  • 1. Data: 2015-01-13 20:48:34
    Temat: Numer konta (nr rach. bankowego)
    Od: k...@g...com

    Witam,

    Jak myślicie - czy podanie komuś nieznajomemu prywatnego numeru konta bankowego do
    przelewu jest bezpieczne?

    Czy może się z tego powodu coś złego stać?

    Mam na myśli tu bezpieczeństwo/próbę włamania lub próbę wykorzystanie konta do
    jakichś innych (niecnych) celów...

    Pozdrawiam,
    Kazik

  • 2. Data: 2015-01-13 21:10:21
    Temat: Re: Numer konta (nr rach. bankowego)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    k...@g...com napisał(a) :
> [...]
    >
    > Czy może się z tego powodu coś złego stać?
    >
    > Mam na myśli tu bezpieczeństwo/próbę włamania lub próbę wykorzystanie konta do

    Niech mnie ktoś uszczypnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 3. Data: 2015-01-13 21:25:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    k...@g...com writes:

> [...]
    >
    > Czy może się z tego powodu coś złego stać?
    >
    > Mam na myśli tu bezpieczeństwo/próbę włamania lub próbę wykorzystanie konta do

    W PL ci raczej nic ci nie grozi, ale w takich Stanach różnei może być
    KJ
    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 4. Data: 2015-01-13 21:31:56
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2015-01-13 21:10, Zbynek Ltd. pisze:

    > Niech mnie ktoś uszczypnie.

    Szczyp

  • 5. Data: 2015-01-13 22:19:40
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 21:33:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    jakichś innych (niecnych) celów...

    > W PL ci raczej nic ci nie grozi, ale w takich Stanach różnei może być
> [...]

    Jak widzę po odpowiedziach, to sami specjaliści od rozkładu jazdy tramwajów... bo
    nimi jeżdżą... ale do rzeczy.

    1. W Polsce nr rachunku bankowego podlega ochronie GIODO

    2. Polecam przeczytanie podczas jazdy tramwajem np.:
    http://www.gazeta.ie/forum/index.php?showtopic=41306

    3. Ze strony http://www.policja.pl/pol/kgp/bsk/dokumenty/cyberprz
    estepczosc/34597,Kompendium-jak-nie-dac-sie-oszukac-
    w-Internecie.html cytat:

    "Nie wolno reagować na e-mail'e od banku z prośbą o zalogowanie się na stronę banku
    przez link podany w tekście wiadomości. Strona, taka może być kopią strony banku, a
    klient jest proszony o podanie numeru konta..."
    i dalej: "...czyli wyłudzanie danych dotyczących kont rachunków bankowych w celu
    przejęcia ich zawartości".

    4. Cytat ze strony http://pl.norton.com/identity-theft-primer/article
    "Wykorzystują zaufanie użytkowników, aby skłonić ich do ujawnienia poufnych
    informacji, takich jak numery kont, hasła lub numery rachunków bankowych"

    5. Np. PayPal: cytat z adresu: https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/security/gener
    al-understandphishing

    "Pytania, których serwis PayPal nigdy nie zadaje w wiadomościach e-mail.
    Nigdy nie prosimy za pośrednictwem wiadomości e-mail o podanie następujących
    informacji:
    (...)
    numeru rachunku bankowego,"

    6. itd./itp. - całe mnóstwo tego.

    Pozdrawiam,
    Kazik

  • 6. Data: 2015-01-13 22:24:11
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jak myślicie - czy podanie komuś nieznajomemu prywatnego numeru konta
    > bankowego do przelewu jest bezpieczne?
    > Czy może się z tego powodu coś złego stać?

    Ja bym nie podawał...

  • 7. Data: 2015-01-13 22:29:46
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Użytkownik wrote:
    > Witam,
    >
    > Jak myślicie - czy podanie komuś nieznajomemu prywatnego numeru konta
    > bankowego do przelewu jest bezpieczne?
    >
    > Czy może się z tego powodu coś złego stać?

    Nie sadze, poza tym ze ktos zly moze uzywac tego konta i namawiac inne osoby do
    wplaty "za tablet z allegro" ale co mialby z tego ze ty mialbys problemy ;-)?
    Problemy w sensie wyjasniania tego na policji.

    Daj na luz... tylko w toyta banku widze ze numer klienta jest czescia numeru
    rachunku, ulatwia to troche przejcie konta, nie znasz pin i nie znasz wezwania
    tokenu ale moze cos na infolinii da sie ugrac. Nie wiem :-) wg mnie nie powinno
    byc powazania a jest. Ale ten bank to niszowa sprawa.

    No i jak inaczej cos sprzedac na odleglosc ;-)?

  • 8. Data: 2015-01-13 22:39:11
    Od: k...@g...com

    jakichś innych (niecnych) celów...

    > W PL ci raczej nic ci nie grozi, ale w takich Stanach różnei może być
> [...]

    I jeszcze ciekawy numer ale w drugą stronę - sugeruję przeczytać dokładnie:

    http://niebezpiecznik.pl/post/jak-zostac-slupem-czyl
    i-falszywe-oferty-pracy-testera-bankowosci/?similarp
    ostY9466

    Pozdrawiam,
    Kazik

  • 9. Data: 2015-01-13 23:13:26
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 13/01/15 22:19, k...@g...com wrote:
    > 1. W Polsce nr rachunku bankowego podlega ochronie GIODO

    Ale masz jakieś wsparcie? Numer konta nie pozwala na dotarcie do
    konkretnej osoby zwykłymi środkami...
    Nawiasem mówiąc, GI trochę przegina z narzucaniem co jest DO...

    > 2. Polecam przeczytanie podczas jazdy tramwajem np.: http://www.gazeta.ie/

    Ale jesteś w .ie czy .pl?

    > 3. Ze strony http://www.policja.pl/

    No i co tam jest? Ano to:
    > "Nie wolno reagować na e-mail'e od banku z prośbą o zalogowanie się na stronę banku
    przez link

    No właśnie.

> [...]

    No właśnie.

    > Nigdy nie prosimy za pośrednictwem wiadomości e-mail o podanie następujących

    No właśnie.

    > 6. itd./itp. - całe mnóstwo tego.

    Na przykład: niejaki Kaczyński Jarosław nie ma w ogóle konta, słyszałeś
    czemu? Pokazujesz podobny poziom.

    --
    Alf/red/ 16114020040000310200043611

  • 10. Data: 2015-01-13 23:48:17
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 20:48, k...@g...com pisze:

    > Jak myślicie - czy podanie komuś nieznajomemu prywatnego numeru konta bankowego do
    przelewu jest bezpieczne?

    Trudno powiedzieć, zależy kto i komu podaje.

    > Czy może się z tego powodu coś złego stać?
    > Mam na myśli tu bezpieczeństwo/próbę włamania lub próbę wykorzystanie konta do
    jakichś innych (niecnych) celów...

    Taka informacja ułatwia przeprowadzenie ataku wycelowanego w konkretną
    osobę, ale normalni ludzie (np. większość aktywnie korzystających
    z fejsbuka) nie przejmują się podawaniem tego typu informacji.