  • 21. Data: 2010-04-22 12:17:13
    Temat: Re: Odrzucenie przelewu Elixir?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci grup
    dyskusyjnych:m...@i...localdomain...

    > To chyba oczywiste, przeciez oni ani nie moga miec informacji
    > o przelewie odbitym ze wzgledu na zla nazwe, ani tym bardziej nie moga
    > jej udzielic.

    A kto ma miec takie informacje? Duch Swiety?

  • 22. Data: 2010-04-22 12:31:12
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 14:06:33 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To chyba oczywiste, przeciez oni ani nie moga miec informacji
    > o przelewie odbitym ze wzgledu na zla nazwe,

    Dlaczego nie mogą? Oddział pewnie w systemie tego nie widzi, ale telefon do
    centrali pewnie by pomógł.

    > ani tym bardziej nie moga jej udzielic.

    A to jest interesująca kwestia. IMHO móc mogą (nie widzę przeciwskazań) ale
    chyba nie muszą.

    --
    Kojer

  • 23. Data: 2010-04-22 12:53:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > A kto ma miec takie informacje? Duch Swiety?

    To prawdopodobne, dodatkowo takze bank zleceniodawcy (i ew. on sam).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2010-04-22 12:57:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > A to jest interesująca kwestia. IMHO móc mogą (nie widzę
    > przeciwskazań)

    A ja widze, dane przelewu moga byc udostepnione tylko beneficjentowi.
    Fakt zlecenia przelewu przez A dla B na kwote C jest IMHO przedmiotem
    tajemnicy bankowej, i nie tylko bankowehj.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2010-04-22 13:07:21
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci grup

    > To prawdopodobne, dodatkowo takze bank zleceniodawcy (i ew. on sam).

    To czy taka informacje ma bank zleceniodawcy nie wydaje sie calkowicie
    pewne. Zalezy w jakiej formie "odbity" przelew wraca (mozna sobie wyobrazic,
    ze wraca jako normalny przelew, nieodróznialny od innych, nie bedacych
    zwrotami). O ile mozna by sobie wyobrazic taka mozliwosc w przypadku
    przelewu na nieistniejacy rachunek (gdzie procedura moze byc calkowicie
    zautomattyzowana), to w przypadku kiedy rachunek docelowy istnieje, nie
    wydaje sie to w praktyce mozliwe.

    Bank beneficjenta podejmuje bowiem decyzje o nieksiegowaniu przelewu na
    rachunku docelowym, a nastepnie musi albo przeksiegowac srodki na rachunek
    techniczny albo je odeslac do nadawcy, czyli wygenerowac polecenie przelewu.
    Byloby szczególnie spektakularne gdyby po wykonaniu takich czynnosci,
    informacje o ich wykonaniu byly niszczone albo utajniane.

  • 26. Data: 2010-04-22 13:28:41
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 14:57:47 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A ja widze, dane przelewu moga byc udostepnione tylko beneficjentowi.
    > Fakt zlecenia przelewu przez A dla B na kwote C jest IMHO przedmiotem
    > tajemnicy bankowej, i nie tylko bankowehj.

    Informacja o odrzuceniu przelewu przychodzącego IMHO nie jest taką daną.

    --
    Kojer

  • 27. Data: 2010-04-22 13:41:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Robert Kois" <k...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > do
    > centrali pewnie by pomógł.

    > A to jest interesująca kwestia. IMHO móc mogą (nie widzę przeciwskazań)

    Kobieta z oddzialu EB dzwonila chyba do centrali i wlasnie tam szukali tego
    przelewu, bo podalem jego kwote. Wnioskuje, ze musza miec zapis, ze przelew
    przyszed a nastepnie zostal odeslany. Potwierdzili, ze przelewu takiego nie
    bylo. Zwrot lokaty dostalem dzisiaj II-elixirem, czyli ewidentnie pad byl w
    Openie i tego przelewu nie wyslali wczoraj i to ich system wariowal, do
    czego dzisiaj sie przyznali. Wczoraj Open twierdzil, ze EB odbija, ale to
    nie wychodzilo od nich.

  • 28. Data: 2010-04-22 19:57:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

> [...]
    > pewne. Zalezy w jakiej formie "odbity" przelew wraca (mozna sobie
    > wyobrazic, ze wraca jako normalny przelew, nieodróznialny od innych,

    Rozroznialny lub nie, ale bank ta informacje posiada, nie ma rady.
    W szczegolnosci na pewno jest w stanie to znalezc, jesli ktos sie
    upomni.

> [...]
    > polecenie przelewu. Byloby szczególnie spektakularne gdyby po
    > wykonaniu takich czynnosci, informacje o ich wykonaniu byly niszczone

    Tak zapewne nie jest, bo przeciez te informacje musza byc np. dostepne
    w przypadku kontaktu z bankiem zleceniodawcy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2010-04-22 20:00:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > Informacja o odrzuceniu przelewu przychodzącego IMHO nie jest taką daną.

    Tzn. co w niej nie jest tajemnica bankowa?
    - nazwa i adres zleceniodawcy
    - numer jego konta
    - nazwa i adres beneficjenta, i numer jego konta (nie pasujace do
    siebie)
    - kwota przelewu
    - tytul przelewu

    Sama tylko informacja "na Panskie konto wplynal przelew, ale go
    odrzucilismy, nic wiecej nie moge powiedziec" przypuszczalnie tajemnica
    bankowa nie jest, ale tez watpie, by jakis bank mial specjalny mechanizm
    do sygnalizacji takiej sytuacji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2010-04-22 20:36:44
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Co moze byc przyczyna odrzucenia przelewu Elixir z Opena (Getin Noble) do
    > Eurobanku? W Openie twierdza, ze przelew zostal odrzucony przez Eurobank.
    > Wczesniej zwrot z lokat do EB odbywal sie bez problemow. Z tego co wiem,
    > to banki sprawdzaja nr konta NRB a nie nazwy ulicy w adresie, itp.
    > Generalnie nie powinno sie to zdarzyc, gdyz pieniadze kilka miesiecy temu
    > poszly na lokate z EB i mialy wrocic na tem sam rachunek. Open mial
    > przeciez dokladne dane rachunku EB (opcja zamkniecia lokaty na rachunek, z
    > ktorego dokonano wplaty).

    Nie wiem jak tam jest z elixirem, ale mi Polbank odrzuca transakcje robione
    internetowo w nocy.
    Po 22giej zwykle siadywalem do rachunków.
    Wkurzajace, a le juz sie nauczylem robic przelewy w dzien, wczesniej.

    Feromon