idzie do banku i jak bank odpisze OK to bankomat
    > zacznie liczyć kasę.

    No i właśnie o to mi chodzi. Po wprowadzeniu PIN, a przed wprowadzeniem
    transakcji poprawność PIN nie jest sprawdzana.

  • 16. Data: 2015-09-01 08:11:03
    Od: " 666" <...@...6>

    Nie, ale widziałem na filmie, amerykańskim.
    Wróćmy do wpłatomatu:
    W którym momencie wpłatomat wysyła PIN (na marginesie pytania po co w ogóle pyta)?

    -----

  • 17. Data: 2015-09-01 09:32:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No właśnie jeden raz.
    > Całość informacji idzie do banku i jak bank odpisze OK to bankomat zacznie
    > liczyć kasę.

    Potrzebowałem kiedyś w nocy z soboty na niedzielę skorzystać z bankomatu i
    nie miałem pojęcia, że mBank akurat ma przetwarzanie i od godziny transakcje
    nie działają.
    Na 3 bankomaty dwa w jakimś momencie informowały, że się nie da, a trzeci
    zaczął odliczać kasę a dopiero potem napisał, że się nie da.
    Na podstawie tego doświadczenia stawiam tezę, że funkcjonują różne
    rozwiązania.
    P.G.

  • 18. Data: 2015-09-01 10:30:25
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-01 o 08:11, 666 pisze:
    > Nie, ale widziałem na filmie, amerykańskim.
    > Wróćmy do wpłatomatu:
    > W którym momencie wpłatomat wysyła PIN (na marginesie pytania po co w
    > ogóle pyta)?

    z marginesu: bo tak jest zaprogramowany. może nie pytać, ale wtedy kogoś
    będzie bolało. na niepytanie o pin skonfigurowane są np. terminale na
    bramkach na autostradach (te niezbliżeniowe), automaty do biletów w
    autobusach itp.

    a.

  • 19. Data: 2015-09-01 11:15:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > trzeci zaczął odliczać kasę a dopiero potem napisał, że się nie da.
    > Na podstawie tego doświadczenia stawiam tezę, że funkcjonują różne
    Zapewne zaczął odliczać kasę w "miedzyczasie", po to żeby ci ją szybciej
    wystawić jak dostanie potwierdzenie.

    taki ficzer, zeby sie bankomaty tej firmy sprzedawaly jako te bardziej
    innowacyjne.

  • 20. Data: 2015-09-01 11:51:25

    Bo ktoś sklonuje Twoją kartę i wpłaci gotówkę na Twoje konto?

    -----