  • 1. Data: 2007-03-23 14:34:56
    Temat: Czy pracownik moze wplacic firmowe pieniadze do banku?
    Od: Michal Sawicki <m...@t...tez.op.pl>

    Pracownik w pewnej firmie czesto wyjezdza w delegacje do klientow.
    Ci placa mu za usluge firmy zwykle gotowka.
    Te pieniadze pracownik ma obowiazek wiezc ze soba do firmy. Szef
    twierdzi, ze nie moze on wplacic ich w danej miejscowosci od razu do
    banku. Czy szef ma racje i moze zmuszac pracownika do wozenia gotowki
    przy sobie?

    M.

  • 2. Data: 2007-03-23 14:48:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 23 Mar 2007 15:34:56 +0100, Michal Sawicki
    <m...@t...tez.op.pl> wrote:

> [...]
    >twierdzi, ze nie moze on wplacic ich w danej miejscowosci od razu do
    >banku. Czy szef ma racje i moze zmuszac pracownika do wozenia gotowki

    Szef bredzi, pieniądze może wpłacić każdy.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/

  • 3. Data: 2007-03-23 14:48:37
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Michal Sawicki <m...@t...tez.op.pl> napisał(a):
> [...]
    > twierdzi, ze nie moze on wplacic ich w danej miejscowosci od razu do
    > banku. Czy szef ma racje i moze zmuszac pracownika do wozenia gotowki

    widocznie w tej firmie jest taki zwyczaj poza tym należy się zastanowić co
    się stanie gdyby pieniądze zaginęły lub zostały skradzione....zakładam, że
    pracownik musiałby pokryć straty więc zasadne jest wnioskowanie o możliwość
    wpłaty w lokalnych bankach;
    zależy jeszcze jakie to są kwoty, bo wiadomo od wpłaty na konto (pewnie nie
    będzie szukał własnego banku) płaci się prowizję, może szef nie chce tego
    właśnie kosztu ponosić?

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-03-23 15:01:55
    Od: Michal Sawicki <m...@t...tez.op.pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Szef bredzi, pieniądze może wpłacić każdy.

    Tlumaczy, ze nie wiadomo potem jak to rozliczyc, ze dlaczego wplaca
    pracownik, a nie klient, ale tez mi sie nie wydaje, zeby to byl jakis
    formalny problem.

    M.

  • 5. Data: 2007-03-23 15:02:47
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Szef bredzi, pieniądze może wpłacić każdy.

    Technicznie rzecz biorąc - tak. Ale jak wpłaci na konto firmy to może
    księgowość nie połapie się co to, albo zanim się połapie to minie duzo
    czasu, albo coś w tym stylu. Czy szef przedstawił jakies argumenty poza
    "bo nie"?

    Karol

  • 6. Data: 2007-03-23 16:52:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Karol S <k...@z...pl> writes:

    > Technicznie rzecz biorąc - tak. Ale jak wpłaci na konto firmy to może
    > księgowość nie połapie się co to, albo zanim się połapie to minie duzo
    > czasu, albo coś w tym stylu.

    To niech wplaci na wlasne a potem podejmie gotowke na miejscu 8-).

    MJ

  • 7. Data: 2007-03-23 18:35:35
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Michal Jankowski wrote:

    > To niech wplaci na wlasne a potem podejmie gotowke na miejscu 8-).

    Jak wpłata będzie obarczona opłatą to pracownik będzie dokładał do
    interesu a tego na pewno nie chce.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 8. Data: 2007-03-23 18:38:58
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Michal Sawicki wrote:
    > Czy szef ma racje i moze zmuszac pracownika do wozenia gotowki
    > przy sobie?

    Z tego co mi się kiedyś obiło o uszy to przewożenie gotówki, nie wiem od
    jakich ilości się to zaczyna, powinno być dodatkowo opłacane czy jakoś
    tak. Przecież, niektóre firmy mają specjalne umowy z agencjami ochrony
    etc. Można szefowi zasugerować, że ktoś tam miał już przypadek próby
    kradzieży i pracownicy nie chcą ryzykować bo w razie "W" to pewnie szef
    będzie chciał wyegzekwować pieniądze od nich.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 9. Data: 2007-03-23 18:51:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net> writes:

    > Jak wpłata będzie obarczona opłatą to pracownik będzie dokładał do
    > interesu a tego na pewno nie chce.

    E, bez przesady, ror z bezplatnymi wplatami/wyplatami chyba sie
    znajdzie...

    MJ

  • 10. Data: 2007-03-23 19:13:51
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > E, bez przesady, ror z bezplatnymi wplatami/wyplatami chyba sie
    > znajdzie...

    Tak, tylko czy się znajdzie okienko do tego RORu w miejscowości, w
    której mieszka klient? Tu chyba Pocztowy byłby najlepszy....

    Przemek