  • 1. Data: 2002-05-17 23:03:53
    Temat: PESEL w mBanku
    Od: <z...@p...onet.pl>

    Czy ktos z was mial klopoty z zalozeniem przez Internet konta w mBanku z powodu
    blednego ich zdaniem numeru PESEL? Co prawda w tej chwili pojawia sie opcja
    kontynuacji procesu zakladania konta pomimo pojawiajacych sie bledow, ale do
    lutego tego roku nie bylo takiej mozliwosci.

    Bylem w wielkim szoku, gdy wypelniajac formularz wyskoczyl mi na monitorze taki
    wlasnie komunikat. Mam stuprocentowa pewnosc, ze PESEL wpisany do mojego dowodu
    jest prawidlowy. Ostatnia cyfra w numerze jest zero i podejrzewam, ze wlasnie
    grupa potencjalnych klientow mBanku posiadajaca zera na koncu numerow PESEL
    (czyli dokladnie co dziesiata osoba) nie miala mozliwosci rejestracji z powodu
    blednie dzialajacego algorytmu weryfikacji wprowadzanych danych.

    Sadzilem, ze takie wpadki zdarzaja sie tylko malym firemkom, ktorych nie stac
    na kosztowne systemy informatyczne. Ciekawe kto im to robil? Chyba nie Hewlett
    Packard?

    Pozdrawiam,

    Ziutek - fanatyczny milosnik mBanku :-).

    PS. Acha. Multibank ma identyczne formularze zgloszeniowe co mBank z ta
    roznica, ze u nich do dzisiaj nie mozna zalozyc konta podaja prawidlowy numer
    PESEL z zerem na koncu.

  • 2. Data: 2002-05-17 23:49:06
    Temat: Re: PESEL w mBanku
    Od: "minik" <m...@m...net>

> [...]
    do
    > lutego tego roku nie bylo takiej mozliwosci.

    Nieletni beda miec klopot.

  • 3. Data: 2002-05-18 05:57:22
    Od: "Ice" <i...@k...chip.pl>

    > powodu
    > opcja
    > do
    >
    > Nieletni beda miec klopot.

    Ja jestem pelnoletni i tez mialem problem.
    Alchemik

  • 4. Data: 2002-05-18 07:18:03
    Od: Michał Kowalski <c...@q...pl>

    z...@p...onet.pl <z...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jest zero i podejrzewam, ze wlasnie grupa potencjalnych klientow
    > mBanku posiadajaca zera na koncu numerow PESEL

    Zero problemów, zero na końcu w peselu. Podobnie w przypadku mojego ojca.

    --
    Michał Kowalski
    c...@q...pl

  • 5. Data: 2002-05-18 07:23:39
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > lutego tego roku nie bylo takiej mozliwosci.

    wczoraj zakladalem qmplowi i wyskoczylo to samo, dalismy 'dalej'

    p.

  • 6. Data: 2002-05-18 09:39:15
    Od: "bielen2k" <b...@p...onet.pl>

    | Zero problemów, zero na końcu w peselu. Podobnie w przypadku mojego ojca.

    U mnie tez bez żadnych problemów z końcówką nr PESEL 650

    bielen2k

  • 7. Data: 2002-05-18 11:13:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (18 May 2002 01:03:53 +0200),
    <z...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >kontynuacji procesu zakladania konta pomimo pojawiajacych sie bledow, ale do
    >lutego tego roku nie bylo takiej mozliwosci.

    Nie wiem, czy nie było, bo swoje konto prywatne założyłem coś koło
    września i przeszło. A jak teraz trzaskałem firmowe, to krzyczał, że
    pesel zły, ale pozwolił iść dalej.

> [...]
    >(czyli dokladnie co dziesiata osoba) nie miala mozliwosci rejestracji z powodu
    >blednie dzialajacego algorytmu weryfikacji wprowadzanych danych.

    Pewnie tak. Miałem kiedyś algorytm na REGON i też sobie nie radził z
    numerami z zerem na końcu...

    BTW:

    <REKLAMA>
    Na stronie http://www.b7.pl/ -> TESTER znadziedzie prosty tester
    kodów. Program jest za darmo więc jak ktoś ma ochotę, niech się
    pobawi.
    </REKLAMA>

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-05-18 11:25:03
    Od: "Tomek D" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    powodu
    > blednie dzialajacego algorytmu weryfikacji wprowadzanych danych.

    Ostatnie cyfry w PESELu, NIPie czy REGONie są cyframi kontrolnymi
    wyliczanymi z pozostałych.
    To że wiele osób ma i miało wpisane błędne PESELe okazało się na wieksza
    skalę podczas uruchamiania reformy ZUS.

    Jeżeli ktoś chciałby sobie sprawdzić PESEL to może zrobić tak:
    - PESEL ma 11 cyfr c1...c11
    - kalkulator do łapki i liczymy:
    c1 * 1+
    c2 * 3 +
    c3 * 7 +
    c4 * 9 +
    c5 * 1+
    c6 * 3 +
    c7 * 7 +
    c8 * 9 +
    c9 * 1 +
    c10 * 3 = SUMA
    - z SUMA pozostawiamy tylko OSTATNIĄ CYFRE, czyli jeżeli wyszło nam np. 87
    to 7, 103 to 3...
    - odejmujemy od liczby 10 OSTATNIĄ CYFRĘ, czyli dla 7 będzie to 3, dla 3 to
    7...
    - wymik powinien dać ostatnią 11 cyfrę naszego PESELu, jeżeli OSTATNIA CYFRA
    byla 0 to 11 cyfra PESELu też będzie 0

    Jak widać hm, nie są tutaj potrzebne żadne super komputery, bazy itd :-)

    pozdrófka,
    TomekD

  • 9. Data: 2002-05-18 22:47:11
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a t...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ostatnie cyfry w PESELu, NIPie czy REGONie są cyframi kontrolnymi
    > wyliczanymi z pozostałych.
    > To że wiele osób ma i miało wpisane błędne PESELe okazało się na
    > wieksza skalę podczas uruchamiania reformy ZUS.

    Dokładnie, też się spotykam z tym iż ludzie mają wpisane do dowodu
    osobistego błędne numery PESEL.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    Winston Churchill

  • 10. Data: 2002-05-19 16:11:59
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    OOOO! Kolega ujawnil tajemnice administracyjna - w urzedach maja zakaz
    ujawniania
    metod liczenia sum kontrolnych w PESELu - podobno jest jakis przepisik, ze
    to tajemnica i
    sa nawet jakies karki...
    qb