  • 21. Data: 2022-01-15 13:23:52
    Temat: Re: Oszuści smsowi
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Byłem dzisiaj w placówce i widziałem zapłakaną panią która sprzedawała
    przez olx i zrobiła dokładnie to co chciał oszust.
    DO tej pory wydawało mi się to jakimś dalekim stanem GŁUPOTY...

    Co z tym zrobić? Czy ustawodawca, banki, rzecznicy mogą coś zdziałać?

    Mam wrażenie że te wszystkie dodatkowe "zabepieczenia" nic nie dają a
    tylko uprawopodabniają działanie oszustów.
    smsy, linki, dodatkowe kody...;

    Wszak jesteśmy w UE a tu konsument jest pod szczególną ochroną...

    Czy pozostało tylko mieć drugie konto do kupowania, sprzedawania
    internetowego i minimalnym stanem i pilnoaniem tego małego stanu

  • 22. Data: 2022-01-17 13:23:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2022 21:32:49 +0100, Krzysztof Halasa wrote:
    > Chyba podobnie.

    > BTW wiesz, że to nie musi zwracać wszystkich rekordów, ani w ogóle
    > niczego?

    z przyzwyczajenia tak zaczynam, inaczej moze jeszcze mniej pokazac.

    > Możliwe że masz skonfigurowane IPv6, ale bez routingu w świat czy jakoś
    > tak.

    windows domyslnie konfiguruje v6.

    Ale jak daleko to dziala ... mam wrazenie, ze wcale, ale przeciez mamy
    juz 2022 rok ...

    > Teoretycznie powinien użyć wszystkich adresów DNS, ale to narzędzie
    > diagnostyczne, kto go tam wie.

    J.

  • 23. Data: 2022-01-18 18:16:28
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "_Master_" <M...@...pl> napisał w wiadomości
    > Byłem dzisiaj w placówce i widziałem zapłakaną panią która sprzedawała
    > przez olx i zrobiła dokładnie to co chciał oszust.

    Sprzedawała?
    Sprzedający ustala reguły i cenę, kupujący może się zgodzić lub nie.

    > DO tej pory wydawało mi się to jakimś dalekim stanem GŁUPOTY...
    >
    > Co z tym zrobić? Czy ustawodawca, banki, rzecznicy mogą coś zdziałać?

    Tak, wprowadzić jeszcze większą inwilgilację niż obecnie, na każdą
    transakcję łaskawe zezwolenie dyżurującego serwera rządowo-bankowego
    po wcześniejszym zarejestrowaniu i zweryfikowaniu sprzedawcy na
    tymże serwerze. I zdelegalizować inne sposoby.
    Podatek PCC też automatycznie naliczy.
    W Chinach już blisko...

    > Mam wrażenie że te wszystkie dodatkowe "zabepieczenia" nic nie dają a
    > tylko uprawopodabniają działanie oszustów.
    > smsy, linki, dodatkowe kody...;

    Większość daje, trzeba umieć z nich korzystać. Przyznaję, z większości
    nie umiem bo nie chce mi się śledzić idiotycznych nowinek i analizować
    ryzyka więc nie korzystam.

    Z trójkąta: łatwe(wygodne)-tanie-bezpieczne każda z tych cech jest
    sprzeczna z pozostałymi dwoma.
    Zrezygnować z łatwizny. Byle dobrowolnie a nie przez "prykaz"
    UE lub lokalnych mądrali.

    > Wszak jesteśmy w UE a tu konsument jest pod szczególną ochroną...

    Wystarczyłaby "zwykła", działająca...

    > Czy pozostało tylko mieć drugie konto do kupowania, sprzedawania
    > internetowego i minimalnym stanem i pilnoaniem tego małego stanu

    Gdy więcej kupowałem/sprzedawałem tak miałem. I wiele adresów
    e-mail i numerów pre-paid do kontaktu. Ale to były czasy w większości
    darmowych kont a przymus rejestracji numery zredukował.

    Arek

  • 24. Data: 2022-01-18 21:30:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 15 Jan 2022 13:23:52 +0100, w <61e2bcd7$0$540$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > DO tej pory wydawało mi się to jakimś dalekim stanem GŁUPOTY...
    >
    > Co z tym zrobić? Czy ustawodawca, banki, rzecznicy mogą coś zdziałać?

    Zwrócić się do banku o zwrot z tytułu chargeback.
    Chyba dobrze byłoby dołączyć zgłoszenie z policji.

    Taki mądry jesteś, klepiesz swoje bzdury na lewo i prawo, a prostej rzeczy nie
    mogłeś jej doradzić?

  • 25. Data: 2022-01-18 21:46:35
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Zwrócić się do banku o zwrot z tytułu chargeback.
    > Chyba dobrze byłoby dołączyć zgłoszenie z policji.

    Chargeback działa tylko przy kartach.

    > Taki mądry jesteś, klepiesz swoje bzdury na lewo i prawo, a prostej rzeczy nie
    > mogłeś jej doradzić?

    Ostrożnie z takim podejściem. Widziałem parę wiadomości od "kupujących"
    na OLX. Spokojnie uwierzę, że można dać się nabrać. Wystarczy trochę
    pośpiechu, chwilowe rozkojarzenie, itp.
    KJ

  • 26. Data: 2022-01-18 21:58:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 Jan 2022 21:46:35 +0100, w <8...@a...kjonca>, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Chargeback działa tylko przy kartach.

    Wyłudzenia z olx są z karty. Wklepujesz swoje dane do ichniego formularza.

    > Ostrożnie z takim podejściem. Widziałem parę wiadomości od "kupujących"
    > na OLX. Spokojnie uwierzę, że można dać się nabrać. Wystarczy trochę
    > pośpiechu, chwilowe rozkojarzenie, itp.

    Ja dostaję od czasu do czasu. Oczywiście, nieuświadomieni mogą dać się nabrać,
    są całkiem całkiem.

  • 27. Data: 2022-01-18 21:58:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-18-stycznia-2022 o 18:16, Arek pisze:
    > Tak, wprowadzić jeszcze większą inwilgilację niż obecnie, na każdą
    > transakcję łaskawe zezwolenie dyżurującego serwera rządowo-bankowego

    Mi się państwo opiekuńcze nie podoba.

    Ale... Ja płacę już na to podatki aby złodziei i oszustów KARAĆ.

    Widać można coś zrobić bo link był widoczny tylko dobę

    A sami możemy zrobić to:

    "Jak dowiadujemy się z wpisu na oficjalnym profilu CERT Polska na
    Facebooku, po otrzymaniu podejrzanego SMS-a wzywającego do "dopłaty do
    przesyłki" czy "odbioru środków od kupującego" (lub oczywiście innych,
    podobnych), teraz wystarczy skorzystać z opcji przekaż dalej i wysłać
    taką wiadomość prosto do analityków. Numer to 799-448-084; warto zapisać
    go w książce telefonicznej, by w przyszłości wygodnie przesłać
    podejrzaną wiadomość dalej."

  • 28. Data: 2022-01-18 22:01:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 Jan 2022 21:58:48 +0100, w <61e72a09$0$547$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Mi się państwo opiekuńcze nie podoba.
    >
    > Ale... Ja płacę już na to podatki aby złodziei i oszustów KARAĆ.

    Oszust kupił kartę na All, a konto ma na słupa.

  • 29. Data: 2022-01-18 22:10:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-18-stycznia-2022 o 21:30, r...@k...pl pisze:
    > mogłeś jej doradzić?

    O co Ci chodzi?

    Miałem obcą kobietę molestować w miejscu publicznym podczas gdy się nią
    zajmowała profesjonalistka z BANKU? ;-)

  • 30. Data: 2022-01-18 22:15:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-18-stycznia-2022 o 21:46, Kamil Jońca pisze:
    > Ostrożnie z takim podejściem. Widziałem parę wiadomości od "kupujących"
    > na OLX. Spokojnie uwierzę, że można dać się nabrać. Wystarczy trochę
    > pośpiechu, chwilowe rozkojarzenie, itp.
    > KJ

    Biały zdrowy wolny człowiek może zapamiętać jedno zdanie:

    "Nie klikaj w linki"

    Jeśli to jest za trudne to nie należy obsługiwać banku smartfonem albo
    całkowicie obejść się bez cyfrowości którą banki wmawiają nachalnie
    nawet staruszkom.

    Trzeba sobie uświadomić że jak ktoś zechce to się do smartfona włamie.

    Tak mówili wczoraj senatorowi na niby śledczej komisji ds pegasusa ;-)