  • 1. Data: 2009-02-18 07:51:04
    Temat: Zabezpieczenie dla eksportera
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Witam!
    Zajmuję się eksportem; kupuje surowce w PLN, a gotowe produkty sprzedaję
    w EURO.
    Owszem w tej chwili jest fajnie, ale pieniądze spływają z dwu-trzy
    miesięcznym terminem, a jeśli wtedy doszło by do obsunięcia się
    złotówki, strata-jak dla mnie byłaby duża.
    Jak zabezpieczyć transakcje na poziomie 20-50 tyś. Euro na miesiąc w
    horyzoncie 2-3 miesięcznym?

    Bartek

  • 2. Data: 2009-02-18 07:56:40
    Temat: Re: Zabezpieczenie dla eksportera
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 08:51:04 +0100, BAREK napisał(a):

> [...]
    > złotówki, strata-jak dla mnie byłaby duża. Jak zabezpieczyć transakcje
    > na poziomie 20-50 tyś. Euro na miesiąc w horyzoncie 2-3 miesięcznym?

    Np. kontraktem terminowym na EUR lub opcjami.

    Nie, ja nie żartuję. Opcje poprawnie stosowane są bardzo skutecznym i
    bezpiecznym instrumentem do takich zabezpieczeń.

  • 3. Data: 2009-02-18 08:00:45
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > Np. kontraktem terminowym na EUR lub opcjami.
    >
    > Nie, ja nie żartuję. Opcje poprawnie stosowane są bardzo skutecznym i
    > bezpiecznym instrumentem do takich zabezpieczeń.

    Wiem, bo do tego one są i taka jest prawda, że firmy które teraz mają
    przez nie kłopoty są troszkę sobie same winne, bo one te opcje głównie
    nie do zabezpieczenia, ale dla dodatkowego zysku stosowały. Gdyby ściśle
    trzymały się schematu; zabezpieczania kalkulacji; zakup w PLN-sprzedaż w
    EURO i odwróconych trzymały nie miały by tarapatów teraz.
    Do jakiego banku się udać w celu prostego zawarcia takich opcji w takich
    mniej więcej wysokościach 20-50 tyś Euro/miesiąc?
    Mam konto w Nordea i oni chyba czegoś takiego nie oferują.

    Bartek

  • 4. Data: 2009-02-18 09:14:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 09:00:45 +0100, BAREK napisał(a):

> [...]
    > banku się udać w celu prostego zawarcia takich opcji w takich mniej
    > więcej wysokościach 20-50 tyś Euro/miesiąc? Mam konto w Nordea i oni

    Na pewno nie daj się naciągnąć na coś takiego:
    http://pb.pl/images/files/2009/02/8ccb9d58-a8ef-495b
    -848a-cc80aa43b257.pdf
    Od wczoraj był już ten link, tutaj, kilkakrotnie podawany, ale dla
    przedsiębiorców takich jak Ty, to chyba teraz, bezapelacyjnie, lektura
    obowiązkowa.

  • 5. Data: 2009-02-18 11:32:00
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > złotówki, strata-jak dla mnie byłaby duża.
    > Jak zabezpieczyć transakcje na poziomie 20-50 tyś. Euro na miesiąc w

    Odezwij sie do mnie na priv ( olowek5 malpka wp.pl) to przesle ci wieczorem
    namiary na firme ktora zajmuje sie zabezpieczaniem przed ryzykiem kursowym -
    jak sie z nimi skontaktujesz to pewnie chetnie sie z Toba umowia na rozmowe a
    pewnie i podjada do Ciebie i wytlumacza szczegolowo co i jak.
    Sam dzieki nim wymienialem dwa razy swa prywatna kase euro w kwocie 10 tys euro
    po cenie z miedzybanku.
    Przemek

  • 6. Data: 2009-02-18 11:36:03
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "BAREK" <b...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > strata-jak dla mnie byłaby duża.
    > Jak zabezpieczyć transakcje na poziomie 20-50 tyś. Euro na miesiąc w

    kup opcje walutowe PUT ( od banku wystawcy ) wliczając koszty nabycia do
    aktualnych kosztów własnych.

    george

  • 7. Data: 2009-02-18 13:04:58
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Do jakiego banku się udać w celu prostego zawarcia takich opcji w takich
    > mniej więcej wysokościach 20-50 tyś Euro/miesiąc?

    Spróbuj w Raiffeisen Bank.
    Nam proponowano podobną ofertę, z tym, że w drugą stronę (zabezpieczenie
    kupna przez nas euro po stałym kursie).

    Pozdrawiam
    Emka