  • 11. Data: 2003-04-01 19:14:43
    Temat: Re: Oplata za wyplate gotowki
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message
    news:slrnb8jmfs.i24.miernik@tarnica.miernik.lo...

    > Klienci wybierajacy gotowke w oddziale powoduja nieuzasadnione zatory,
    > zwiekszajac czas oczekiwania klienotw ktorzy maja do wykonania jakas
    > operacje ktora rzeczywiscie mozna wykonac tylko w oddziale

    ROTFL, a jakie operacje jak nie gotowkowe wymagaja osobistej wizyty w banku?
    Pomijam to, ze w znacznej czesci bankow sa wydzielone kasy do obslugi
    transakcji gotowkowych.

    > oraz
    > powoduja nieuzasadnione zwiekszenie kosztow obslugi oddzialu
    > marmurkowego - i powinni za to placic.

    Zgadzam sie. Powinny takze placic osoby zlecajace przelewy w oddzialach,
    pobierajace wyciagi, skladajace niezasadne reklamacje. W zasadzie to powinny
    byc bonifikaty dla klientow, ktorzy nie zawracaja glowy w oddzialach a sami
    dokonuja wszystkich operacji. Niestety, jeszcze zaden bank nie wpadl na taki
    pomysl.

    > Historyjki o "nieumiejetnosci korzystania z bankomatu" mozna porownac
    > do dowodzenia niesprawiedlisoci jakiegos zapisu ze wzgledu na klientow
    > niepismiennych ktorzy nie potrafia wykonac operacji wymagajacej
    > podpisania sie.

    A posiadanie karty powinno byc obowiazkowe, tak jak placenie podatkow ;).

    Maciej

  • 12. Data: 2003-04-01 20:15:55
    Od: a...@g...pl

    > ktorym
    > pobieranie
    >
    > Nie ma żadnej podstawy prawnej, nadal musisz płacić prowizje
    > za pobieranie gotówki. Wprawdzie jakaś pani stara się o
    > wpisanie pozycji z TOiP na podstawie, której pobierane
    > są prowizje za wypłaty, na listę klauzul niedozwolonych,
    > ale sprawa w Sądzie Antymonopolowym nie jest
    > jeszcze zakończona.
    > W każdym razie wyrok się raczej nie uprawomocnił,
    > bo nic o tym nie było słychać, a jakiś miesiąc temu
    > sprawa była w II instancji.
    > Prawdopodobnie BIG Bank Gdański wniósł kasację.

    Ja mam konto firmowe, do którego nie ma karty do bankomatu. Za wypłatę w kasie
    płacę 0.4 % od kwoty wypłacanej!!!
    Jest szansa żeby to oprotestować ???

  • 13. Data: 2003-04-01 22:12:16
    Temat: Odp: Oplata za wyplate gotowki
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik amian w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

    > Ja mam konto firmowe, do którego nie ma karty do bankomatu. Za wypłatę w
    kasie
    > płacę 0.4 % od kwoty wypłacanej!!!
    > Jest szansa żeby to oprotestować ???

    praktycznie nie masz żadnych, bo jest to konto firmowe,
    chronieni są jedynie konsumenci,
    w tej sytuacji możesz zmianić bank lub założyć
    dodatkowy rachunek w innym banku.

  • 14. Data: 2003-04-02 07:58:08
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003 20:27:08 +0200, Miernik <m...@c...pl> wrote:

    >Na tej same zasadzie moznaby dowodzic ze oplaty za rozmowy
    >telefoniczne sa niedozwolone bo klient juz placi abonament a jak sa
    >oplaty za polaczenia to klient nie ma mozliwosci darmowego dzwonienia!

    tyle tylko, że z samej istoty prowadzenia rachunku bankowego wynika,
    że wpłaty i wypłaty są niezbędne.

    >Jesli ktos korzysta z uslug to powinien za nie placic.

    usług? Przecież możliwość dysponowania własnymi pieniędzmi to nie
    żadna usługa nam świadczona... Rozumiem opłaty np. za zerwanie lokaty,
    za zlecenia stałe, ale za dysponowanie własnymi pieniędzmi z rachunku
    płatnego na żądanie - już nie.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2003-04-02 08:43:45
    Od: "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl>

    > ROTFL, a jakie operacje jak nie gotowkowe wymagaja osobistej wizyty w banku?
    > Pomijam to, ze w znacznej czesci bankow sa wydzielone kasy do obslugi
    > transakcji gotowkowych.

    Np. podpisanie umów kredytowych.
    W banku powinno się wykonywać operacje złożone. Operacje proste (np. wypłata
    gotówki) powinne być realizowane w bankomacie lub w innej formie przelewy czy
    płatności kartą.
    Kasy gotówkowe są ponieważ jest popyt na takie usługi mimo wprowadzenia
    opłat. I to chyba dobrze. Jesli chcesz być obsługiwany w banku to za to płać.

> [...]
    > dokonuja wszystkich operacji. Niestety, jeszcze zaden bank nie wpadl na taki
    Własnie to ten bank stara się promować. Wypłacaj w ATM, rób przelewy a nie
    stój w oddziale.

    > A posiadanie karty powinno byc obowiazkowe, tak jak placenie podatkow ;).

    Stronniczy sposób myślenia.

    Tomasz

  • 16. Data: 2003-04-02 08:52:30
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Tomasz wrote:

    > Np. podpisanie umów kredytowych.
    > W banku powinno się wykonywać operacje złożone. Operacje proste (np.
    > wypłata gotówki) powinne być realizowane w bankomacie lub w innej
    > formie przelewy czy płatności kartą.

    oczywiscie. Pod warunkiem ze beda bezplatne. Wyplaty i oplaty za karte.

    > Kasy gotówkowe są ponieważ jest popyt na takie usługi mimo
    > wprowadzenia opłat. I to chyba dobrze. Jesli chcesz być obsługiwany w
    > banku to za to płać.

    tak. A jezeli bank chce obracac moimi pieniedzmi to niech poniesie koszty.
    Po co mi bank ktory zarabia na obracaniu moimi pieniedzmi i kaze jeszcze
    placic za dostep do nich ?

    D.

  • 17. Data: 2003-04-02 09:09:02
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > tyle tylko, że z samej istoty prowadzenia rachunku bankowego wynika,
    > że wpłaty i wypłaty są niezbędne.

    Wpłaty mogą być dokonywane przez inny podmiot i tylko przelewem,
    natomiast fizyczna wypłata gotówki jest, jak słusznie zauważasz prawem
    podstawowym posiadacza konta - uniemożliwianie jej wypłacenia
    przynajmniej jednym kanałem bez zapłacenia prowizji jest
    niekonstytucyjne, szczególnie, gdy wpłacający nie był poinformowany o
    takiej konieczności w chwili wpłaty, a sposób w jaki został
    poinformowany budzi wątpliwości co do znajomości zasad etyki kupieckiej
    przez zarząd banku.

    Rzecz w tym , że niejednokrotnie nie korzysta dobrowolnie; bank nie robi
    łaski, że dostaje pieniądze, które pozwalają mu zarabiać.

> [...]
    > żadna usługa nam świadczona... Rozumiem opłaty np. za zerwanie lokaty,
    > za zlecenia stałe, ale za dysponowanie własnymi pieniędzmi z rachunku

    Mentalność banku i skala wartości jaką się posługuje jest odmienna od
    tej, jaką przyjmuje się za obowiązującą w cywilizowanych społeczeństwach.
    Osobę , która np. zwraca pożyczone pieniądze w całości i wcześniej, niż
    się zobowiązała uważa się powszechnie za rzetelną i uczciwą.
    Bank natomiast uważa taką osobę za złodzieja i oszusta, ponieważ
    okłamała bank i nie chce dać mu zarobić - więc kara za wcześniejszą
    spłatę kredytu.
    Ciekawe, co by bank powiedział, gdyby dostał do zapłacenia fakturę za
    taksówkę, którą przywieźliśmy pieniądze, by mu je łaskawie pożyczyć. Kto
    tu komu robi grzeczność i świadczy usługę?

    Istotą bankowości było kiedyś bezpieczeństwo posiadanych środków i
    możliwośc wykreowania pieniądza ponad ten istniejący fizycznie, np.
    złoty, czy obecnie gotówkowy.
    Obecnie odnoszę wrażenie, że istotą bankowości stają się takie
    uregulowania ustawowo-organizacyjne, by wszyscy bez wyjątku, niezależnie
    czy mają poważniejsze środki, czy nie, czy mają potrzebę , czy nie
    odpalali bankom działkę, swoisty haracz od samego faktu bycia obywatelem.

    Pzdr: Dogbert

  • 18. Data: 2003-04-02 09:29:45
    Od: "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl>

    > oczywiscie. Pod warunkiem ze beda bezplatne. Wyplaty i oplaty za karte.

    To nie może byc za darmo !!!! Bank za to ponosi koszty.
    Wolisz płacić za konkretne usługi (np. przejazd autostradą) czy płacić
    winiety nie wiadomo za co ! Podobnie jest w Banku: korzystasz z czegoś -
    usługi to za nią zapłać.

    > tak. A jezeli bank chce obracac moimi pieniedzmi to niech poniesie koszty.
    > Po co mi bank ktory zarabia na obracaniu moimi pieniedzmi i kaze jeszcze
    > placic za dostep do nich ?

    Ale to jest Twoja DOBROWOLNA decyzja czy chcesz mieć konto w Banku. I w jakim.
    Bank zaoferował ci pewne oprocentowanie ... nawet jeśli to będzie 0% to TY
    się na to zgodziłeś.

    Tomasz

  • 19. Data: 2003-04-02 09:42:00
    Od: "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl>

    > Rzecz w tym , że niejednokrotnie nie korzysta dobrowolnie;
    A kto mu każe Bank ??? Jeżeli to ktoś inny to proszę pretensje w tamtym
    kierunku. Postaw się np. jako pracodawca ... wolisz mieć kasę, transport
    gotówki , ochronę po to tylko aby wypłacić pieniądze ?

    > bank nie robi
    > łaski, że dostaje pieniądze, które pozwalają mu zarabiać.
    Zwróc uwagę że to Ty możesz łatwiej i szybciej wypowiedzieć umowę niż Bank
    (konto ROR). Dodatkowo Bank zarabia nie tylko na Twoich oszczędnościach ale
    równiez innych Banków i firm.

    > Bank natomiast uważa taką osobę za złodzieja i oszusta, ponieważ
    > okłamała bank i nie chce dać mu zarobić - więc kara za wcześniejszą
    > spłatę kredytu.
    Coz poradzę że tak myślisz. Natomiast jest to zmiana planu przychodów z
    którego trzeba się spowiadać akcjonariuszom. Każda wcześniejsza spłata
    zaburza obieg pieniądza w instytucji.
    Przykład: ZUS potrafi obecnie przysłać takie ilości pieniędzy w jeden dzień
    że zaburza to potfel i są spełnione założenia z ustawy. Za to można dostać
    KARĘ. Podobnie w Banku ... niekontrolowany napływ/wypłayw gotówki zaburza
    pracę instytucji, trzeba ponieść dodatkowy najkład pracy na ustabilizowanie
    tego.

    > Ciekawe, co by bank powiedział, gdyby dostał do zapłacenia fakturę za
    > taksówkę, którą przywieźliśmy pieniądze, by mu je łaskawie pożyczyć.
    Powiedziałby że może pozyskać pieniądze taniej. Wolny rynek nikt nikogo nie
    zmusza ... zawsze masz prawo wyboru.

    > Kto tu komu robi grzeczność i świadczy usługę?

    Spróbuj.
    Natomiast gdy zrobi to jakiś szejk z 10 mln USD to faktura za taksówke
    zostanie przyjęta. Banki potrafią liczyć.

    Tomasz

  • 20. Data: 2003-04-02 09:55:28
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Tomasz wrote:

    > To nie może byc za darmo !!!! Bank za to ponosi koszty.

    ponosi koszty ale i zarabia na tym sporo obracajac moja gotowka. Nikt
    bankowi nie kazal otwierac tego typu dzialalnosci - sam zdecydowal sie na
    obsluge klientow wiec niech to robi.

    > Wolisz płacić za konkretne usługi (np. przejazd autostradą) czy płacić
    > winiety nie wiadomo za co ! Podobnie jest w Banku: korzystasz z
    > czegoś - usługi to za nią zapłać.

    wiec place ryczaltem miesieczna oplate za prowadzenie konta. Nie chce zeby
    za kazde "pierdniecie" musial dodatkowo placic.
    a w ogole to bank tak powinien skalkulowac dzialalnosc zeby mu sie oplacalo
    zarabiac na pieniadzu i oferowac wiekszosc uslug za darmo. W wielu
    oddzialach banku jest pusto a ich utrzymanie kosztuje niezaleznie od tego
    czy ktos sie zjawi po gotowke czy nie.

    > Ale to jest Twoja DOBROWOLNA decyzja czy chcesz mieć konto w Banku. I
    > w jakim. Bank zaoferował ci pewne oprocentowanie ... nawet jeśli to
    > będzie 0% to TY się na to zgodziłeś.

    Obawiam sie ze coraz czesciej posiadanie konta to przymus (np. realizacja
    wyplat) na ktorym banki chca jak najwiecej zarobic. Taka polityka doprowadzi
    do tego ze ludzie ktorzy nie maja konta i trzymaja tylko gotowke jeszcze
    niechetnieniej beda starac sie o zalozenie konta. Bank straci wiec mozliwosc
    obracania ich pieniedzmi. Ale widac chce zarabiac na czyms innym...

    D.