  • 1. Data: 2022-01-11 00:18:40
    Temat: Oszuści smsowi
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Czy mając numer konta można już ścigać tych złodziei?

    https://sidevlo.xyz/poczta/8923057/982357/
    80 0160 2002 0000 1003 0630 8001

    No tak to może być fałszywy numer ;-)

    Ale...

    Autoryzacja w Mille przewiduje podanie 2 cyfr z peselu.

    Jest jakaś reguła którą mogli poznać kiedy które?

    Bo inaczej to dłuższa historia. Potrafią to ciągnąć miesiącami aż trafią?

  • 2. Data: 2022-01-11 00:39:59
    Temat: Re: Oszuści smsowi
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.01.2022 o 00:18, _Master_ pisze:
> [...]
    > Jest jakaś reguła którą mogli poznać kiedy które?
    > Bo inaczej to dłuższa historia. Potrafią to ciągnąć miesiącami aż trafią?

    Powiadom bank prowadzący, ze masz podstawy sądzić, ze rachunek jest
    wykorzystywany do popełniania przestępstwa. Mają obowiązek
    przeanalizować Twoje zgłoszenie, a w wypadku potwierdzane zablokują
    rachunek i środki na nim oraz muszą zawiadomić Prokuraturę. To każdy
    może zrobić.

    Sprawdziłem przed chwilą i NBP twierdzi, że takiego rachunku, jak
    podałeś nie ma. Pewnie gdzieś zrobiłeś "literówke". Wiec sam powiadom bank.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-01-11 08:16:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-11-stycznia-2022 o 00:39, Robert Tomasik pisze:

    > Sprawdziłem przed chwilą i NBP twierdzi, że takiego rachunku, jak
    > podałeś nie ma. Pewnie gdzieś zrobiłeś "literówke". Wiec sam powiadom bank.

    Nie zrobiłem literówki. Widocznie to tylko "wizualizacja" rachunku.
    Akcja się zacznie kiedy zaloguję się prawdziwym loginem
    Ale dalej nie wiem jak przeskoczą PESEL

    Raczej trzeba podawać właściciela numeru tel. z którego wysyłają SMSy

    Ale dalej nie wiem jak przeskoczą PESEL

    PS. Czy służby mając PEGASUSA ;-) nie potrafią dorwać takiego złodzieja
    spamera? Skoro wysyła świadomie NIEPRAWDĘ to jest na to paragraf JUŻ a
    nie dopiero jak UKRADNIE.

  • 4. Data: 2022-01-11 11:01:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2022 00:18:40 +0100, _Master_ wrote:
    > Czy mając numer konta można już ścigać tych złodziei?
    > https://sidevlo.xyz/poczta/8923057/982357/
    > 80 0160 2002 0000 1003 0630 8001
    >
    > No tak to może być fałszywy numer ;-)

    A co bylo na tej stronie?
    Bo dzis cybetarcza Orange mi blokuje :-)

    > Ale...
    > Autoryzacja w Mille przewiduje podanie 2 cyfr z peselu.
    > Jest jakaś reguła którą mogli poznać kiedy które?
    > Bo inaczej to dłuższa historia. Potrafią to ciągnąć miesiącami aż trafią?

    Czemu nie?
    2 cyfry, to 1% szans trafienia, a przeciez mozna powtarzac, byle z
    glową.
    A moze nie na PESEL im zalezy, tylko instaluja ci cos zlosliwego.

    A tak swoja droga ... firefox mnie uprzedzil, ze cos nie tak z
    certyfikatem. Otwieram certyfikat ... i pokazuje sie
    dla sh.cert.orange.pl

    To o co tu chodzi - falszywa strona miala certyfikat Orange/TP,
    czy Orange jakos sprytnie podmienia certyfikaty, a firefox stwierdza,
    ze nie dla tej domeny ?

    J.

  • 5. Data: 2022-01-11 11:11:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 11 Jan 2022 00:18:40 +0100, w <61dcbed1$0$538$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Jest jakaś reguła którą mogli poznać kiedy które?
    >
    > Bo inaczej to dłuższa historia. Potrafią to ciągnąć miesiącami aż trafią?

    "Niestety... nie można przejść do tej strony

    Sprawdź, czy w nazwie hosta sidevlo.xyz występuje literówka."

  • 6. Data: 2022-01-11 11:20:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-11-stycznia-2022 o 11:01, J.F pisze:
    > glową.
    > A moze nie na PESEL im zalezy, tylko instaluja ci cos zlosliwego.

    Normalka.

    Prowadzą Cię za rączkę do strony mało podobnej do mille i czekają aż
    wpiszesz prawidłowe dane logowania

  • 7. Data: 2022-01-11 11:21:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2022 11:01:06 +0100, J.F wrote:

> [...]
    >
    > To o co tu chodzi - falszywa strona miala certyfikat Orange/TP,
    > czy Orange jakos sprytnie podmienia certyfikaty, a firefox stwierdza,

    A dokladniej - Firefox ostrzega

    "Witryny potwierdzają swoją tożsamość poprzez certyfikaty. Firefox nie
    ufa certyfikatowi witryny ,,sidevlo.xyz", ponieważ jego wystawca jest
    nieznany, jest samopodpisany lub serwer nie przesyła właściwych
    certyfikatów pośrednich.

    Kod błędu: SEC_ERROR_UNKNOWN_ISSUER
    "

    A wyswietl certyfikat pokazuje ... ku*, nie da sie skopiowac

    sh.cert.orange.pl
    Podmiot Grupa TELEKOMUNIKACJA POLSKA
    Wystawca: Grupa TELEKOMUNIKACJA POLSKA, Centrum Certyfikacji Signet
    Nieważny po: Fri, 16 Jul 2021 23:59:59 GMT

    O co tu chodzi ?

  • 8. Data: 2022-01-11 11:22:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-11-stycznia-2022 o 11:11, r...@k...pl pisze:
    > "Niestety... nie można przejść do tej strony

    Wczoraj się dało.

    Znaczy ktoś nad nami czuwa ;-)

  • 9. Data: 2022-01-11 11:38:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2022 11:20:42 +0100, _Master_ wrote:

    > Normalka.
    >
    > Prowadzą Cię za rączkę do strony mało podobnej do mille i czekają aż
    > wpiszesz prawidłowe dane logowania

    To zawsze mozna wyswietlic
    "logowanie nie udane - sprobuj jeszcze raz" i poznac 4 lub 6 cyfr
    pesel.
    Po czym namowic ponownie.

    Albo poprosic o wpisanie 3 cyfr pesel ... myslisz, ze sie klient
    zorientuje, ze przeciez zawsze bank prosil o dwie?

    Albo od razu łączyc sie z bankiem - podasz potrzebne cyfry,
    potem kod potwierdzenia dla operacji ...

    J.

  • 10. Data: 2022-01-11 15:52:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2022 11:11:14 +0100, r...@k...pl wrote:

    > "Niestety... nie można przejść do tej strony
    >
    > Sprawdź, czy w nazwie hosta sidevlo.xyz występuje literówka."

    A to masz ciekawe objawy.
    Ciekawe kto przyblokowal.

    U mnie nadal dziala ... cache DNS?
    czy przekierowanie na cert.orange.pl lub cert.pl (Play) jest bardziej
    stałe i dlatego działa.

    J.