  • 11. Data: 2015-01-14 16:17:18
    Temat: Re: Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zrobiłem symulacje dla tego przykładu. Mamy dane: Oprocentowanie 5%,
    >rata 451,55, okres 55 miesięcy.
    >Więc kwota pożyczki jest ok 22150zł(16615+5538)co przy oprocentowaniu
    >5% i okresie 55mcy daje właśnie ratę 551zł.
    >Czyli konstrukcja jest taka:
    >Wnioskujesz o 21500zł(i od tej kwoty liczone sa odsetki), do łapy
    >dostajesz 16600zł(bo potrącają Tobie ok 25% czyli 5500zł) opłaty
    >przygotowawczej. Spłacasz 55 rat po 451zł czyli >ok 25000zł.

    Konstrukcja formalnie moze byc taka ze wnioskujesz o 16600, dostajesz
    16600, a kwota do splaty powieksza sie o 5500, juz bez wniosku z
    twojej strony :-).

    I wlasnie RRSO pozwala to ocenic jednolicie z innymi konstrukcjami,
    gdzie jest jak piszesz, albo jeszcze inaczej :-)

    J.

  • 12. Data: 2015-01-14 16:42:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 16:17:20 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > 16600, a kwota do splaty powieksza sie o 5500, juz bez wniosku z
    > twojej strony :-).
    > I właśnie RRSO pozwala to ocenic jednolicie z innymi konstrukcjami,
    > gdzie jest jak piszesz, albo jeszcze inaczej :-)
    W tym przypadku z wyliczeń wychodzi że jest jak napisałem czyli spłacasz odsetki od
    kwoty 22150 a na łape dostajesz 16600zł. Od opłaty przygotowawczej która wynosi ok
    25% pożyczki są więc również naliczane odsetki.

  • 13. Data: 2015-01-14 16:53:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >spłacasz odsetki od kwoty 22150 a na łape dostajesz 16600zł. Od
    >opłaty przygotowawczej która wynosi ok 25% >pożyczki są więc również

    Ja rozumiem, tylko ze na wniosku pewnie nalezy wpisac 16600.
    I gdzies tam punkt bedzie "wnioskodawca zgadza sie zaplacic oplate
    przygotowawcza w wysokosci ....". A moze to dopiero w umowie sie
    pojawi ...

    J.

  • 14. Data: 2015-01-14 17:04:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 16:53:14 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > I gdzies tam punkt bedzie "wnioskodawca zgadza sie zaplacic oplate
    > przygotowawcza w wysokosci ....". A moze to dopiero w umowie sie
    Nie wiem jak jest w aliorze ale w znanych mi przypadkach z innych banków wniosek
    byłby na 22000zł pożyczka również na taka kwotę i "dyspozycja potracenia prowizji
    5600zł"
    Generalnie jeśli ktoś potrzebuje 16tys zł to w ofercie aliora przez 55miesięcy musi
    oddać ok 25tys.
    Jednak patrząc na oferty gotówkowe innych banków i przyjmując że bank zastosuje
    maksymalne oprocentowanie tj 12% i prowizje 5%(realne założenia na dzisiaj) to
    wnioskowana kwota 17500 i 55 rat po 415zł czyli oddajesz ok 23tys. Jednak przy
    szybszej spłacie ponosisz dużo mniejsze koszty

  • 15. Data: 2015-01-14 20:15:26
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    ps.com...
    http://pozyczka.aliorbank.pl/
    > Z tego co doczytałem to oprocentowanie 5% jeśli spłaci się
    > szybciej niż w 6 miesięcy to zwracają zapłacone odsetki
    > Tylko taki drobny szczegół zwrócił moja uwagę:
    [cut]
    > RRSO niby 20,3% czyli jak na dzisiaj całkiem całkiem ale:
    > "opłata przygotowawcza: 5 538,33 zł"
    > czyli coś ok 25%(chyba dobrze kombinuje);)

    Raczej 33% :) Zaś dostać 5,5k dziś, a za 4 lata, to są zupełnie
    inne pieniądze - piję oczywiście do "metody" banku z prowizją :)
    Do tego, jeśli ktoś spłaci to w ciągu 6 miesięcy, to ile mu faktyczne,
    roczne oprocentowanie wyjdzie - 66%? ^^^ Nie wiem jak to się
    liczy przy krótszych okresach niż rok, ale mniejsza z tym, bo 33%
    rocznie, to jest przecież totalny kosmos!

  • 16. Data: 2015-01-14 21:01:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości
> [...]
    >założenia na dzisiaj) to wnioskowana
    >kwota 17500 i 55 rat po 415zł czyli oddajesz ok 23tys.

    W panstwowym banku
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-
    pozyczki/mini-ratka/pozyczka-na-dowolny-cel/?s=%2F&m
    ed=button&sequence=0#/oferta-standardowa/

    Przyklad dosc zblizony
    "całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 11 715 zł,
    oprocentowanie zmienne 11,99%/rok, całkowity koszt kredytu 8307 zł, w
    tym: prowizja 682 zł, odsetki 5022 zł, koszt ubezpieczenia w wariancie
    podstawowym 2603 zł, całkowita kwota do zapłaty 20 022 zł, płatna w 60
    ratach miesięcznych po 334 zł. "

    ... "RRSO wynosi 26,22%"
    Co i tak jest niezle, bo w zeszlym roku reklamowali miniratke na 5%, z
    RRSO przekraczajacym 30 :-)

    >Jednak przy szybszej spłacie ponosisz dużo mniejsze koszty

    Wtedy jednak zaczyna cie bic prowizja poczatkowa. Tzn zakladajac ze
    jest taka sama, to podnosi jednak RRSO.

    Tak nawiasem pytajac - spoleczenstwo takie glupie i nie wie co to
    RRSO, czy tak biedne, ze placze ale kredyt bierze ?
    Mnie by taka reklamowka odrzucila od banku daleko ... fakt, ze po
    odwiedzeniu kilku pewnie bym uznal ze tak musi byc ... ale bank nie
    mogl dobrac jakiegos przykladu z mniejszym procentem ?

    Czy dobral, i to jest najmniejszy :-)

    J.

  • 17. Data: 2015-01-14 21:05:54
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
> [...]
    > odwiedzeniu kilku pewnie bym uznal ze tak musi byc ... ale bank nie
    > mogl dobrac jakiegos przykladu z mniejszym procentem ?

    Chyba nie mógł. Zdaje sie, że to musi być przykład dla 60% klientów
    banku. Czy jakoś tak.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 18. Data: 2015-01-14 21:18:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    Bank dobrał przykład z marketingowym przekazem(5%,).
    Spoleczeństwo nie interesuje się RRSO- spoleczeństwo potrzebuje kredytu
    i interesuje go jak wysoką ratę będzie płacić. A nawet gdyby porownywało
    po RRSP to wtedy weżmie omawianą tu pożyczkę z Wyższej Kultury bo RRSO to
    20% a większość ofert na rynku to 30-50% a i ponad 100% niejest wyjątkiem.

  • 19. Data: 2015-01-14 21:25:20
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Czy dobral, i to jest najmniejszy :-)

    W linku Glaukona jest wyliczenie, że dla okresu 1 rok, RRSO wyszło
    ponad 80% :) Im dłuższy okres, tym bardziej ta gigantyczna prowizja
    się w nim "rozpuszcza".

    Mowa o kredycie aliorowym.

  • 20. Data: 2015-01-15 17:55:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Chyba nie mógł. Zdaje sie, że to musi być przykład dla 60% klientów
    >banku. Czy jakoś tak.

    No ale jak - przeciez to nowy produkt, przeznaczony dla okreslonej
    kategorii, to z czym go usrednic ?

    J.