  • 1. Data: 2009-02-18 09:56:58
    Temat: jak wyliczyć odsetki naliczone dziennie zmiana oprocentowania
    Od: " klient banku" <r...@g...pl>

    Witam,
    mam następujący problem. Na przełomie kwartałów zmienia mi się
    oprocentowanie kredytu ze względu na zmianę libor'u. I tu pytanie do Was,
    konkretne: rata wyliczana jest 15 kazdego miesiaca. Dla pierwszej polowy
    miesiaca oprocentowanie wynosi 4.3% a dla drugiej 1.9%.. Kapital do splaty
    100000, pozostalo do splaty 334 raty.Bank wylicza mi ze pobral kapitalu 122
    mi wychodzi ze powinno byc co najmniej 180. Jak nic wychodzi ze mnie
    kantuja? myle sie? jak to policzyc w excelu?

  • 2. Data: 2009-02-18 10:05:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik " klient banku" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > kantuja? myle sie? jak to policzyc w excelu?

    Dla każdego dnia policz osobno należne odsetki za ten dzień, nastepnie je
    zsumuj i odejmij od wysokości zapłaconej raty - otrzymaszo ile powinien się
    zmmniejszyć kapitał do spłaty.

    marekz

  • 3. Data: 2009-02-18 10:26:40
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]

    > miesiaca oprocentowanie wynosi 4.3% a dla drugiej 1.9%.. Kapital do splaty

    Konkretnie za okres od 16 stycznia do 15 lutego włącznie powinno Ci wyjść,
    że nalezy się 266,58 odsetek, o ile rzeczywiście stopa procentowa zmienia
    się od 1 lutego.

    marekz