  • 21. Data: 2013-04-03 00:33:07
    Temat: Re: OFE do rozwałki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" kjf76v$sbq$...@d...me

    Ja nie mam niemal żadnej emerytury.

    > za duzo ludzi wyszloby na ulice.

    Kilka kaemów i selekcja gotowa -- zdrowi by uciekli,
    słabi by zginęli, a przecież zdrowi napędzają kraj,
    zaś schorowani -- obciążają. :)

    > a oni nie chcą zeby ich wywalili razem z korytem.

    [toż Merkel nic nie wspominała o chęci wywalania Tuska wraz z jego korytem]

    Nie byłoby aż tak źle.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2013-04-03 00:36:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" kjf8lg$sbq$...@d...me

    > Mysle, ze docelowo bedzie to 75 lat.

    Mogliby sukcesywnie co rok ponosić o jeden rok ;)
    z natychmiastowym wprowadzaniem zmian. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2013-04-03 00:37:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" kjf7p4$kv5$...@n...task.gda.pl

    > To niech choć podniosą wiek emerytalny.
    > Na początek 70. styknie. Dla kobiet 75,
    > bo dłużej żyją, więc to będzie sprawiedliwe
    > społecznie.

    Mogliby wprowadzić ten sam wiek emerytalny co papieże sobie wprowadzili. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2013-04-03 09:31:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    No to teraz już jest jasne

    Inne zdanie ma Bogusław Grabowski, członek Rady Gospodarczej przy
    premierze. - Stworzenie OFE było fundamentalnym błędem reformy
    emerytalnej. Dlatego popieram wszystkie nierewolucyjne działania
    zmierzające do naprawy systemu. Jestem za dalszym obniżaniem składki -
    powiedział nam Grabowski, który sam zarządzał kiedyś PTE Skarbiec Emerytura.

    http://wyborcza.pl/1,75478,13668967,Kasa_w_OFE_znowu
    _kusi.html

    czyli, odstrzelić bękarta jak najszybciej.

  • 25. Data: 2013-04-03 19:51:10
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    z napisał(a) w wiadomości: ...

    >A te pomysły żeby emerytura była terminowa to będzie pretekst żeby się
    >oburzyć na zarządzających OFE i w ramach ochrony biednych obywateli
    >wziąć się do czynów. A potem odtrąbić kolejny sukces. :-)

    Ale może o to właśnie OFE chodzi? Aby wycofać się bo "Polski rząd
    nas likwiduje/nacjonalizuje wkłady etc." A tak to głupio...
    Ja miałbym serdecznie dość sytuacji, gdyby zmieniano reguły w czasie
    trwania gry. Regulacja wysokości składek, marż itd.

    Zresztą ci "dbajacy o nasze dobro" kiedyś znacznie ograniczyli
    inwestycje OFE na giełdach. Gdy były wzrosty fundusze zza granicy
    robiły m. in. na WGPW kokosy a "nasze" OFE nie mogły. Gdy wreszcie
    nieco poluzowano to przyszedł kryzys.
    OFE miały (i mają?) przymus minimalnego zaangażowania w "bezpieczne"
    obligacje - państwowe. Z jednej strony państwo każe je kupować, z
    drugiej złości się, że za duże od tego biorą prowizje. To oczywiście
    bez sensu - lepeiej bezpośrednio sprzedać obligacje ubezpieczonym.
    Nie wszystko jest winą OFE - nietrafne decyzje polityków "w dobrej
    wierze" też sporo zaszkodziły.

    OFE i tak już się nieźle obłowiły - może to prowokacja by już zakończyć
    działaność?

    Arek

  • 26. Data: 2013-04-03 21:09:35
    Od: assembea <a...@i...pl>

    > OFE i tak już się nieźle obłowiły - może to prowokacja by już
    > zakończyć działaność?

    Branża ubezpieczeniowa to wbrew pozorom ciężki kawałek chleba... Ostatnio ogłoszono,
    że w ciągu ostatnich sześciu lat średni czas trwania życia Polaka wzrósł o 2 lata.
    Poprzednio wzrost o 2 lata zajął pół wieku! Wygląda na to, że reformatorzy z czasów
    Buzka / OFE nie przewidzieli tak szybkiej zmiany średniego trwania życia Polaków - za
    jakiś czas OFE i tak czekałaby plajta. A tak to przynajmniej pieniążki z OFE przytuli
    budżet...

  • 27. Data: 2013-04-03 21:45:05
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-03 21:09, assembea pisze:
> [...]
    Polaków - za jakiś czas OFE i tak czekałaby plajta. A tak to przynajmniej pieniążki z

    A przedłużenie wieku emerytalnego przewidzieli? :-)
    Takie tam bajdurzenie żeby usprawiedliwić malwersantów ;-)
    Jest kasa jest ryzyko. Hłe hłe hłe. :-)

  • 28. Data: 2013-04-03 23:00:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 02 Apr 2013 11:16:14 -0500, witek napisał(a):

    > Jak widać plany utopienia tego w ZUS już są przygotowane.

    Wkleję ze swojego poprzedniego posta, bo mi się bardzo podoba no i pasuje
    jak ulał :)

    - Co to znaczy podpierdolić?
    - To znaczy zabrać coś komuś tak, żeby ten ktoś nie mógł ci nic zrobić.
    - To niemożliwe.
    - Jak niemożliwe! Mój tata mówi, że urząd skarbowy co miesiąc podpierdala
    mu połowę pensji i on nic z tym nie może zrobić.

    http://pl.wikiquote.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Lethern
    /W%C5%82atcy_m%C3%B3ch

    --
    xbartx

  • 29. Data: 2013-04-04 18:55:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "assembea" 9...@g...co

> [...]

    : z czasów Buzka / OFE nie przewidzieli tak szybkiej
    : zmiany średniego trwania życia Polaków - za jakiś

    Myśleli zapewne, że służba zdrowia w RP ulegnie rychłej
    likwidacji -- nie przewidzieli skutków strajków pielęgniarek,
    czyli obalenia władzy braci Kaczyńskich i odbudowywania służby
    zdrowia w RP. Gdyby w RP niepodzielnie rządził rzymskokatolicki
    Kościół, nie byłoby leczenia gawiedzi w ogóle (lekarze zajęliby
    się tylko Korteriuszami i przekłuwaniem bąbli pątnikom
    pielgrzymującym na Najświętszą z Gór) a średnia długość
    życia Polaków wróciłaby do normy, jaką ponoć jest 40 lat.
    (tyle starczy na rozród i wydajną pracę)

    A tak -- plan Boży uległ zburzeniu i stąd te problemy!!!

  • 30. Data: 2013-04-17 05:13:26
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-04-04 18:55, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > a średnia długość
    > życia Polaków wróciłaby do normy, jaką ponoć jest 40 lat.
    > (tyle starczy na rozród i wydajną pracę)

    Zauważyłem, że po 40 kończy się praca niewolnicza, a zaczyna
    na własny rachunek...

    --
    TrzyLinie