  • 1. Data: 2009-02-17 23:29:15
    Temat: Lucas konto e-pro debet na koncie / zamknięcie konta
    Od: "yonnie" <y...@o...eu>

    W 2005 roku udałam się do Lukasa, aby zamknąć konto e-pro. Niestety pani
    mnie obsługująca odmówiła zamknięcia konta. Procedura jest taka, że należy
    najpierw zastrzec kartę i zgłosić się do nich ponownie po 7 dniach
    osobiście - konta nie można zamknąć przy okazji jednej wizyty. Kartę
    zastrzegłam, ale nie zgłosiłam się ponownie, bo akurat wyjechałam. Od tego
    czasu prawdopodobnie narosła zaległość w kwocie kilkaset złotych z tytułu
    prowizji mimo, że na koncie nie było żadnych ruchów. Nie dostawałam żadnej
    korespondencji w tej sprawie od banku, ale podejrzewam, że tam może być i
    lada moment znajdę się w BIKu i może dostanę liścik od Kruka. Czy jest jakaś
    możliwość wybrnięcia z tej sytuacji? W zasadzie mam zamiar w najbliższym
    czasie udać się do oddziału i zapłacić tą kwotę i ostatecznie zamknąć konto.
    Zastanawiam się tylko, czy te praktyki Lukasa odnośnie odmowy zamknięcia
    konta i późniejsze naliczanie prowizji i odsetek oraz nie informowanie
    posiadacza rachunku o jakimkolwiek zadłużeniu są zgodne z regulaminem i
    prawem. Może ktoś miał podobny problem i podzieli się spostrzeżeniami.

  • 2. Data: 2009-02-18 06:59:46
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 18 Lut, 00:29, "yonnie" <y...@o...eu> wrote:
    >Nie dostawałam żadnej
    > korespondencji w tej sprawie od banku, ale podejrzewam, że tam może być i
    > lada moment znajdę się w BIKu i może dostanę liścik od Kruka.

    Nie przesylaja comiesiecznych wyciagow w formie papierowej lub
    elektronicznej?

  • 3. Data: 2009-02-18 07:09:01
    Od: Piona <e...@w...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Nie przesylaja comiesiecznych wyciagow w formie papierowej lub
    > elektronicznej?

    Nie jeśli sobie nie zażyczysz.
    piona

    --
    http://piona.fm.interia.pl
    ..>> moja strona <<..

  • 4. Data: 2009-02-18 07:12:11
    Od: Piona <e...@w...pl>

    yonnie pisze:

    > Od tego
    > czasu prawdopodobnie narosła zaległość w kwocie kilkaset złotych z tytułu
    > prowizji mimo, że na koncie nie było żadnych ruchów.

    To raczej nie prowizja ale opłata za prowadzenie rachunku, token itp.
    Skoro planowałaś wyjazd trzeba było albo sprawę dokończyć jak należy
    albo jeśli nei miałaś czasu wysłać pisemnie rezygnację do placówki.
    piona

    > Czy jest jakaś
    > możliwość wybrnięcia z tej sytuacji? W zasadzie mam zamiar w najbliższym
    > czasie udać się do oddziału i zapłacić tą kwotę i ostatecznie zamknąć konto.

    Zapłacić, zamknąć konto i tyle.
    piona

    --
    http://piona.fm.interia.pl
    ..>> moja strona <<..

  • 5. Data: 2009-02-18 07:24:45
    Od: "yonnie" <y...@o...eu>

    Użytkownik "Piona" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    yonnie pisze:

> [...]

    Skoro planowałaś wyjazd trzeba było albo sprawę dokończyć jak należy
    albo jeśli nei miałaś czasu wysłać pisemnie rezygnację do placówki.

    No cóż, w banku byłam, Pani rzekomo przyjęła zlecenie zamkniecia, ale
    odmówiła wydania potwierdzenia. To chyba jedyny bank, który żada powtórnej
    wizyty, aby zamknąć konto.

> [...]
    > możliwość wybrnięcia z tej sytuacji? W zasadzie mam zamiar w najbliższym
    > czasie udać się do oddziału i zapłacić tą kwotę i ostatecznie zamknąć

    Dzięki za radę, ale ja chcę wiedzieć, czy istotnie mają prawo naliczać
    prowizję po zablokowaniu kart i wydaniu zlecenia zamknięcia konta. Nie mam
    tylko potwierdzenia tego faktu na papierze, ale to już mój błąd. Problemu z
    uregulowaniem nie mam, ale zastanawia mnie zasadność naliczania prowizji w
    tej sytuacji.

  • 6. Data: 2009-02-18 07:30:06
    Od: Piona <e...@w...pl>

    yonnie pisze:
> [...]
    > uregulowaniem nie mam, ale zastanawia mnie zasadność naliczania prowizji w

    Skoro procedura zamknięcia konta nie została zakończona to mają prawo
    naliczać opłatę za prowadzenie konta i inne z tym związane zgodnie z TOIP.
    piona

    --
    http://piona.fm.interia.pl
    ..>> moja strona <<..

  • 7. Data: 2009-02-18 07:37:40
    Od: "yonnie" <y...@o...eu>

    Skoro procedura zamknięcia konta nie została zakończona to mają prawo
    naliczać opłatę za prowadzenie konta i inne z tym związane zgodnie z TOIP.
    piona

    Owszem, ale warto poinformować klienta, że ma jakieś zadłużenie i z czego
    ono wynika. Poza tym w ich regulaminie nigdzie nie ma, że zamykanie konta
    musi się odbyć za pomocą dwóch wizyt. O procedurze zamnkiecia też nic nie
    ma. Zleciłam zamknięcie konta, pani potwierdziła, że przyjęła zlecenie,
    zablokowała karty i odnotowała to w systemie (przynajmniej tak mi
    powiedziała).

  • 8. Data: 2009-02-18 08:08:55
    Od: Cypis <c...@g...com>

    Obecnie do zamknięcia konta w Lukasie (e-Pro) wystarczy już jedna
    wizyta. Po lekturze grupy też byłem przygotowany na ponowne chodzenie
    do oddziału, ale wszystko włącznie z zastrzeżeniem kart, zwrotem
    tokena, otrzymaniem potwierdzenia zamknięcia rachunku dostałem od
    ręki. Konto zamykałem w ostatnich dniach stycznia.

    C.

  • 9. Data: 2009-02-18 08:11:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Feb 18, 8:37 am, "yonnie" <y...@o...eu> wrote:
> [...]
    > ma. Zleciłam zamknięcie konta, pani potwierdziła, że przyjęła zlecenie,
    > zablokowała karty i odnotowała to w systemie (przynajmniej tak mi

    Trzeba było się wtedy upierać i domagać potwierdzenia dyspozycji.
    Wypowiedzenie umowy rachunku bankowego musi mieć formę pisemną.
    A gdyby nie chcieli - idziesz na najbliższą pocztę i wysyłasz polecony
    za parę złotych - z takim samym skutkiem.

    IMHO wykazałaś się sporą niefrasobliwością.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2009-02-18 08:19:40
    Od: "yonnie" <y...@o...eu>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    e.googlegroups.com...
[...]

    Domagałam się i spotkałam się z kategoryczną odmową potwierdzenia tego faktu
    na piśmie. Pani solennie zapewniała, że wprowadziła zlecenie zamknięcia
    konta do systemu.