    From: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opłata za bilety lotnicze (Ryanair)
    Date: Wed, 29 Oct 2008 08:45:17 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 14:34:36 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    > wiadomości news:49071396$1@news.home.net.pl...

    > Pewny.

    No z moich walk stoczonych z Ryanairem to ani mbankowa, ani polbankowa
    nie chciał zadziałać jako VISA Debit, tylko łapał ją jako VISA i
    oczywiście prowizję kasował.

    > Zwróć uwagę na walutę obciążenia, w Ryanair z tego co pamiętam nie
    > wybiera się jej, tylko zależy od waluty kraju wylotu. Czasami opłaca się
    > osobno kupować bilet wylotowy i powrotny zamiast robić to za jednym
    > razem.

    Tam już się nie trzeba martwić, bo jak ostanio komuś bilet kupowałem to
    przyszło rozliczenie w PLN, mimo że bilet był Berlin-London (czyli EUR I
    GBP powinno być). Nie muszę chyba wspominać, że kurs przeliczenia to
    okolice Citi jakoś.
    Generalnie to polecam się poważnie przyglądnąć innym linią np EasyJet.
    Lepszy komfort, debetowa polbanku działa jak debetowa i unikamy prowizji
    za opłatę kartą, ceny zbytnio nie odbiegają od Ryana (no chyba że łapiemy
    się na jakąś totalną promocję typu 5 PLN).

    Xenocide