  • 1. Data: 2022-01-13 17:55:35
    Temat: "mobilny" szantaż skarbonki.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Tzn. dostałem z inteligo - ale może i "duża" skarbonka tak ma.
    W skrócie - "już niedługo" będzie tak, że aby aktywować nową instalację apki IKO,
    trzeba będzie się zgodzić na "mobilną autoryzację".
    Co ciekawe, wygląda na to, że wcale nie oznacza to koniecznie przejścia na tą "metodę
    autoryzacji" - ale ma dać bankowi możliwość przełączenia bez kolejnego zapytania na
    mobilną autoryzację - ot, taka niespodzianka, bo jak bez pytania, to pewnie i bez
    powiadomienia.

    Jeśli zgody klient nie wyrazi, to apka będzie w "trybie pasywnym".

    Obecne instalacje IKO mają działać bez zmian, niezależnie od zgody - choć może ona
    wyskakiwać (być może tak jak w apce mBąkowej - przy każdym uruchomieniu).
    Ale co się odwlecze to nie uciecze - ile wynosi średni żywot smarkfona?
    To tylko mój nexus 7 2013 obchodził ostatnio 8 lat używania - zatrzymał się na
    androidzie 6.0.1, ale póki co wszystko jeszcze działa ("nawarony").

    Ciekawe swoją drogą czy te SMSy naprawdę tyle bank kosztują czy to tylko we łbach
    siedzi i w konieczności "wykazania się skutecznością"?

  • 2. Data: 2022-01-14 13:27:34
    Temat: Re: "mobilny" szantaż skarbonki.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2022 08:55:35 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > powiadomienia.
    > Jeśli zgody klient nie wyrazi, to apka będzie w "trybie pasywnym".

    Ha, odebralem to jako przymus, ale masz racje.

    > Obecne instalacje IKO mają działać bez zmian, niezależnie od zgody -
    > choć może ona wyskakiwać (być może tak jak w apce mBąkowej - przy
    > każdym uruchomieniu).

    Ale co ciekawe - pisza, ze mozna teraz wylaczyc autoryzacje mobilna, i
    w przyszlosci tez bedzie mozna.

    > Ale co się odwlecze to nie uciecze - ile wynosi średni żywot smarkfona?

    Moze i to chodzi ... ale jak rozpoznac czy klient starego z apka
    jeszcze gdzies nie ma? Na nowym telefonie bedzie juz tylko pasywna?

    > Ciekawe swoją drogą czy te SMSy naprawdę tyle bank kosztują czy to
    > tylko we łbach siedzi i w konieczności "wykazania się
    > skutecznością"?

    Cos tam pewnie kosztuja, a tu ciac koszta trzeba :-)
    Programisci co prawda tez kosztuja.
    A moze chodzi o lepsze bezpieczenstwo jednak.

    Pamieci w smartfonach przybylo ... zaczynam dostrzegac zalety apek.
    Glownie to, ze mozna miec rezerwowy telefon z apką, nie zalezy
    czlowiek od jednej jedynej karty sim.

    Ale IMO - karta kodow jednorazowych jako alternatywna autoryzacja
    bylaby jeszcze lepsza.

    A moze nie? przyjdzie zlodziej, ukradnie ...

    J.

  • 3. Data: 2022-01-14 13:35:55
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    [..]
    > Ale IMO - karta kodow jednorazowych jako alternatywna autoryzacja
    > bylaby jeszcze lepsza.
    >
    > A moze nie? przyjdzie zlodziej, ukradnie ...

    Problem z kartą kodów jest taki, że nie wiesz co potwierdzasz (jak ci
    podmienią stronę banku)

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2022-01-14 13:57:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2022 13:35:55 +0100, Kamil Jońca wrote:
    > "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:
    > [..]

    > Problem z kartą kodów jest taki, że nie wiesz co potwierdzasz (jak ci
    > podmienią stronę banku)

    Owszem, ale ja bym ja chcial uzywac awaryjnie.
    Glownie chyba do autoryzowania nowej apki czy nowego telefonu.

    Choc akurat ... najczesciej pewnie gdzies za granicą czy na innym
    wyjezdzie, wiec jest i wieksza szansa na podmienioną strone.

    J.

  • 5. Data: 2022-01-14 21:38:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Pamieci w smartfonach przybylo ... zaczynam dostrzegac zalety apek.
    > Glownie to, ze mozna miec rezerwowy telefon z apką, nie zalezy
    > czlowiek od jednej jedynej karty sim.

    Problemem jest podatność telefonów na ataki typu Pegasus (typu - nie
    mam na myśli oryginalnego Pegasusa, w którym podobno jeden telefon =
    dziesiątki kzł).

    Układ pecet PLUS telefon jest jednak bezpieczniejszy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2022-01-15 14:26:56
    Od: Michal Macierzynski <m...@g...com>

    czwartek, 13 stycznia 2022 o 17:55:36 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]
    >
    > Ciekawe swoją drogą czy te SMSy naprawdę tyle bank kosztują czy to tylko we łbach
    siedzi i w konieczności "wykazania się skutecznością"?

    Bedziesz mogl wrocic do SMS / TAN. Swiadomie wrocisz = jestes swiadomym uzytkownikiem
    To nie koszt SMSow jest problemem tylko coraz to nowe wersje trojanow na androida.
    Czytales na przyklad to? https://cert.pl/posts/2021/12/aktywacja-aplikacji-ik
    o/
    Super, ze jestes swiadomym uzytkownikiem ale wciaz znajdzie sie sporo klientow,
    ktorzy klikna i traca pieniadze.

  • 7. Data: 2022-01-17 13:14:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2022 21:38:12 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > dziesiątki kzł).
    >
    > Układ pecet PLUS telefon jest jednak bezpieczniejszy.

    Smartfon?
    Gdzie nie wiadomo ile programow moze czytac SMS?

    J.

  • 8. Data: 2022-01-17 15:44:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Smartfon?
    > Gdzie nie wiadomo ile programow moze czytac SMS?

    Jasne. Ale zwykle nie czytają jednocześnie stron na pececie.
    I odwrotnie, "programy" na pececie wysyłają spam, liczą bitcoiny, robią
    DDoSy, ale mają się nijak do SMSów w telefonie.

    Chociaż oczywiście zrobić się to da - jeśli ktoś ma smartfona w lokalnym
    WiFi, to można to łatwo powiązać (w obu kierunkach). To wymaga nieco
    większego wysiłku, i włączonego WiFi.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2022-01-17 16:08:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jan 2022 15:44:58 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    >
    > Chociaż oczywiście zrobić się to da - jeśli ktoś ma smartfona w lokalnym
    > WiFi, to można to łatwo powiązać (w obu kierunkach). To wymaga nieco

    Albo ciekawej koincydencji czasowej ...

    J.

  • 10. Data: 2022-01-19 15:57:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Albo ciekawej koincydencji czasowej ...

    Statystyka - ciekawe koincydencje nie mają znaczenia statystycznego.
    --
    Krzysztof Hałasa