  • 1. Data: 2005-02-22 10:29:48
    Temat: OFE w ostatnich miesiacach
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Witam wszystkich. Obiecalem, iz co jakis czas uaktualnie obliczenia w
    sprawie "co w OFE piszczy". Zainteresowanych zapraszam na
    gdzie zamiescilem wszystkie wykresy. Tutaj niestety nie moglem tego uczynic.

    Skrot:
    "Witam wszystkich. Przepraszam, ze zasmiecam grupe postem nie tematycznym.

    Ale nie mam gdzie opublikowac wykresow. A obiecalem, ze co jakis czas bede
    zerkac na to "co w OFE piszczy".

    Co ciekawego? Ano to, ze po mega zakupach akcji w listopadzie (saldo netto
    +1,8 miliarda Zlotych), w grudniu i styczniu OFE niemal calkowicie
    wstrzymaly sie z kupnem akcji na Gieldzie (salko +16 milionown i +64
    miliony)

    Zreszta wszystko jest widoczne na zalaczonych wykresach. Gdyby ktos nie
    wiedzial o co chodzi, to prosze smialo pytac.

    Obliczenia za luty 2005 zrobie w okolicy 10 marca, gdy juz wszystkie OFE
    podadza swoje informacje o strukturze aktywow."

    Pozdrawiam

    Jacek Maliszewski (Malin)

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 2. Data: 2005-02-22 21:26:07
    Temat: Re: OFE w ostatnich miesiacach
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> napisał w
    wiadomości news:cvf1g5$4uu$1@news.onet.pl...
> [...]
    > +1,8 miliarda Zlotych), w grudniu i styczniu OFE niemal calkowicie
    > wstrzymaly sie z kupnem akcji na Gieldzie (salko +16 milionown i +64

    Co tak dokładnie przedstawia stosunek "kupna/sprzedaże" akcji z Twojego
    wykresu pt. "saldo" ??? Skąd czerpiesz dane ? Ofe nie ujawniają obrotów ...

    KS

  • 3. Data: 2005-02-23 08:37:37
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Co tak dokładnie przedstawia stosunek "kupna/sprzedaże" akcji z Twojego
    > wykresu pt. "saldo" ??? Skąd czerpiesz dane ? Ofe nie ujawniają obrotów

    Saldo wskazuje roznice pomiedzy dokonanymi zakupami akcji oraz sprzedanymi w
    danym miesiacu. Jesli jest dodatnie, to znaczy, ze OFE wiecej akcji kupily
    niz sprzedaly.

    Oczywiscie OFE nie podaja tak szczegolowych danych. Daltego w tabelce
    wyraznie podalem, iz sa to obliczenia szacunkowe. Kilka prostych ukladow
    rownan szacowanym metodami ekomnometrycznymi. Blad statystyczny to okolo
    10%. Niestety dokladniej sie tego policzyc nie da. A przynajmniej ja tego
    nie potrafie/ ale obraz ogolny jest przedstawiany dosc klarownie.

    A dane czerpie z ogolno dostepnych komunikatow na temat wartosci aktywow
    netto oraz struktury aktywow na koniec kazdcego miesiaca. Dodatkowo pobieram
    dane z ZUS o wysokosci przekazywanych do OFE skladek a tazke uwzgledniam
    zmiany cen obligacji benchamrkowych oraz indeksow z WGPW.

    Pozdrawiam