  • 1. Data: 2003-04-01 07:59:18
    Temat: Oplata za wyplate gotowki
    Od: "Pirania" <l...@p...onet.pl>

    Mam ROR w BzWBK I/o Poznan, dzis z wyciagu dowiedzialem sie ze pobrano
    oplate (3PLN) za wyplacenie pieniedzy w kasie (wyplacalem w odziale w ktorym
    mam rachunek).
    Za prowadzenie konta place 11 PLN na miesiac. Uwazam ze to skandal!!!
    Slyszalem iz jest jakas podstawa prawna ktora zabrania bankowi na pobieranie
    takich oplat.
    Czy moge prosic o wypowiedzi w tej kwesti tylko prosze nie mowic zebym
    zmienil bank i ze podpisywalem regulamin(umowe) i zgodzilem sie na taki
    chaniebny proceder.
    A konto mam w tym banku od 5 lat i poraz pierwszy sie stym spotkalem.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-01 08:05:31
    Temat: Re: Oplata za wyplate gotowki
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003 09:59:18 +0200, "Pirania"
    <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Slyszalem iz jest jakas podstawa prawna ktora zabrania bankowi na pobieranie

    Prawne watpliwosci dotyczyly sytuacji, w ktorej klient nie mial zadnej
    bezplatej mozliwosci wyplaty gotowki a konto bylo platne - Millennium
    bralo i za wyplate w bankomacie i w kasie.
    A w BZWBK zdajsie wyplaty z wlasnych bakomatow dalej sa za friko

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 3. Data: 2003-04-01 08:05:54
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "Pirania" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam ROR w BzWBK I/o Poznan, dzis z wyciagu dowiedzialem sie ze pobrano
    > oplate (3PLN) za wyplacenie pieniedzy w kasie (wyplacalem w odziale w
    ktorym
    > mam rachunek).

    Łączymy się w bólu ;-)

    > Za prowadzenie konta place 11 PLN na miesiac. Uwazam ze to skandal!!!

    Też tak uważam. Weź zważ jednak, że są banki, które pobierają jeszcze
    większe opłaty

    > Slyszalem iz jest jakas podstawa prawna ktora zabrania bankowi na
    pobieranie
    > takich oplat.

    Niestety - Twój przypadek pod nią nie podpada. Masz możliwość darmowych
    wypłat z bankomatów BZWBK

    > Czy moge prosic o wypowiedzi w tej kwesti tylko prosze nie mowic zebym
    > zmienil bank i ze podpisywalem regulamin(umowe) i zgodzilem sie na taki
    > chaniebny proceder.

    Nie pozostaje nic innego jak to właśnie napisać ;-)

    > A konto mam w tym banku od 5 lat i poraz pierwszy sie stym spotkalem.

    Liczy się refleks ;-)

    RJCz

  • 4. Data: 2003-04-01 08:09:39
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Wojtek Frabinski wrote:

> [...]
    > bralo i za wyplate w bankomacie i w kasie.
    > A w BZWBK zdajsie wyplaty z wlasnych bakomatow dalej sa za friko

    a karte do tych wyplat tez daje za darmo ? I jak to sie ma do BEZPLATNEGO
    dostepu do pieniedzy ?

    D.

  • 5. Data: 2003-04-01 08:34:33
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    Pirania wrote:
> [...]
    > Za prowadzenie konta place 11 PLN na miesiac. Uwazam ze to skandal!!!
    > Slyszalem iz jest jakas podstawa prawna ktora zabrania bankowi na

    Był wyrok dotyczący BIG Bank Gdański SA
    Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie - Sąd Antymonopolowy, z dnia 13 maja
    2002r. (Sygn. akt XVII Amc 39/01)
    Jeśli jest możliwość wypłaty inną metodą bez pobierania opłaty to chyba nie
    ma podstaw do reklamacji ale możesz sama przestudiować uzasadnienie ;
    http://www.skp.pl/img/biuletynosmy.htm

    POZDR.

  • 6. Data: 2003-04-01 10:10:05
    Od: "Bald" <p...@k...bez_tego.chip.tego_tez.pl>

    Użytkownik "Dave" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a karte do tych wyplat tez daje za darmo ? I jak to sie ma do BEZPLATNEGO
    > dostepu do pieniedzy ?
    Pierwszą kartę dają za darmo.
    pozdrawiam

    Bald

  • 7. Data: 2003-04-01 11:21:38
    Od: "Pirania" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pirania" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chaniebny proceder.
    > A konto mam w tym banku od 5 lat i poraz pierwszy sie stym spotkalem.

    Nie dodalem ze kwota tranzakcji 13000PLN. Wyplata z bankomatu tylko
    1500/dobe

  • 8. Data: 2003-04-01 11:28:43
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Pirania wrote:
    [...]

    > Nie dodalem ze kwota tranzakcji 13000PLN. Wyplata z bankomatu tylko
    > 1500/dobe

    A to nie trzeba awizowac ? A prowizja jest za brak wczesniejszego
    zgłoszenia?
    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(

  • 9. Data: 2003-04-01 12:58:24
    Temat: Odp: Oplata za wyplate gotowki
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik Pirania napisał:
> [...]
    > chaniebny proceder.
    > A konto mam w tym banku od 5 lat i poraz pierwszy sie stym spotkalem.

    Nie ma żadnej podstawy prawnej, nadal musisz płacić prowizje
    za pobieranie gotówki. Wprawdzie jakaś pani stara się o
    wpisanie pozycji z TOiP na podstawie, której pobierane
    są prowizje za wypłaty, na listę klauzul niedozwolonych,
    ale sprawa w Sądzie Antymonopolowym nie jest
    jeszcze zakończona.
    W każdym razie wyrok się raczej nie uprawomocnił,
    bo nic o tym nie było słychać, a jakiś miesiąc temu
    sprawa była w II instancji.
    Prawdopodobnie BIG Bank Gdański wniósł kasację.

  • 10. Data: 2003-04-01 18:27:08
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <3e894f67$1@news.home.net.pl>, oporek2 wrote:

    > By? wyrok dotycz?cy BIG Bank Gda?ski SA
    > Wyrok S?du Okr?gowego w Warszawie - S?d Antymonopolowy, z dnia 13 maja
    > 2002r. (Sygn. akt XVII Amc 39/01)
    > Je?li jest mo?liwo?ae wyp?aty inn? metod? bez pobierania op?aty to chyba nie
    > ma podstaw do reklamacji ale mo?esz sama przestudiowaae uzasadnienie ;
    > http://www.skp.pl/img/biuletynosmy.htm

    Od czasu gdy sie o tej sprawie dowiedzialem w zaden sposob nie moge
    uwierzyc ze sad przy zdrowych zmyslach mogl wydac taki wyrok. Jest to
    przeciez ewidentnie istna parodia sadu a uzasadnienia sa tak
    kretynskie ze gdybym byl na takiej rozprawie, to bym sie zaczal
    dopytywac czy jestem w teatrze na tragikomedii czy w sadzie.

    Na tej same zasadzie moznaby dowodzic ze oplaty za rozmowy
    telefoniczne sa niedozwolone bo klient juz placi abonament a jak sa
    oplaty za polaczenia to klient nie ma mozliwosci darmowego dzwonienia!
    Do tego sprowadza sie to uzasadnienie.

    Rozwazam zlozenie doniesienia do prokuratury o stronniczosc sadu.

    Jesli ktos korzysta z uslug to powinien za nie placic.
    Protestuje przeciwko wykorzystywaniu bankow i reszty ich klientow
    przez upierdliwych klientow bez wyobrazni ktorym zachcialo sie
    korzystac a nie placic.
    Bo nie ulega watpliwosci ze jesli bank bedzie zmuszony zniesc oplaty
    za wyplate gotowki w kasie, to odbije to sobie na podniesieniu cen
    innych uslug, czyli odbije sie na pozostalych klientach,
    korzystajacych z uslug w sposob racjonalny i zgodnie z oferta ktora
    wybrali.

    Klienci wybierajacy gotowke w oddziale powoduja nieuzasadnione zatory,
    zwiekszajac czas oczekiwania klienotw ktorzy maja do wykonania jakas
    operacje ktora rzeczywiscie mozna wykonac tylko w oddziale, oraz
    powoduja nieuzasadnione zwiekszenie kosztow obslugi oddzialu
    marmurkowego - i powinni za to placic.

    Historyjki o "nieumiejetnosci korzystania z bankomatu" mozna porownac
    do dowodzenia niesprawiedlisoci jakiegos zapisu ze wzgledu na klientow
    niepismiennych ktorzy nie potrafia wykonac operacji wymagajacej
    podpisania sie.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl