  • 1. Data: 2010-02-07 00:57:31
    Temat: Opłaty
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Zastanawia mnie jedna rzecz. Rozumiem ze bank pobiera opłate za swoje
    usługi - za kredyt, za karte, za obłsuge konta itp rzeczy.
    Ale czy zgodne z prawem jest pobieranie opłaty np. za odblokowanie konta,
    ktore zostało zablokowane przez błedne logowanie via internet?

  • 2. Data: 2010-02-07 02:04:18
    Temat: Re: Opłaty
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Budzik wrote:
    > Ale czy zgodne z prawem jest pobieranie opłaty np. za odblokowanie konta,
    > ktore zostało zablokowane przez błedne logowanie via internet?

    pytanie raczej na pl.soc.prawo, klient co prawda nie ma wplywu na blokowanie
    konta, ale przeciez nie musi go odblokowac, gorzej jest z oplatami
    za przyjecie przelewu bo w tym przypadku nie ma takiego wyboru

  • 3. Data: 2010-02-07 16:57:59
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Budzik" news:Xns9D18104CD8F75budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

> [...]
    > Ale czy zgodne z prawem jest pobieranie opłaty np. za odblokowanie konta,
    > ktore zostało zablokowane przez błedne logowanie via internet?

    A jaki bank ma takie kretyński zapis w swoim TOiP? bo mi po za jakimś
    spółdzielczym przybytkiem nic do główki nie przychodzi.

    PS.
    IMHO za takie zagrywki ze strony banku poważnie bym się zastanowił czy już
    nie czas pomachać im łapką na pożegnanie :)

  • 4. Data: 2010-02-07 17:57:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Valdi V...@v...pl ...

> [...]
    > IMHO za takie zagrywki ze strony banku poważnie bym się zastanowił czy
    > już nie czas pomachać im łapką na pożegnanie :)

    ku mojemu zaskoczeniu Lucas.
    Dawno nie korzystałem z ich konta, wchodze i nie moge sie zalogowac.
    Mysle, ok, moze rzeczywiscie pokombinowalem cos z hasłem i zle sobie
    zapisałem (a moze zablokowali, bo dawno nie korzystałem?)
    W kazdym razie dzwonie na infolinie, odblokowuje, ale zeby juz ponownie nie
    probowac starego hasła - ustalam nowe. I bodaj nie samo odblokowanie, tylko
    wlasnie ustalenie tego nowego hasła w automacie telefonicznm kosztuje 3,5.

  • 5. Data: 2010-02-07 18:03:33
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Budzik" news:Xns9D18BF5955036budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

> [...]
    tylko
    > wlasnie ustalenie tego nowego hasła w automacie telefonicznm kosztuje 3,5.

    Po tym wszystkim nadal będziesz im wierny?

  • 6. Data: 2010-02-07 18:53:00
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli Valdi,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    Kredyty jakoś trzeba spłacić ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 7. Data: 2010-02-07 19:46:55
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Henryk "Plumski" Plumowski" news:hkn279$fms$1@inews.gazeta.pl

    > Kredyty jakoś trzeba spłacić ;-)

    I to niestety całkowicie zmienia nam obraz sytuacji...

  • 8. Data: 2010-02-07 19:57:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Valdi V...@v...pl ...

    > Po tym wszystkim nadal będziesz im wierny?

    Nadal?

  • 9. Data: 2010-02-07 20:11:14
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > wlasnie ustalenie tego nowego hasła w automacie telefonicznm kosztuje 3,5.

    gdybys pamietal stare haslo i nie ustalal nowego to odblokowanie byloby darmorwe czy
    platne ?

    to jest istotna roznica, jesli samo odblokowanie jest darmowe to bank nie obciaza
    klienta za sytuacje od niego niezalezne, a krytykowanie za platna obsluge
    na infolinii w przypadku kiedy klient zapomina haslo jest juz mniej uzasadnione

    ta sama zmiana hasla przez internet jest darmowa, a to ze obsluga na infolinii
    kosztuje zwykle wiecej to raczej typowe

  • 10. Data: 2010-02-07 22:57:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MarcinF m...@i...pl ...

> [...]
    > nie obciaza klienta za sytuacje od niego niezalezne, a krytykowanie za
    > platna obsluge na infolinii w przypadku kiedy klient zapomina haslo

    wydaje mi sie ze bezplatne.
    Moze masz racje. Ale poniewaz finalnie nie wiem, czy ja zablokowałem dostep
    mylac hasło czy moze podczas długiego czasu nie korzystania zablokował je
    bank albo ktos inny a ja hasło pamietałem dobrze - wolałem nie przechodzic
    przez procedury dwa razy i od razu zmienic hasło.
    co ciekawe, identyczny problem miałem z kontem drugiej osoby gdzie nie
    zadziałało hasło "startowe" ustalane w banku z tym ze pierwsze jego uzycie
    nastapiło po roku czasu. Nie wazne - tak jak ktos juz napisał - o 3,5
    kłocic sie nie bede, niesmak pozostał. Skonczy sie lokata, pozegnam bank z
    moimi oszczednosciami, podobnie zegnałem sie bodaj z WBK, kiedy pobrali
    opłate za zablokowanie zgubionej karty.

    > ta sama zmiana hasla przez internet jest darmowa, a to ze obsluga na
    > infolinii kosztuje zwykle wiecej to raczej typowe

    cóz, jak zwykle czuje sie rozpieszczony przez moj głowny bank gdzie nigdy
    nie miałem pretensji ze pobiera sie oplate za wykonanie przelewu via
    infolinia, ale gdzie nigdy nie przyszłoby mi do głowy, ze ktokolwiek
    wymysli oplate za odblokowanie konta/ustalenie nowego hasła.

    Zeby dodatkowo nie było tak rozowo - prawdopodobnie obsługa w banku, w
    oddziale Lucasa kosztuje jeszcze wiecej, a z tego co poinformowała mnie
    pani na info - w oddziale zmiana hasła jest bezplatna....