  • 1. Data: 2015-11-25 09:28:21
    Temat: PBS Ciechanów
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    W kontekście Wołomina, mam pytanie o Wasze przemyślenia dotyczące Ciechanowa. PBS ma
    historię dłuższą nawet niż SK Bank,ale... Z tego co wiem też dostaje regularne
    zalecenia od KNF, bodajże miesiąc temu rada nadzorcza wywaliła na zbity ryj prezesa,
    bo nie realizował zaleceń, a głównie marnował środki na samochody i rauty.
    Zabezpieczeniqla kredytów, wedle skompych informacji prasowych i komentarzy pod nimi,
    mogą być równie kiche, jak w Wołominie.

    Czy są tu osoby, które trzymają tam depozyty i czy możemy podyskutować o kondycji
    tego banku? Czy istnieją publicznie dostępne dokumenty na temat działalności tego
    banku? Jak ocenić jego kondycję? Jak my możemy to zrobić powierzając mu środki? Bo
    jak pada SK Bank to czytam komentarze, że nikt nie sprawdzał gdzie lokuje i lokujący
    są sobie winni. To zapraszam tych krytykantów do przedstawienia mi wiarygodnej
    informacji o kondycji PBS Ciechanów.

  • 2. Data: 2015-11-25 09:47:27
    Temat: Re: PBS Ciechanów
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 11/25/2015 05:28 PM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
> [...]
    > sobie winni. To zapraszam tych krytykantów do przedstawienia mi
    > wiarygodnej informacji o kondycji PBS Ciechanów.

    W dowolnym banku lub SKOKu - jak ktoś nie lokuje (w lokaty - obligacje
    itp. to co innego) powyżej 100k EUR, to najwyżej straci ok. 20 dni
    odsetek, potrzebnych na wypłatę lokat przez BFG (zakładając, że przebywa
    w Polsce i może sie zgłosić do PKO BP, czy gdzie tam będą wypłacać).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 3. Data: 2015-11-25 10:22:47
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    No tyle to wie każdy kto trzyma jakieś większe środki w bankach i zupełnie nie o to
    pytałem.

  • 4. Data: 2015-11-25 11:36:32
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 11/25/2015 06:22 PM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
    > No tyle to wie każdy kto trzyma jakieś większe środki w bankach i zupełnie nie o to
    pytałem.

    No chyba nie każdy wie, bo jednak:

    a) zawsze się okazuje, że ileś tam osób miało lokaty > 100 tys. EUR

    b) zawsze się znajdą jakieś osoby z lokatami < 100 tys. EUR wypisujące
    "bank upadł, straciłem całe oszczędności, 27000 zł, co teraz, wina Tuska"

    c) zawsze się znajdą jakieś osoby, które mówią osobom z sytuacji b), że
    są same sobie winne

    A wracając do twojego pytania - zwykły śmiertelnik raczej nie ma
    możliwości ze 100% pewnością powiedzieć, że dany bank upadnie lub nie.

    Można studiować kursy notowań obligacji banku (jak są sporo poniżej
    100%, to w banku najwyraźniej nie jest najlepiej), notowań akcji,
    komunikatów KNF - jeśli KNF narzeka na temat danego banku, a tym
    bardziej wprowadza tam komisarza, to są większe przesłanki,
    przemawiające za upadłością.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 5. Data: 2015-11-25 12:59:18
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > KNF - jeśli KNF narzeka na temat danego banku, a tym bardziej wprowadza
    > tam komisarza, to są większe przesłanki, przemawiające za upadłością.

    Mozna tez zostac za niewielkie pieniadze udzialowcem banku i uzyskac dostep
    do wielu informacji niedostepnych dla osob postronnych.

  • 6. Data: 2015-11-25 19:56:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 25 Nov 2015 00:28:21 -0800 (PST), Konfabulator Konfabulatorski
    napisał(a):

    > Czy są tu osoby, które trzymają tam depozyty i czy możemy podyskutować o
    > kondycji tego banku? Czy istnieją publicznie dostępne dokumenty na temat
    > działalności tego banku? Jak ocenić jego kondycję?

    Z tego co czytałem, to SK Bank stosował bardzo kreatywną ksiegowość, pod
    którą dodatkowo podpisywali się audytorzy, więc pewnie nawet analiza
    sprawozdań nic by Ci nie powiedziała.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2015-11-25 21:57:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2015 19:56:49 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):
> [...]
    >
    > Z tego co czytałem, to SK Bank stosował bardzo kreatywną ksiegowość, pod
    > którą dodatkowo podpisywali się audytorzy, więc pewnie nawet analiza

    Tak troche miedzy wierszami mozna wyczytac, ze nowy zarzad
    przeszacowal wartosc kredytow. Tu latwo o kreatywna ksiegowosc takze w
    druga strone - ja komus zalezy, zeby bank zamknac.
    Choc w sumie, to komisarzom powinno zalezec na utrzymaniu cieplej
    posadki mozliwie dlugo.

    Widzial ktos jakies podsumowanie poprzednich bankructw ? BFG na tym
    stracil, czy zarabia ?

    J.

  • 8. Data: 2015-11-25 22:07:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2015 17:47:27 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
    > W dowolnym banku lub SKOKu - jak ktoś nie lokuje (w lokaty - obligacje
    > itp. to co innego) powyżej 100k EUR, to najwyżej straci ok. 20 dni
    > odsetek, potrzebnych na wypłatę lokat przez BFG

    20 dni, czy odsetki od poczatku lokaty ?
    Kapital BFG zwroci, ale nienaliczone odsetki tez ?

    J.

  • 9. Data: 2015-11-25 22:39:42
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    BFG wypłaca kapitał i odsetki naliczone do dnia "upadku". Ale od dnia upadku ma 20
    dni ROBOCZYCH, bo wcale nie kalendarzowych, na wypłatę i za ten okres już odsetek
    brak.

  • 10. Data: 2015-11-27 21:19:36
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 25.11.2015 o 22:39, Konfabulator Konfabulatorski pisze:
    > BFG wypłaca kapitał i odsetki naliczone do dnia "upadku". Ale od dnia upadku ma 20
    dni ROBOCZYCH, bo wcale nie kalendarzowych, na wypłatę i za ten okres już odsetek
    brak.

    to jest okres maksymalny. a praktyka z SK Bankiem?
    upadłość - 23 lis, wypłaty - 30 lis. 7 dni.