  • 11. Data: 2022-01-11 17:39:23
    Temat: Re: Oszuści smsowi
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Nieźle kombinujesz. Ale dzisiaj już im to fufufu zamknęli ;-)

  • 12. Data: 2022-01-11 21:51:11
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2022 11:38:33 +0100, J.F napisał(a):

    > Albo poprosic o wpisanie 3 cyfr pesel ... myslisz, ze sie klient
    > zorientuje, ze przeciez zawsze bank prosil o dwie?

    Zależy jaki klient ;) Prośba o trzy cyfry spowodowałaby u mnie co
    najmniej głęboki przydum.

    A już w panikę bym wpadła, gdyby milek poprosił o pierwszą cyfrę pesela.
    Za ostatnią cyfrę głowy nie dam, ale wydaje mi się, że przez osiem lat
    owocnej (a kończącej się właśnie współpracy ;), nigdy (NIGDY) nie
    poprosił mnie o podanie pierwszej cyfry pesela podczas logowania do ST.

    --
    Imka

  • 13. Data: 2022-01-11 22:05:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 11 stycznia 2022 o 21:51:41 UTC+1 Imka napisał(a):

> [...]
    > owocnej (a kończącej się właśnie współpracy ;), nigdy (NIGDY) nie
    > poprosił mnie o podanie pierwszej cyfry pesela podczas logowania do ST.

    Nie ma to jak widzenie wzorów :)
    Hmm, czy pierwsza, możliwe, ciekawe, że chyba również drugiej i trzeciej bardzo
    rzadko chce, piątej chyba też.
    Nigdy za to na pewno nie chciał siódmej - większość ma tu 0, 1 mają tylko jacyś z
    wyżu (to już trzecia jest bardziej różnorodna, a i 2 i 3 teraz się trafiają,
    szczególnie jak zrobili konta dla nielatów).

    Więc z moich obserwacji wystarczy 4., 6., 8.,9., 10. , 11. (możliwe że rzadziej).

  • 14. Data: 2022-01-12 00:13:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > A to masz ciekawe objawy.
    > Ciekawe kto przyblokowal.

    Domena została widocznie usunięta:

    $ host -t ns xyz.
    xyz name server x.nic.xyz.
    xyz name server generationxyz.nic.xyz.
    xyz name server y.nic.xyz.
    xyz name server z.nic.xyz.

    $ host sidevlo.xyz. x.nic.xyz.
    Host sidevlo.xyz. not found: 3(NXDOMAIN)

    $ host sidevlo.xyz. y.nic.xyz.
    Host sidevlo.xyz. not found: 3(NXDOMAIN)

    $ host sidevlo.xyz. z.nic.xyz.
    Host sidevlo.xyz. not found: 3(NXDOMAIN)

    $ host sidevlo.xyz. generationxyz.nic.xyz.
    Host sidevlo.xyz. not found: 3(NXDOMAIN)

    > U mnie nadal dziala ... cache DNS?

    Niespecjalnie:

    $ host sidevlo.xyz. dns.tpsa.pl.
    sidevlo.xyz has address 195.116.107.98

    $ whois 195.116.107.98
    inetnum: 195.116.107.96 - 195.116.107.127
    netname: ORANGE-POLSKA

    > czy przekierowanie na cert.orange.pl lub cert.pl (Play) jest bardziej
    > stałe i dlatego działa.

    To będzie działać tak długo, jak długo DNS TPSA/Orange będzie podstawiał
    swój adres (rekord A) dla tej nazwy. W reszcie sieci może już nie być
    dawno śladu po oryginalnej domenie (serwerze itp).

    TPSA nie mogłaby raczej uzyskać "dobrego" certyfikatu dla sidevlo.xyz,
    a dodatkowo - być może przypadkowo, być może celowo - ta ich tarcza ma
    przeterminowany certyfikat.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2022-01-12 12:11:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    >Domena została widocznie usunięta:

    >$ host -t ns xyz.
    >xyz name server x.nic.xyz.
    >xyz name server generationxyz.nic.xyz.
    >xyz name server y.nic.xyz.
    >xyz name server z.nic.xyz.

    >$ host sidevlo.xyz. x.nic.xyz.
    >Host sidevlo.xyz. not found: 3(NXDOMAIN)

    Jakies podobne mialem objawy

    >Niespecjalnie:

    >$ host sidevlo.xyz. dns.tpsa.pl.
    >sidevlo.xyz has address 195.116.107.98

    no wlasnie - tez jakos podobnie bylo

    A teraz Ci znaduje? Bo mnie chyba juz nie.

> [...]

    >dawno śladu po oryginalnej domenie (serwerze itp).

    >TPSA nie mogłaby raczej uzyskać "dobrego" certyfikatu dla

    No nie powinna.
    Ale co - wygenerowala sobie niedobry, czy wstawila jakis stary od
    calkiem innej domeny?

    >a dodatkowo - być może przypadkowo, być może celowo - ta ich tarcza
    >ma
    >przeterminowany certyfikat.

    Chyba bylby sens robic to celowo ... ale ciagle jest przekierowanie na
    strone alert.cert.orange.pl, to by sie chyba przydal dobry certyfikat?

    Nie, stop - to alert.cert.orange.pl ma miec dobry.

    J.

  • 16. Data: 2022-01-12 12:15:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Imka" napisał w wiadomości grup
    e.net...

> [...]

    >owocnej (a kończącej się właśnie współpracy ;), nigdy (NIGDY) nie
    >poprosił mnie o podanie pierwszej cyfry pesela podczas logowania do

    Widac zalezy jaki klient - ja sie do Milka rzadko loguje, więc nie
    pamietam o ile cyfr pyta,
    a juz o ktore, to na pewno nie zwracam uwagi.

    Pierwsza nie ... ciekawe, czy to celowo, pierwsza cyfre w sumie latwo
    zgadnac, czy ustalic na oko :-)

    J.

  • 17. Data: 2022-01-12 22:26:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > no wlasnie - tez jakos podobnie bylo
    >
    > A teraz Ci znaduje? Bo mnie chyba juz nie.

    Cały czas, bez zmian.

    > No nie powinna.
    > Ale co - wygenerowala sobie niedobry, czy wstawila jakis stary od
    > calkiem innej domeny?

    Wstawiła taki z sh.cert.orange.pl, stary.
    Ja to bym pewnie nieco inaczej zrobił, starego bym nie wstawiał - ale
    może to przypadkowe przeoczenie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2022-01-13 11:00:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Jan 2022 22:26:37 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Cały czas, bez zmian.

    OK< bylem za jakims ciekawszym firewallem

  • 19. Data: 2022-01-13 11:45:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2022 11:00:56 +0100, J.F wrote:

    > OK< bylem za jakims ciekawszym firewallem

    Jeszcze ciekawiej - windowsowy nslookup:

    > set type=any
    > server dns.tpsa.pl
    Default Server: dns.tpsa.pl
    Addresses: 2a01:1700:2:ffff::9f01
    194.204.159.1

    > sidevlo.xyz
    Server: dns.tpsa.pl
    Addresses: 2a01:1700:2:ffff::9f01
    194.204.159.1

    *** dns.tpsa.pl can't find sidevlo.xyz: No response from server
    > dns.tpsa.pl
    Server: dns.tpsa.pl
    Addresses: 2a01:1700:2:ffff::9f01
    194.204.159.1

    *** dns.tpsa.pl can't find dns.tpsa.pl: No response from server
    > server 194.204.159.1
    Default Server: [194.204.159.1]
    Address: 194.204.159.1

    > sidevlo.xyz
    Server: [194.204.159.1]
    Address: 194.204.159.1

    Non-authoritative answer:
    sidevlo.xyz internet address = 195.116.107.98

    jakies cuda z ip v6, czy inny bug ?

    J.

  • 20. Data: 2022-01-14 21:32:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jeszcze ciekawiej - windowsowy nslookup:

    Chyba podobnie.

    BTW wiesz, że to nie musi zwracać wszystkich rekordów, ani w ogóle
    niczego?

    > Server: dns.tpsa.pl
    > Addresses: 2a01:1700:2:ffff::9f01
    > 194.204.159.1
    >
    > *** dns.tpsa.pl can't find sidevlo.xyz: No response from server

    Możliwe że masz skonfigurowane IPv6, ale bez routingu w świat czy jakoś
    tak.
    Teoretycznie powinien użyć wszystkich adresów DNS, ale to narzędzie
    diagnostyczne, kto go tam wie.
    --
    Krzysztof Hałasa