  • 1. Data: 2007-03-23 15:02:46
    Temat: Opłaty za zakup jednostek w FI (mbank)
    Od: _stefan <p...@g...wytnij.com>

    Witajcie!

    Mam zamiar zacząć inwestować pieniądze z myślą o kupnie mieszkania (za
    jakieś 5 lat). Zainteresowałem się funduszami akcyjnymi i w związku z tym
    mam pytanie: co znaczy taki zapis "część zmienna 10% wyniku wypracowanego
    ponad stopę odniesienia wg. zasady High Water Mark" - chodzi o koszty
    zarządzania w GTFI S.A. Czy stopa zwrotu przedstawiona w tabeli zawiera już
    tą opłatę w sobie? Na co mam patrzeć najbardziej wybierając fundusz
    (oczywiście poza wypracowanymi zyskami :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-23 16:10:22
    Temat: Re: Opłaty za zakup jednostek w FI (mbank)
    Od: Michal Sawicki <m...@t...tez.op.pl>

    Użytkownik _stefan napisał:

    > Mam zamiar zacząć inwestować pieniądze z myślą o kupnie mieszkania (za
    > jakieś 5 lat). Zainteresowałem się funduszami akcyjnymi

    Tylko pytanie, czy wartosc jednostek FI bedzie rosla szybciej niz ceny
    mieszkan? Bo moze sie za 5 lat okazac, ze bedziesz sobie mogl kupic
    mniejszy kawalek mieszkania niz teraz.

    M.

  • 3. Data: 2007-03-23 16:37:47
    Od: _stefan <p...@g...wytnij.com>

    > Tylko pytanie, czy wartosc jednostek FI bedzie rosla szybciej niz ceny
    > mieszkan? Bo moze sie za 5 lat okazac, ze bedziesz sobie mogl kupic
    > mniejszy kawalek mieszkania niz teraz.
    >
    > M.

    Tylko, że teraz nie kupię mieszkania bo nikt mi nie da kredytu :) Jestem
    studentem i pracuję na umowy zlecenia.

    Czy warto wziąć pod uwagę fundusze arka?

  • 4. Data: 2007-03-23 17:08:29
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    _stefan napisał(a):
> [...]
    > tą opłatę w sobie? Na co mam patrzeć najbardziej wybierając fundusz
    > (oczywiście poza wypracowanymi zyskami :)

    1. Nie ma już GTFI, teraz te fundusze nazywaja sie IDEA
    2. tak - wycena juz zawiera koszty zarzadzania
    3. patrzysz przede wszystkim na stope zwrotu w okresie w jakim chcesz
    inwestowac (spojrz na www.fundi.pl - tam sa fajne wykresy)
    4. przy Arce, Pionierze zapłacisz ok. 4% prowizji za nabycie, lepiej
    wybierz inny fundusz, ktory jest dostepny w SFI bez prowizji
    5. polecam fundusze parasolowe np. AIG, jak bedziesz chcial dokonac
    konwersji to nie zaplacisz podatku
    6. student rowniez moze otrzymac kredyt hipoteczny ;-)
    --
    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-03-23 19:14:34
    Od: _stefan <p...@g...wytnij.com>

> [...]
    > wybierz inny fundusz, ktory jest dostepny w SFI bez prowizji
    > 5. polecam fundusze parasolowe np. AIG, jak bedziesz chcial dokonac

    Szkoda tylko że dla funduszu AIG parasolowego nie ma danych historycznych z
    dłuższego okresu... Nie wiem czy można się spodziewać zysków porównywalnych
    ze zwykłym (nieparasolowym) AIG Akcji?
    > 6. student rowniez moze otrzymac kredyt hipoteczny ;-)
    Tak wiem, ale wolę poczekać aż będę miał stabilniejszą sytuację finansową
    :)

    Mam jeszcze pytanko odnośnie funduszy parasolowych - czy w momencie
    zlecenia konwersji z funduszu np. akcji na zrównoważony zmiany będą
    natychmiastowe, czy trzeba czekać kilka dni na wykupienie i ponowny zakup?

  • 6. Data: 2007-03-23 19:35:23
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 23 Mar 2007 18:08:29 +0100, w <eu11io$lc6$1@node4.news.atman.pl>, RobertS
    <r...@x...pl> napisał(-a):

    > 5. polecam fundusze parasolowe np. AIG, jak bedziesz chcial dokonac
    > konwersji to nie zaplacisz podatku

    Pytanie czy te fundusze (parasolowe) przyniosą tule zysku z tymczasowo
    zaoszczędzonego belkowego, aby opłacało się w nie inwestować.

  • 7. Data: 2007-03-23 19:43:32
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *RobertS* wrote:

    > 4. przy Arce, Pionierze zapłacisz ok. 4% prowizji za nabycie,

    Te 4% przy dobrym "tryndzie" odrabiasz w tydzień. Naprawdę warto się
    o to bić? To co jest w SFI (oprócz "misiów" --- ale teraz taka
    specyfika rynku) ma gorsze wyniki (patrz
    http://www.fundi.pl/index.php?action=notowania&order
    =aq_5y&order_dir=desc posortowane po wynikach
    pięcioletnich

    > lepiej wybierz inny fundusz, ktory jest dostepny w SFI bez prowizji

    Co by nie mówić o AA, to wyniki ma niezłe. MSZ nie ma co "centolić".
    A dobrym interfejsem do niej jest darmowe konto24.pl+Allekarta.

    <>

  • 8. Data: 2007-03-23 20:23:42
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    _stefan napisał(a):

    > Szkoda tylko że dla funduszu AIG parasolowego nie ma danych historycznych z
    > dłuższego okresu... Nie wiem czy można się spodziewać zysków porównywalnych
    > ze zwykłym (nieparasolowym) AIG Akcji?

    Czytales statut ?
    Subfundusz parasoly w polityce inwestycyjnej ma portfel zawierajacy 100%
    aktywow w poastci j.u fuduszu AIg Akcji

    > Mam jeszcze pytanko odnośnie funduszy parasolowych - czy w momencie
    > zlecenia konwersji z funduszu np. akcji na zrównoważony zmiany będą
    > natychmiastowe, czy trzeba czekać kilka dni na wykupienie i ponowny zakup?

    Konwertowane sa z ta sama data wyceny

  • 9. Data: 2007-03-23 20:25:35
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > Pytanie czy te fundusze (parasolowe) przyniosą tule zysku z tymczasowo
    > zaoszczędzonego belkowego, aby opłacało się w nie inwestować.

    Subfudusz AIg akcji zawiera j,u zwyklego fuduszu Aig Akcji.
    Pozatym ma jedna GIGATYCZNA przewage wyceniany jest jak fund Aig akcji
    ale JEDEN dzien pozniej.

  • 10. Data: 2007-03-23 20:27:11
    Od: _stefan <p...@g...wytnij.com>

    > Konwertowane sa z ta sama data wyceny

    Ale czy jeśli puszczę zlecenie konwersji np. w poniedziałek, to jednostki
    pojawią się jeszcze tego samego dnia na drugim funduszu? Czy będę czekał na
    wykup kilka dni od momentu złożenia dyspozycji?