  • 1. Data: 2015-11-24 17:48:46
    Temat: Ferratum Bank
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Właśnie dostałem spam z jakiegoś nowego "banku":
    https://www.ferratum.pl/

    Ferratum Bank p.l.c.
    Tagliaferro Business Centre
    Level 6, 14 High Street
    1551 Sliema, MALTA
    VAT: MT 2101-8613

    Cytat z ich strony:
    "Ferratum Bank (Malta), jednostka zależna Grupy Ferratum, otrzymał
    licencję instytucji bankowej od Komisji Nadzoru Finansowego Malty dnia
    12.09.2012."
    Czy taka instytucja ma prawo posługiwać się nazwą "bank"?
    Na stronach BFG co prawda takiego banku nie ma, ale mają za to ponad 2
    tysiące "like'ow" na FB ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2015-11-24 20:00:48
    Temat: Re: Ferratum Bank
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-11-24 17:48, Chris94 pisze:

> [...]
    > 12.09.2012."
    > Czy taka instytucja ma prawo posługiwać się nazwą "bank"?

    Widocznie na Malcie można.

    --
    animka

  • 3. Data: 2015-11-24 20:10:37
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > Czy taka instytucja ma prawo posługiwać się nazwą "bank"?
    > Na stronach BFG co prawda takiego banku nie ma, ale mają za to ponad 2

    INFOLINIA
    (71) 716 22 22
    (22) 123 45 67

    --
    animka

  • 4. Data: 2015-11-24 22:00:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >dnia
    >12.09.2012."
    >Czy taka instytucja ma prawo posługiwać się nazwą "bank"?

    No ba, tak sie nazywaja na Malcie, i co - maja skreslac czesc nazwy w
    Polsce ?

    Natomiast przy dzialalnosci w Polsce niby nie ...
    Z drugiej strony - pieniedzy nie przyjmuja, to KNF ich chyba nie
    dotyczy :-)

    Z trzeciej ... to jak te pozyczke udzielaja i jak przyjmuja splaty ?
    Dzialalnosc w Polsce chyba jednak prowadza.

    A tak naprawde:
    -wyciaganie danych dla reklam ?
    -naciaganie na oplaty za wnioski ?
    -grubsza afera i wyciaganie danych dostepowych do banku/pranie
    pieniedzy/autoryzowanie kont.

    >Na stronach BFG co prawda takiego banku nie ma, ale mają za to ponad
    >2
    >tysiące "like'ow" na FB ;)

    A ile placa za zalikowanie ? :-) Czy maja wlasnych fanow ?

    J.

  • 5. Data: 2015-11-25 03:20:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 11/25/2015 01:48 AM, Chris94 wrote:

> [...]
    > Czy taka instytucja ma prawo posługiwać się nazwą "bank"?
    > Na stronach BFG co prawda takiego banku nie ma, ale mają za to ponad 2

    To bank z innego kraju UE i jako taki moze działac po symbolicznym
    zgloszeniu do nadzorów kontrolnych (szczególnie jak działa w malej czy
    ograniczonej skali) na podstawie tzw. jednolitego paszportu.

    http://ec.europa.eu/finance/bank/index_en.htm

    (...) policies are based on the principles of mutual
    recognition and the "single passport", a system which allows
    financial services operators legally established in one Member
    State to establish/provide their services in the other Member
    States without further authorisation requirements.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com