  • 21. Data: 2007-03-24 13:23:28
    Temat: Re: Opłaty za zakup jednostek w FI (mbank)
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *r...@a...net.pl* wrote:

    > W ciągu 6 miesięcy Arka ledwo łapie się na pierwszą dziesiątkę.

    Nie wiem, nie sprawdzałem, wierzę na słowo.

    > W ciągu ostatniego miesiąca Arka jako jedyny spośrób moich fundów wygenerowało
    > mi stratę.

    Nic z tego nie wynika. Mnie w przeciągu 12 miesięcy przyniosło jakieś 40% zysku.

    > Czemu nie, skoro w SFI można bezboleśnie zmienić fund co m-c?

    Bezboleśnie, znaczy bez prowizji?

    Można. Pytanie tylko po co? Jak zaczynałem z FI, to bawiłem się
    w codzienne śledzenie wyników, łapanie górek i dołków, konwersje itd.

    Po kilku latach doszedłem do wniosku, że nie warto i teraz po prostu
    kupuje za nadwyżkę gotówki ju. bazując na AT. I tyle. Stratny nie jestem.

    <>

  • 22. Data: 2007-03-24 13:59:30
    Od: _stefan <n...@w...com>

    > Fortisem się nie interesowałem, ale co do parasoli to w lecie startują
    > Unikorona, Skarbiec i SEB może warto poczekać? O ile Unikoronę --- delikatnie
    > mówiąc --- można pominąć, to Skarbiec i SEB zapowiadają się obiecująco.
    >
    > Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że będą one dostępne w SFI mBanku.
    >
    > Pozdrawiam

    Czekać nie zamierzam :) Czekałem kilka tygodni i zrobiłem źle - mogłem
    kupić w dołku... Jak nie będę zadoolony z tego co sobie wybiorę to zawsze
    mogę się przenieść do mBanku i SEB'a albo Skarbca.

    Może ktoś z Was ma konto inwestycyjne w Fortisie? Jestem żywo
    zainteresowany ich ofertą.

  • 23. Data: 2007-03-24 14:13:43
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *_stefan* wrote:

    > Czekać nie zamierzam :)

    Pisząc "czekać" miałem na myśli kupic co tam lubisz a potem się przenieść :)
    Np. taki SEB4 mnie dość miło zaskoczył. Ma świetne wyniki jak na FS.

    > Czekałem kilka tygodni i zrobiłem źle - mogłem
    > kupić w dołku...

    Współczuję. Ja zrobiłem zakupy aż miło :) w pewnym momencie o włos było do
    sygnałów kupna FA na RSI. Grzech byłoby zmarnować :)

    <>

  • 24. Data: 2007-03-24 14:22:04
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 24 Mar 2007 13:23:28 +0000 (UTC), w
    <s...@Y...Do.Not.Exist.Go.Aw
    ay>, piper
    <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away> napisał(-a):

    > Nic z tego nie wynika. Mnie w przeciągu 12 miesięcy przyniosło jakieś 40% zysku.

    W ciągu ostatnich 12 miesięcy Arka ledwo łapie się na pierwszą pietnastkę.
    I również była najgorsza spośród moich aktualnym fundów. I to nie uwzględniając
    prowizji przy zakupie. Trzymam ją tylko dlatego, że nie chce mi się iść do
    oddziału :).

> [...]
    > Po kilku latach doszedłem do wniosku, że nie warto i teraz po prostu
    > kupuje za nadwyżkę gotówki ju. bazując na AT. I tyle. Stratny nie jestem.

    Nie trzeba śledzić codziennie, wystarczy co jakiś czas (np. parę miesięcy).
    Arka już od jakiegoś czasu jest średniakiem, a brak możliwości łatwej konwersji
    czyni ją jeszcze mniej opłacalnym zakupem.

  • 25. Data: 2007-03-24 14:46:06
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *r...@a...net.pl* wrote:

    > W ciągu ostatnich 12 miesięcy Arka ledwo łapie się na pierwszą pietnastkę.

    http://www.fundi.pl/index.php?action=notowania&order
    =aq_1y&order_dir=desc.
    jest na 13. miejscu.

    > I również była najgorsza spośród moich aktualnym fundów. I to nie uwzględniając
    > prowizji przy zakupie.

    Jeżeli Twój najgorszy fundusz wygenerował w ciągu roku 46,09% zysku, to wypada
    mi tylko pogratulować doboru portfela :)

    > Trzymam ją tylko dlatego, że nie chce mi się iść do oddziału :).

    Nie możez zamknąć przez internet?

    > Arka już od jakiegoś czasu jest średniakiem,

    Ja wiem, czy średniakiem? Jest 13. na 39 funduszy rejestrowanym na fundi.pl.
    (właściwie to nawet nie wiem ile jest FA na polskim rynku).

    <>

  • 26. Data: 2007-03-24 15:17:01
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 24 Mar 2007 14:46:06 +0000 (UTC), w
    <s...@Y...Do.Not.Exist.Go.Aw
> [...]

    Tabela pewnie nie uwzględnia prowizji przy zakupie, zresztą przy sprzedaży też
    coś trzeba zostawić (zależy jak długo trzymało się jednostki).

    > Jeżeli Twój najgorszy fundusz wygenerował w ciągu roku 46,09% zysku, to wypada
    > mi tylko pogratulować doboru portfela :)

    W ciągu roku zmieniałem fundy, miałem i jednostki które pewnie nie miały takich
    wyników, przynajmniej w długim terminie.

    > Nie możez zamknąć przez internet?

    Nie mam konta, nie mam karty = nie mam dostępu.

    > Ja wiem, czy średniakiem? Jest 13. na 39 funduszy rejestrowanym na fundi.pl.
    > (właściwie to nawet nie wiem ile jest FA na polskim rynku).

    Po doliczeniu prowizji nie będzie to tak różowo.

  • 27. Data: 2007-03-24 15:51:55
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    _stefan napisał(a):

    > Skoro AIG parasolowy akcji to to samo co AIG akcji to dlaczego zyski przez
    > okres 2 miesięcy są niższe? Może jednak nie warto bawić się w parasol (to
    > co się zapłaci w podatku przy konwersji zostanie później odrobione)?

    Bo musiał sie rozpedzic jesli ludzie duzo wplacaja to on musi kupic
    te j.u AIG akcji, zobaczymy te korelacje pewnei za jakis czas.
    Choc juz teraz dziennie zmiany miedzy nimi to nie sa wieksze niz 0,1%

  • 28. Data: 2007-03-24 15:54:37
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > A w tabeli odkupienia czas realizacji nie jest o 1 dzien późniejszy? :)

    Nie

  • 29. Data: 2007-03-26 05:40:45
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    piper napisał(a):

    > Matematycznie rzecz biorąc tak, tylko że AA ma lepsze wyniki niż większość
    > FA (i to więcej niż 4% --- patrz niżej). MSZ warto zapłacić tą prowizję.
    >
    > Oczywiście nie mówię o zakupach na pół roku, czy rok...

    > Jak się kupuje FA na oślep to się po prostu straci :)

    Jedna z glownych srategii mowi:
    Kupowanie j.u. w stalych regularnych okresach niezaleznie od tego co
    sie dzieje na gieldzie gdyz ruch na gieldzie jest nieprzewidywalny.