    From: "miecznik" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Nowy bank - inwestycje na 16%
    Date: Sat, 23 Jul 2005 12:28:04 +0000 (UTC)

    Co o tym sądzicie?

    "Jesteśmy 16-letnią spółką z o.o. założoną w
    lutym roku 1990, początkowo jednoosobową z kapitałem 200 zł. W ciągu tych
    lat przybyło 11 nowych
    Udziałowców, a kapitał zakładowy wzrósł do 1 mln (taki jest wykazany w KRS),
    natomiast w czerwcu roku 2005 został podniesiony do 2,2 mln zł. Będzie to
    zgłoszone do KRS w sierpniu, razem ze sprawozdaniami finansowymi za lata
    2003 i 2004.
    Zajmujemy się udzielaniem kredytów i doradztwem. Wartość spółki wynosi
    ok. 10 mln zł. Na to składa się majątek nieruchomy 2 mln zł, udzielone
    kredyty tzw. pewne (o których wiem, że będą spłacone) 5 mln zł, majątek
    ruchomy i wartość firmy 3 mln zł. Zadłużenie spółki u własnych Udziałowców
    wynosi 0,6 mln zł, zadłużenia w bankach i z tytułu zobowiązań nie ma,
    należności niesporne wynoszą ok. 2 mln zł. Obecnie chcę rozwinąć spółkę z
    zamiarem utworzenia banku w ciągu 4-5 lat. Dlatego poszukuję nowych
    Udziałowców. Pozyskane kapitały chcę przeznaczyć przede wszystkim dla dwóch
    pewnych Klientów, którzy zaciągną u nas pożyczki ok. 2-4 mln zł pod cesję
    kontraktu z ministerstwem (pierwszy z nich) lub cesje od dysponentów środków
    unijnych (drugi z nich).
    Wszystkim Udziałowcom płacimy odsetki za pieniądze włożone do spółki - w
    latach 1990-1997 było to malejąco wraz ze spadkiem inflacji od 50 do 24 %
    rocznie, obecnie jest to 16 % rocznie.
    Nowy Udziałowiec kupuje 1 udział Spółki za cenę 1 zł. Umowa
    kupna-sprzedaży opiewa na cenę nominalną 1 tysiąc zł. Umowa zostaje
    poświadczona u notariusza. Nowa Lista Wspólników - już uzupełniona o
    nazwisko tego nowego Udziałowca zostaje zgłoszona do KRS. Już następnego
    dnia Udziałowiec ten pożycza "swojej" Spółce wolne środki pieniężne - o ile
    w Spółce występuje w tym momencie zapotrzebowanie. Pożyczka jest
    gwarantowana majątkiem Spółki, który został wyszczególniony wyżej. Jeśli
    zapotrzebowania nie ma - Udziałowiec zostaje wpisany na listę a w momencie
    pojawienia się zapotrzebowania zostaje i z wyprzedzeniem 1 tygodnia
    powiadomiony o możliwości skorzystania z jego środków. Umowa pożyczki
    Udziałowca zobowiązuje Spółkę do wypłat Udziałowcowi odsetek wg stopy 16 %
    rocznie brutto. Podatek 19 % potrąca i odprowadza Spółka po każdej wypłacie
    odsetek. W ciągu ubiegłych 16 lat utrwalił się zwyczaj, że odsetki wypłacamy
    raz na rok, ale możliwe są wypłaty cokwartalne a nawet dorażne.
    Pozyskane kapitały pożyczamy Firmom na działalność gospodarczą na ok.
    25-30 % rocznie. Róznica stóp odsetek wypłacanych i otrzymywanych skutkuje
    zyskiem Spółki rozsnącym z roku na rok. Z tytułu VAT i podatków odprowadzamy
    do budżetu ok. 0,5 mln zł rocznie. Zysk przeznaczamy na rozwój Spółki -
    dopisujemy go do kapitału zapasowego.
    Proponuję spotkanie u mnie, by mógł Pan zapozpoznać się z dokumentami i
    poznać więcej
    szczegółów. Proszę o telefon na infolinię podaną w ogłoszeniu, aby umówić
    się na spotkanie. Pozdrawiam - Zygmunt Karski."