  • 31. Data: 2009-02-15 18:10:13
    Temat: Re: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: Damianos <d...@g...com>

    > A jak w deklaracji wekslowej określono postępowanie
    > z wekslem po spłacie zobowiązania? Odbierzesz, bank Ci prześle czy
    > też BANK ZNISZCZY?

    Problem w tym że nie mam deklaracji wekslowej. W umowe nic nie ma na
    ten temat.

  • 32. Data: 2009-02-15 20:39:20
    Temat: Re: Odp: Odp: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Fakt :)

    > No to w drugą stronę - prosimy o oświadczenie, że bank nigdy nie był i nie jest w
    posiadaniu weksla wystawionego na nazwisko IKSIŃSKI. Jest to dowód, że skoro nie był,
    to nie mógł tego weksla zbyć osobom trzecim.

    Bez sensu w omawianym przypadku - został przecież podpisany weksel
    bez wskazania remitenta.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2009-02-15 20:46:23
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > A jak w deklaracji wekslowej określono postępowanie
    > z wekslem po spłacie zobowiązania? Odbierzesz, bank Ci prześle czy
    > też BANK ZNISZCZYJa zamykajac kredyt w PKO BP mialem mozliwosc:
    odebrac osobiscie w ciagu 30 dni
    - po 30 dniach komisyjne niszczenie i protokol
    Oczywiscie poprosilem o przygotowanie , odebralem i od razu na miejscu
    zniszczylem.

    K.

  • 34. Data: 2009-02-15 21:18:50
    Temat: Odp: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Bez sensu w omawianym przypadku - został przecież podpisany weksel
    > bez wskazania remitenta.

    Z czego konkretnie wnioskujesz, że bez wskazania, bo ja nie znalazłem takiej
    informacji w wątku.

  • 35. Data: 2009-02-15 21:20:52
    Temat: Re: Odp: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z czego konkretnie wnioskujesz, że bez wskazania, bo ja nie znalazłem takiej
    informacji w wątku.

    Drugi post autora wątku
    "In blanco = tylko podpisy :( "

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2009-02-15 21:21:30
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > w większości banków nie wpisuje się komu wystawca weksla zapłaci

    Hmmm, to widocznie ja z tą drugą "większością" banków dotąd współpracowałem, bo nigdy
    nie podpisywałem weksli bez wskazania banku, na rzecz którego zobowiązanie z weksla
    ma być wypłacone.

  • 37. Data: 2009-02-15 21:22:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    nigdy nie podpisywałem weksli bez wskazania banku, na rzecz którego zobowiązanie z

    A weksel był na zlecenie, czy nie na zlecenie? Bo jeśli "na
    zlecenie", to deklaracja niewiele może ochronić.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2009-02-15 22:01:52
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    ruf10 wrote:

    > To proste: bank wystawia weksel in blanco dla drugiej strony sporu :-]

    Hehe, a to by było dobre... :-)

    I tu mi się przypomniała historia sprzed lat: Jakiś bank (chyba Citi,
    ale mogę się mylić) chciał u mnie kupić pewne produkty (upominki
    reklamowe). Wraz z zamówieniem otrzymałem listę wymagań banku - domagali
    się między innymi faktury z 30-dniowym terminem płatności, a także całej
    masy dokumentów finansowych naszej firmy (jak bilanse, rachunki wyników,
    sprawozdania finansowe itd.). Odparłem, że to nie ja staram się o kredyt
    u nich, tylko oni u mnie (konkretnie o owe 30 dni odroczenia płatności),
    więc to raczej oni powinni dostarczyć mi te dokumenty, abym mógł je
    przeanalizować i zdecydować czy udzielę im kredytu... Kurde, niestety
    nic nie przysłali... :-(

    --
    MiCHA

  • 39. Data: 2009-02-15 22:05:41
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Liwiusz wrote:

    > A z czego by wynikał obowiązek zwrotu? Posiadacz mógłby stwierdzić, że
    > weksel zniszczył... Trochę interesuję się tematyką wekslową, ale tego
    > problemu w orzecznictwie sądowym jeszcze nie widziałem.

    Czyli wychodzi niestety na to, że jest kolejna rzecz, o której należy
    pamiętać wystawiając weksel - w umowie wekslowej jasno zażądać zwrotu
    weksla. :-(

    > O to chodzi - z tymi popularnymi wekslami in blanco (blankiet+podpis)
    > udowodnienie, że weksel został wystawiony niezgodnie z umową jest często
    > niemożliwe, nawet jeśli posiadamy poprawną umowę wekslową.

    Na szczęście jest też i dobra strona - jeśli rzeczywiście jest tylko
    podpis i nic więcej, to jest duże prawdopodobieństwo, że gdy weksel
    wpadnie w niepowołane ręce, nie będzie wcale wiadomo kto jest wystawcą
    weksla... :-)

    --
    MiCHA

  • 40. Data: 2009-02-17 21:43:25
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    > A weksel był na zlecenie, czy nie na zlecenie? Bo jeśli "na zlecenie",
    > to deklaracja niewiele może ochronić.
    >
    > --
    > Liwiusz
    Dzięki Wam wszystkim, pomogło
    Podsumowanie:
    Dla wyjaśnienia: był to jedyny kredyt gdzie podpisaliśmy weksel.
    Tok postępoania.
    1. Skarga do KNF (zobaczymy co mi odpowiedzą)
    2. W sumie boję się wypełnienia tego weksla tylko w 2 krajach
    3. Zrobię rozdzielność majątkową, i wtedy prawnicy sie pomartwią :)
    Pozdrawiam
    Cezarys