  • 31. Data: 2015-08-13 13:57:53
    Temat: Re: Oszczędności na rachunku firmowym
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-08-09 o 00:33, Marek pisze:

    > Tak wynikało z kontekstu.

    > przewyższającą?
    >
    > A czy on coś takiego wybraża? Bo to wymaga kombinacji (trzeba mieć co
    > amortyzować i żeby to.jeszcze było na poziomie przychodów).

    > wybrał?
    >
    > Rozwijał bym biznes inwestując w niego te pieniądze a nie jakoś
    > specjalnie myślał o (i tak mało atrakcyjnych) lokatach.

    ja wziąłem jakiś duży kredyt. Biznesplan przewiduje zyski dopiero po
    roku, do tego w pierwszym roku spłacam same odsetki, w drugim 25% raty
    itd - dzięki temu mam stratę i nie wymaga to kombinowania. Równie dobrze
    mógłbym nie zarabiać, ale ze względu na odroczone terminy płatności
    miałbym środki do ulokowania. Zainwestowałbyś te środki?

    Łukasz

  • 32. Data: 2015-08-13 23:55:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Aug 2015 13:57:53 +0200, dddddddd <f...@e...com> wrote:
> [...]
    > mógłbym nie zarabiać, ale ze względu na odroczone terminy płatności
    > miałbym środki do ulokowania. Zainwestowałbyś te środki?

    Nie mam zaufania do inwestycji z kredytów,

    --
    Marek

  • 33. Data: 2015-08-14 12:28:48
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-08-13 o 23:55, Marek pisze:
    > po
    > raty
    > dobrze
    >
    > Nie mam zaufania do inwestycji z kredytów,

    ja bardziej nie mam zaufania do złodziei :)
    a "pierwszy milion" można:
    a) dostać od ojca
    b) ukraść
    c) zarobić
    przy czym często zarobić możesz nie zdążyć, a jak zaryzykujesz więcej i
    się skredytujesz to może się udać. Oczywiście wtedy jest większa szansa
    na nauczkę do końca życia. Ja zaryzykowałem, lubię robić rzeczy
    niewykonalne.
    Wielu obracających teraz milionami zastawiło cały swój majątek i wzięli
    kredyt. Wielu nie obracających tymi milionami ten majątek straciło.

    No i jest druga część mojej odpowiedzi: prowadzisz jakiś handel, rotację
    towaru masz na poziomie 15 dni, terminy płatności 30 dni. Dwa tygodnie
    leżą u ciebie pieniądze i np. jesteś w stanie w sposób ciągły trzymać na
    lokacie 100.000zł. Jeśli wszystko dobrze idzie możesz je też
    zainwestować, bo twój biznes nie zauważy braku tych pieniędzy - ale
    pewnie te 100.000 to będzie mało i przydałby się kredyt kilka razy
    większy. Niestety jeśli z kolejnej inwestycji zwrotu jeszcze nie będzie,
    a ta zacznie potrzebować tych pieniędzy to możesz mieć kłopot. Dlatego
    może się zdarzyć okres w którym jeszcze nie chcesz inwestować, jeszcze
    nie zarabiasz bo nadrabiasz stratę związaną z dużą inwestycją, a masz
    wolne środki

    Łukasz