  • 11. Data: 2015-11-28 21:53:23
    Temat: Re: PBS Ciechanów
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    To pytasz o praktykę czy o SK Bank? SK Bank szybko, podobnie było ze SKOK Wołomin,
    ale to, wbrew temu co pieją, małe kwoty i były dla BFG dostępne od ręki. Poza tym
    system bankowy broni się rękami i nogami przed paniką, dlatego zamiatają pod dywan
    jak najszybciej się da. Jak padnie coś większego to BFG te 20 dni roboczych może
    nawet wydłużyć, więc nie zachwycałbym się obecną praktyką, a trzymał kciuki za
    deponentów by nie ruszyli na banki.

  • 12. Data: 2015-11-29 21:51:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2015 21:19:36 +0100, gral napisał(a):
> [...]
    dni ROBOCZYCH, bo wcale nie kalendarzowych, na wypłatę i za ten okres już odsetek
    brak.

    > to jest okres maksymalny. a praktyka z SK Bankiem?
    > upadłość - 23 lis, wypłaty - 30 lis. 7 dni.

    Szybko poszlo. Blyskawicznie wrecz.
    Wszystko bylo wczesniej przygotowane ?

    J.

  • 13. Data: 2015-11-30 09:04:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 29 Nov 2015 21:51:40 +0100, J.F. napisał(a):

    > Wszystko bylo wczesniej przygotowane ?

    Oczywiście; można to potwierdzić wykonując eksperymenty z parówkami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 14. Data: 2015-11-30 10:01:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 21:51:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Szybko poszlo. Blyskawicznie wrecz.
    > Wszystko bylo wczesniej przygotowane ?
    Zapewne
    Nadfzór komisaryczny to chyba ładne kilka tygodni temu tam wszedł
    A póki co nadzór komisaryczny = likwidacja, inaczej u nas do tej pory nie było.
    Przynajmniej ja nie pamiętam.

  • 15. Data: 2015-11-30 13:15:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >Zapewne
    >Nadfzór komisaryczny to chyba ładne kilka tygodni temu tam wszedł
    >A póki co nadzór komisaryczny = likwidacja, inaczej u nas do tej pory
    >nie było. Przynajmniej ja nie pamiętam.

    No coz, skoro stary zarzad sobie nie radzil, to i nowy pewnie nie da
    rady.

    Z tym, ze ...
    a) zadania zarzadu komisarycznego oficjalnie i na poczatku byly chyba
    jednak inne,
    b) z chwila dowiedzenia sie o niewyplacalnosci zarzad ma bodajze 14
    dni na zgloszenie faktu/wniosku.

    Jakis ciekawy proces mi sie widzi starych udzialowcow przeciw
    zarzadowi/KNF :-)

    Teraz patrze - wyplacac bedzie BZWBK, poprzednie chyba robil PKO ...
    czy tydzien to nie za malo, na wykonanie/dostosowanie systemu
    informatycznego ?

    J.

  • 16. Data: 2015-11-30 13:20:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 13:15, J.F. pisze:

    > Teraz patrze - wyplacac bedzie BZWBK, poprzednie chyba robil PKO ... czy
    > tydzien to nie za malo, na wykonanie/dostosowanie systemu informatycznego ?

    Skąd założenie, że jest potrzebny do tego jakiś nowy system?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-11-30 14:28:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Skąd założenie, że jest potrzebny do tego jakiś nowy system?

    Nowy calkiem niekoniecznie, ale trzeba jakos tych klientow
    zaimportowac, konta im zalozyc, salda na nich zalozyc, atrybut jakis
    nadac, aby moc ich potem wyselekcjonowac.
    Jesli wszystko pasuje w obu systemach, to moze sie to udac w pare
    godzin lacznie z transferem danych, jesli cos nie pasuje - to pare
    dni.
    Jak sie zastanowic - to moze nawet lepiej wystartowac do tego nowy
    system/wirtualny podsystem.
    Zobacz ile zajmuje "migracja klientow" po polaczeniu bankow.

    A przeciez powinno pojsc zapytanie ze strony BFG, odpowiedz z BZ, moze
    nawet maly przetarg czy konkurs ofert, uzgodnienie szczegolow
    technicznych, eksport danych, import.
    Przed eksportem wyliczenie odsetek do dnia upadlosci. Niestandardowe
    znaczy sie i wymagajace dostosowania programow.

    Ktos tu przed zlozeniem wniosku wiedzial, ze bank upadnie i zaczal
    przygotowania ?

    J.

  • 18. Data: 2015-11-30 17:54:09
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 11/30/2015 10:28 PM, J.F. wrote:

> [...]
    > znaczy sie i wymagajace dostosowania programow.
    >
    > Ktos tu przed zlozeniem wniosku wiedzial, ze bank upadnie i zaczal

    KNF wiedział, że w końcu jakiś bank upadnie, nie widzę w tym nic dziwnego.

    Tak więc od jakiegoś czasu ma umowę z PKO BP, WBKBZ i jeszcze z jakimś
    bankiem na tego typu sytuacje.

    Więc i pewnie system odpowiednio dostosowany/przetestowany pod taką
    umowę (import przez bank z umową danych z KNF, i gotowe).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 19. Data: 2015-11-30 18:46:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 11/30/2015 10:28 PM, J.F. wrote:

    >KNF wiedział, że w końcu jakiś bank upadnie, nie widzę w tym nic
    >dziwnego.
    >Tak więc od jakiegoś czasu ma umowę z PKO BP, WBKBZ i jeszcze z
    >jakimś bankiem na tego typu sytuacje.

    Tylko ze takie "przed przed ostatnie" bankructwo mialo miejsce w
    2001r.
    Potem byly dwie kasy w 2014 i obie obsluzyl PKO BP.

    Ciekawe kiedy stosowna umowa z BZWBK zostala zawarta, i czy system od
    tego czasu byl utrzymywany w gotowosci :-)
    No chyba, ze to calkiem nowa umowa, jesli np BZ pozazdroscil PKO :-)

    Z komunikatow wynika, ze bank zlozyl wniosek 23-go, 25-go przekazal do
    BFG liste klientow i naleznosci, a 26-go BFG juz wszystko zalatwil.
    http://www.skbank.pl/pl/informacje_i_komunikaty/komu
    nikaty_bfg

    No - ale w sumie to mial czas od 23 czy 21 nawet ...

    J.

  • 20. Data: 2015-11-30 20:13:14
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 30.11.2015 o 14:28, J.F. pisze:

> [...]
    > znaczy sie i wymagajace dostosowania programow.
    >
    > Ktos tu przed zlozeniem wniosku wiedzial, ze bank upadnie i zaczal

    Wątki spiskowe proszę do MON kierować.
    BFG ma PODPISANE oficjalne umowy z: PKO BP, Pekao, BZWBK na obsługę
    wypłat gwarantowanych. Systemy i procedury zapewne są uzgodnione w
    wyniku tej umowy. Wgranie danych 34 tys. klientów z pliku tekstowego
    (dane klienta i kwota do wypłaty) to zaiste nie są wielkie mecyje.
    Dane z systemu SK Banku do BFG zostały przekazane przez Zarząd
    Komisaryczny. Też nie wymaga to wielkich prac informatycznych. Wyluzujcie.