  • 1. Data: 2015-01-13 21:48:50
    Temat: zamiania mieszkania z dopłatą
    Od: m...@g...com

    witam wszystkich,
    mam następujące pytanie.
    Jestem właścicielem mieszkania o wartości X.
    Mieszkanie jest nieobciążone żadnym kredytem.
    Chcę zamienić się na mieszkania przy czym ja dopłacam gotówką kwotę Y.
    Natomiast to drugie mieszkanie, jest obciążone kredytem do zapłaty została kwota Z
    kredyt w jakimś banku.
    Czy taka transakcja jest dla mnie obciążona ryzykiem ?
    Jak wygląda procedura w takiej sytuacji ?
    Jeżeli moje mieszkanie ma wartość X a to drugie X+Y to na ile maksymalnie może być
    zadłużone to droższe mieszkanie ? Kto w takiej sytuacji i ile to może wynosić ponosi
    koszt przeniesienia obciążenia hipotecznego ?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2015-01-13 22:44:38
    Temat: Re: zamiania mieszkania z dopłatą
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 21:48, m...@g...com pisze:
> [...]
    zadłużone to droższe mieszkanie ? Kto w takiej sytuacji i ile to może wynosić ponosi
    koszt przeniesienia obciążenia hipotecznego ?

    1. nie ma już czegoś takiego jak zamiana mieszkań, teraz będą dwie
    transakcje sprzedaży (PCC)
    2. najpierw musisz spłacić kredyt właścicielowi tamtego mieszkania, jak
    coś zostanie to płacisz mu na konto (oczywiście rozlicz z własnym
    mieszkaniem)
    3. tamto mieszkanie może być obciążone na dowolną kwotę, poproś zbywcę o
    stosowny dokument z jego banku (bezciężarówka)
    4. niekoniecznie bank się zgodzi na przeniesienie kredytu, koszty
    oczywiście ponosi kredytobiorca

    --
    pozdrawiam
    RobertS