  • 1. Data: 2009-02-18 08:03:25
    Temat: Opcje walutowe: jak uwikłano polskie firmy [wykop.pl]
    Od: "tompod@" <t...@g...com>

    Bardzo ciekawy dokument opisujący opcje walutowe, politykę
    zagranicznych instytucji finansowych oraz konsekwencje uwikłania się
    polskich firm w w opcje dla polskiej gospodarki. Momentami włos jeży
    sie na głowie.

    http://pb.pl/images/files/2009/02/8ccb9d58-a8ef-495b
    -848a-cc80aa43b257.pdf

  • 2. Data: 2009-02-18 09:11:23
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "tompod@" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
[...]

    Było już!

  • 3. Data: 2009-02-18 10:38:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

[...]

    Coz - za glupote trzeba placic...
    Nie wyobrazam sobie, by ktos, kto zarzadza duzym przedsiebiorstwem nie
    wiedzial, co to opcja. To sa przeciez sprawy elementarne - jak dwa razy dwa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-02-18 10:44:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

[...]

    W kazdym razie w pierwszej kolejnosci na poczet rozliczen proponowalbym
    skonfiskowac majatki zarzadu i wszystkich osob decyzyjnych w sprawach
    zawarcia transakcji opcyjnych, takze i te skladnii, ktore zostaly
    poprzepisywane na kuzynow, pociotkow i szwagrow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-18 10:44:52
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > Nie wyobrazam sobie, by ktos, kto zarzadza duzym przedsiebiorstwem nie
    > wiedzial, co to opcja. To sa przeciez sprawy elementarne - jak dwa razy

    zgadzam sie wystarczy w google wpisac "opcja CALL wiki" :)
    poziom wiedzy tych panów to masakra a jesli to nie poziom wiedzy (bo jednak
    wiedzieli) to wystawiają sie na pośmiewisko usiłując teraz wmówić komuś że
    jednak nie wiedzieli bo to jedyna deska ratunku w "sprawie o dyrektywę"

    george

  • 6. Data: 2009-02-18 19:33:36
    Od: MM <n...@i...pl>

    tompod@ pisze:
> [...]
    > zagranicznych instytucji finansowych oraz konsekwencje uwikłania się
    > polskich firm w w opcje dla polskiej gospodarki. Momentami włos jeży

    W tej sprawie kłopotliwe jest to, że wszystkie proponowane rozwiązania
    są szkodliwe.

    Szkodliwy dla gospodarki i wolnego rynku jest interwencjonalizm i
    ratowanie pojedyńczych przegranych gospodarczo. Z drugiej strony
    pozostawienie sprawy poczynań zachodnich banków grających ewidentnie na
    straty (tutaj już globalnie) na ogromne straty całej polskiej gospodarki.

    IMHO najlepsze byłoby pozostawienie przegranych ze swoją szkodą, do
    której sami i dobrowolnie doprowadzili przy jednoczesnym ostrym
    przytarciu nosa bankom. Propozycji na razie brak.

    --
    pzdr

  • 7. Data: 2009-02-18 19:55:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MM" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO najlepsze byłoby pozostawienie przegranych ze swoją szkodą, do której
    > sami i dobrowolnie doprowadzili przy jednoczesnym ostrym przytarciu nosa
    > bankom. Propozycji na razie brak.

    Tak, ale powinna byc jeszcze odpowiedzialnosc karna konkretnych osob i
    przede wszystkim finansowa.
    Jak ktos sobie wystawil opcje przez swoja wlasna prywatna spolke, to ch.. mu
    w d.. i krzyzyk na droge.
    Ale jesli narazono na straty Skrab Panstwa (zaloze sie, ze za sprawa
    milionowych lapowek), to powinny byc na to specjalne procedury.
    Tutaj jak najbardziej powinna zbadac to komisja sledcza.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-02-19 07:22:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 20:55:53 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > milionowych lapowek), to powinny byc na to specjalne procedury. Tutaj
    > jak najbardziej powinna zbadac to komisja sledcza.

    Obawiam się, że prawdziwy problem polega na czym innym. Polska miała czas
    do 1 listopada 2007 na wdrożenie do naszego systemu prawnego dyrektywy
    dotyczącej procedur MiFID. Jeśli dobrze wiem jakie są konsekwencje
    zaniedbania we wdrażaniu dyrektyw, to z jednej strony ktoś kto zyskał na
    ich niewdrożeniu (banki) nie może być za to ukarany ani ponieść
    konsekwencji finansowych. Z drugiej strony ktoś kto z tego powodu poniósł
    straty (firmy z opcjami) ma prawo dochodzić odszkodowania od Skarbu
    Państwa. I tego chyba rząd najbardziej się obawia.