  • 11. Data: 2019-08-18 16:58:51
    Temat: Re: "Nowe zasady płacenia kartami"
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qj8spi$dh8$...@g...aioe.org

    > Bank rozstrzygnie za Ciebie tę kwestię. Jeśli uzna Twoją
    > reklamację - po sprawie. Jeśli nie uzna - ostatecznie
    > możecie się spotkać w sądzie, a tam każda sprawa
    > traktowana jest indywidualnie. Co więcej - różne
    > sądy (instancje) mogą mieć różne zdanie.

    Nie jestem krewnym Kaczyńskiego -- raczej bym przegrał proces...
    [choć kto wie -- może przywódca zmieni się?... przewędruje
    metamorfozę bądź zostanie zmieniony przez suwerena na
    innego wodza...]

    > Moim zdaniem: zależy od banku. Dwa dni to sporo.

    Citi dawał ubezpieczenie na 3 dni dla kart ze
    zdjęciem, więc raczej 2 dni to niezbyt wiele.

    > Zależy od banku. Świadome powierzenie karty innej osobie...

    Kiedyś zwyczajowo powierzało się kartę osobie przyjmującej zapłatę.
    Wczesne karty dlatego były wypukłe, że dawały odciski żelazkowe. ;)
    Żelazko było tak mocno nafaszerowane elektroniką ;) -- że wymagało
    wykwalifikowanej/profesjonalnej obsługi...

    > Kwestia czy trafiło tylko na Ciebie? I na czym polegało to "wykorzystanie".

    Ktoś z FR na AliExpres kupił coś, co otrzymał za pośrednictwem
    netu -- a zapłacił danymi z mej karty.

    > Wreszcie - skąd wiemy, że to kelner, a nie osobnik X z wczoraj?

    Bo X nie otrzymał ode mnie tej karty a kelner -- owszem.

    > Jeśli kelner wykorzystał numer karty w necie to powinieneś
    > dostać zwrot. Aczkolwiek też kwestia kwoty, historii klienta...
    > Tak sobie myślę - dużo niewiadomych.

    > I po raz n-ty pytam: po co nadal banki umieszczają na kartach pasek?
    > Ukraść jak ukraść, ale pasek można skopiować, PIN podejrzeć.

    Chyba kamerą, bo oczami raczej nie podejrzysz.

    > Dlatego ta definicja jest tak pomyślana, aby była odpowiednio "pojemna".

    Czyli beł_kotliwa?

    > Problematyczne są transakcje z użyciem PIN. Wydaje mi się, że to
    > te głównie mogą prowadzić do sporów. Transakcje internetowe są
    > weryfikowane SMS. Jeśli nie - raczej nie powinno być problemu
    > ze zwrotem. Aczkolwiek jeśli mówimy o jakichś ekstremach (np.
    > od kilku miesięcy nie zauważyłeś, że pieniądze znikają z konta)
    > to już mam pewne wątpliwości.

    Jeśli ktoś nie ma podglądu via net -- może spostrzec dopiero
    na papierowym wyciągu, być może po paru miesiącach...

    > Wydaje mi się, że to jednak zupełnie co innego: nieautoryzowane
    > użycie karty, fraud a niewywiązanie się sprzedawcy z umowy.

    Oczywiście, że co innego -- stąd 'BTW'.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-08-19 07:46:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Aug 2019 09:05:22 +0200, Michal Jankowski napisał(a):
> [...]
    > musiał być podany po łącznych płatnościach w kwocie 150 euro albo co
    > pięć transakcji. W pierwszym przypadku suma następujących po sobie
    > transakcji zbliżeniowych bez podawania kodu PIN nie będzie mogła być
    > wyższa niż 150 euro. Jeśli kwota ta zostanie przekroczona, karta poprosi
    > o wprowadzenie kodu.
    >
    > W drugim przypadku kod PIN wymagany będzie zawsze po przeprowadzeniu
    > pięciu transakcji zbliżeniowych, niezależnie od ich wartości. Po jego
    > wprowadzeniu przy szóstej transakcji licznik zostanie zresetowany i
    > ponownie będziemy mogli wykonać pięć transakcji bez PIN-u.

    Wprowadzą to zobaczysz :-)

    > 2. Jakim cudem w 5 transakcjach bez pinu mam wydać 150 euro, jeśli
    > pojedyncza transakcja jest ograniczona do 50 zł???

    Moze to jeden z dwoch mechanizmow do wyboru przez bank.

    A co na to wroclawskie (i pewnie nie tylko) biletomaty ?
    Tam sie nie wprowadza pin ...

    J.

  • 13. Data: 2019-08-20 16:07:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Jankowski" 5d56f2e1$0$511$6...@n...neostrada.pl

    >>> 1. To w końcu co 5 czy co 6?

    > W tytule jest napisane, że co 5. W treści, że dopiero szósta, czyli, że co 6.

    Nie każdy jest biegły w rachunkach! ;)

    --