  • 11. Data: 2010-04-22 09:52:54
    Temat: Re: Odrzucenie przelewu Elixir?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Tommy" <t...@o...SPAM.pl> wrote in message
    news:hqp3q3$6jq$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > informacje dotyczące przyczyn odrzucenia przelewu można uzyskać tylko
    > poczas wizyty w dowolnej placówce Euro Banku.) a w oddziale pani mówi że
    > ona tu nie ma takich informacji.
    > Ponieważ miałem potwierdzone z banku którego wysyłałem pieniądze powód
    > odrzucenia napisałem jeszcze raz reklamace szczegółowo przez pocztę
    > wewnętrzną i wtedy dopiero się przyznali, ale że tak jest dobrze.
    >
    > Po innych wpadkach takich jak windykacja w EB sprawa sprzed kilku miesięcy
    > oraz to że nie realizują pewnych przelewów, lepiej nie mieć z nimi za

    Tym razem to sprawa Opena. Po kolejnym telefonie przyznali sie, ze przelew
    cofnelo u nich, czyli sami go nie wyslali do KIR. Podejrzewam, ze jest to
    zwiazane z nowym systemem Opena, ktory wprowadzaja.
    Sprobowalem zlozyc wniosek na lokate przez ten nowy system i nie przychodzi
    zadne potwierdzenie, wnioskuje, ze ten nowy system nie dziala poprawnie.

  • 12. Data: 2010-04-22 10:30:38
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 11:29:37 +0200, Tommy napisał(a):

    > Wyobraźmy sobie beneficjenta "Stanisław Kwiatkowski"
    > i co teraz bank powinien odrzucić wszystko poniżej, czy też to akceptować.

    Już o tym dyskutowalismy parokrotnie na grupie.

    > Tym bardziej że w umowie (jak i w regulaminie )z EB miałem zapis "Bank
    > posługuje się wyłącznie numerem rachunku bankowego .." co rozumiem jako że
    > inne rzeczy nie są istotne i jeśli tylko numer rachunku sie zgadza to
    > przelew bedzie wykonany.

    Ja tam widzę:
    IV. Dysponowanie Kontem
    § 13
    1. Wpłaty na Rachunek moga byc dokonywane w formie:
    [...]
    b) bezgotówkowej - przelewem z innego rachunku
    prowadzonego przez dowolny bank.
    [...]
    3. Wpłacajacy jest odpowiedzialny za skutki wynikłe z
    podania niewłasciwych danych w dyspozycji wpłaty.

    --
    Kojer

  • 13. Data: 2010-04-22 10:31:42
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 11:31:08 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    _obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_beneficjenta_p
    rzelewu.html

    > W zamian za to mogą ich spotkać poważniejsze problemy jak się w końcu trafi
    > klient dostatecznie zadziorny i bez skrupułów.

    Na przykład? Bo według regulaminu możesz im skoczyć.

  • 14. Data: 2010-04-22 10:33:19
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

> [...]

    [...]
    3. Wpłacajacy jest odpowiedzialny za skutki wynikłe z
    podania niewłasciwych danych w dyspozycji wpłaty.

    PS. Żeby było jasne, jestem za tym by wymagany był tylko numer rachunku.
    --
    Kojer

  • 15. Data: 2010-04-22 10:49:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości grup

    > Na przykład? Bo według regulaminu możesz im skoczyć.

    Wymagałoby to nieco wysiłku. Wstępnym ramowym pomysłem jest standardowa
    sytuacja - ustawienie jakiejś transakcji dotyczącej czegoś drogiego, np.
    nieruchomości z dostatecznie dużym zadatkiem albo jakichś maszyn
    produkcyjnych. Następnie trzeba by po serii eksperymentów jakie warianty
    pola "odbiorca" powodują odrzucenie przelewu znaleźć taki wariant, aby
    wykazanie przed sądem niedochowania należytej staranności wobec klienta
    przez bank było dostatecznie wysoce prawdopodobne. Następnie sprzedający
    winien nie wykonać umowy ze względu na niespełnienie warunku dokonania w
    terminie wpłaty przez kupującego oraz zawrzeć transakcję z innym kupującym,
    a pierwszy kupujący powinien wystąpić z roszczeniem przeciwko bankowi.

    Naturalnie zdaję sobie sprawę, że nie jest to prosta i banalna sytuacja,
    dlatego jest to tylko wstępna rama pomysłu. Potrzeba dokonania tego przelewu
    do Eurobanku także w jakiś sposób winna być możliwa do uzasadnienia.
    Dodatkowo warto aby te odrzucone przez Eurobank środki powisiały sobie przez
    kilka dni w przestrzeni, trzeba by zatem wybrać także odpowiedni bank
    źródłowy dla takiego przelewu (taki który nie księguje zwrotów nadmiernie
    szybko). Niemniej jednak dla klienta inteligentnego, mającego czas i
    pieniądze oraz nie mającego skrupułów widzę tutaj spore pole do popisu.

  • 16. Data: 2010-04-22 11:15:07
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 12:49:39 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > sytuacja - ustawienie jakiejś transakcji dotyczącej czegoś drogiego, np.
    > nieruchomości z dostatecznie dużym zadatkiem albo jakichś maszyn

    Podejrzewam, że odrzucanie nie jest z automatu i zatwierdza to człowiek po
    przejrzeniu.

    Temat wymaga uregulowania go wyżej w przepisach ale pewnie długo się
    jeszcze tego nie doczekamy.
    --
    Kojer

  • 17. Data: 2010-04-22 11:59:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Tommy" <t...@o...SPAM.pl> writes:

> [...]
    > posługuje się wyłącznie numerem rachunku bankowego .." co rozumiem jako że
    > inne rzeczy nie są istotne i jeśli tylko numer rachunku sie zgadza to

    Tyle ze to moze dotyczyc tylko przelewow z danego banku (bo to jest
    usluga swiadczona klientowi przez dany bank), nie do niego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2010-04-22 12:05:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

> [...]
    > przelewu znaleźć taki wariant, aby wykazanie przed sądem niedochowania
    > należytej staranności wobec klienta przez bank było dostatecznie

    Aha. I najlepiej wszystko z jednego konta, tak, zeby bank mial to na
    talezu - "o tu prosze sadu widac proby czego bank nie akceptuje, a tu
    z tego samego konta mamy przelew, o ktorym nadawca wie, ze nie zostanie
    zaakceptowany". Jasne jasne.

> [...]
    > kupującego oraz zawrzeć transakcję z innym kupującym, a pierwszy
    > kupujący powinien wystąpić z roszczeniem przeciwko bankowi.

    Duzo sobie moze. Trzeba bylo wpisac dane poprawnie, ciekawe w ktorym
    banku to bank odpowiada za skutki wpisania niewlasciwych danych.

    > Naturalnie zdaję sobie sprawę, że nie jest to prosta i banalna
    > sytuacja, dlatego jest to tylko wstępna rama pomysłu.

    Sa zdecydowanie prostsze sposoby na wyludzenie od kogos (takze banku)
    pieniedzy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2010-04-22 12:06:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> writes:

    > Bylem w Eurobanku, twierdza, ze nie bylo zadnego przelewu
    > przychodzacego i potem zwracanego przez bank.

    To chyba oczywiste, przeciez oni ani nie moga miec informacji
    o przelewie odbitym ze wzgledu na zla nazwe, ani tym bardziej nie moga
    jej udzielic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2010-04-22 12:14:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > talezu - "o tu prosze sadu widac proby czego bank nie akceptuje, a tu
    > z tego samego konta mamy przelew, o ktorym nadawca wie, ze nie zostanie

    Jak już pisałem wymaga to od klienta inteligencji. Klienci z mniejszym
    zasobem tej cechy albo w ogóle nie dostrzegą potencjalnej możliwości, albo
    ich działania "pójdą w gwizdek" na skutek popełnienia przez nich błędów.
    Trzeba się wykazać niemałą dawką ignorancji aby próby podejmować z rachunku
    tej samej osoby, która potem będzie występować przeciwko bankowi lub choćby
    osoby z nią bezpośrednio powiązanej. A pomysł aby robić to z tego samego
    rachunku wręcz powala na kolana.