  • 11. Data: 2003-03-07 12:10:25
    Temat: Re: Nordea - przelew do US
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca"

    > http://mbank.blog.pl/archiwum/index.php?nid=1017342
    > Powinno być na stronach MF(ale po zmianie strony musiałbym znaleźć)

    tak mozna bylo (wg tej stroniczki) formatowac komentarz do konca 2002 roku
    i stad w e-bankach zapowiedz zebeda pojawiac sie specjalne punkty menu z
    przelewem na US. A chodzi o to ze w Elixirze maja one inny numerek
    komunikatu

    na stronach MF znalazlem jedynie zarzadzenie i wzor papierowy
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=144&id=10426

    *** blad ***

  • 12. Data: 2003-03-07 12:29:22
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jesteś pewien ? Co do zus to się zgodzę. Co do US to byłem (i jestem)
    > przekonany że jest to zwykły komunikat.
    > Natomiast jeśli jest tak jak mówisz to... nie da się lokalnego podatku
    > zapłacić inaczej niż w kasie urzędu.

    Aaa - zagalopowałem się :-))) Zatem zwracam honor - rzeczywiście zarówno
    przelew zwykły i do US to komunikat 11n. Przelew do ZUS to 12n.

    Zatem czekamy na wyniki testów ;-)))

    K. Kowalski

  • 13. Data: 2003-03-07 15:43:28
    Od: "PO" <p...@p...onet.pl>

    > konieczne

    > Po telefonie na infolinię okazuje się, że to tylko demo jest nieaktualne i
    > możliwość dokonywania przelewów do urzędów skarbowych istnieje.
    > Prosiłbym jednak o potwierdzenie tego, bo już naczytałem się tu o różnych
    > niestworzonych historiach jakie opowiadają linki :)

    w SOLO jest przelew do US, ale jego glownym mankamentem jest brak mozliwosci
    okreslenia US wraz z jego kontami jako stalego odbiorcy, tak bym nie musial
    2x w miesiacu przepisywac BEZ SENSU (!) adresu i nr konta. nie mozna tez
    definiowac przelewow zbiorczych do US.
    widocznie ktos nie wysilal sie za bardzo projektujac funkcjonalnosc serwisu
    :((((

    ja osobiscie jestem zawiedziony Nordea: ciagle pomylki, wolno dzialajace
    strony i oplaty (np. za token!)
    krotko mowiac kibel

    jedyny plus to mile (z drobnymi wyjatkami) panie z infolinii :)))

    pozdr.
    PO

  • 14. Data: 2003-03-07 16:56:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > tak mozna bylo (wg tej stroniczki) formatowac komentarz do konca 2002 roku

    Do konca 2002 roku to mozna bylo wysylac wpisujac "podatek VAT za maj
    b.r. - moj NIP to 123-456-78-90, pani Kasia wie o co chodzi".

    > i stad w e-bankach zapowiedz zebeda pojawiac sie specjalne punkty menu z
    > przelewem na US. A chodzi o to ze w Elixirze maja one inny numerek
    > komunikatu

    Nie pomylilo Ci sie przypadkiem z ZUSem?
    Swoja droga, czemu tam jest inny komunikat, to nie mam zielonego pojecia.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 15. Data: 2003-03-07 17:46:21
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "PO" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ja osobiscie jestem zawiedziony Nordea: ciagle pomylki,

    Jakie pomyłki? Podaj jakieś konkrety.

    > wolno dzialajace
    > strony

    SOA#1 :))))

    PB, MSPANC

    > i oplaty (np. za token!)

    Heh, już widzę, że Twoja krytyka to jakaś bzdura - opłata za token jest
    jedną z opcji przecież. Jak nie chcesz, to możesz wziąć kartę kodów. ZA
    DARMO.

    > krotko mowiac kibel

    No tak, rzeczywiście - super potwierdzenia wykonania przelewu, drukowane z
    kompa, stosunkowo niskie opłaty, wybór poziomu bezpieczeństwa, który
    odpowiada klientowi, oddziały (na wszelki wypadek), darmowe powiadamianie
    sms, to rzeczywiście kibel.

    > jedyny plus to mile (z drobnymi wyjatkami) panie z infolinii :)))

    Raczej kolejny. Ale co tam - możesz wybrać mBank z potwierdzeniem złożenia
    dyspozycji przelewu (czy jak to tam bez sensu jest), które nie wiadomo do
    czego mają służyć, ale na pewno nie do potwierdzenia dokonania transakcji

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 16. Data: 2003-03-10 09:20:48
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"

    > Nie pomylilo Ci sie przypadkiem z ZUSem?
    > Swoja droga, czemu tam jest inny komunikat, to nie mam zielonego pojecia.

    pewnie do obrobki elektronicznej tytulu operacji
    natomiast z tym US chyba faktycznie mi sie pomylilo - K.Kowalski pisal tu ze
    "zarówno przelew zwykły i do US to komunikat 11n. Przelew do ZUS to 12n."

    tak wiec moze to byc zwykly przelew, ale jak zadem moj e-bank nie bedzie
    specjalnie pod US formatowal pól to na wszelki wypadek jak przyjdzie cos
    placic to wypelnie formularz wpłaty podatku
    *** blad ***

  • 17. Data: 2003-03-10 13:45:40
    Od: "PO" <p...@p...onet.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote in message
    > Jakie pomyłki? Podaj jakieś konkrety.
    - ciagle mylenie adresu korespondencyjnego z adresem prowadzenia
    dzialalnosci
    - na samej umowie (!) mialem 2 pomylki: w regonie i nr VE
    malo? jak dla kogo....... ja raczej przyzwyczajony jestem do rzetelnej
    obslugi

    > Heh, już widzę, że Twoja krytyka to jakaś bzdura - opłata za token jest
    > jedną z opcji przecież. Jak nie chcesz, to możesz wziąć kartę kodów. ZA
    > DARMO.
    oczywiscie ze jest w opcji, co nie oznacza ze dostep poprzez token moglby
    byc tanszy, lub uzalezniony od poziomu bezpieczenstwa samego tokena (np. w
    PeKaO SA poza 6cio cyfowym pinem dostepowym, same haslo generowane jest na
    podstawie ciagu cyfr prezentowanego aktualnie na stronie).
    o karcie kodow nawet nie pisze bo to dopiero jest MEGA KIBEL!

    > No tak, rzeczywiście - super potwierdzenia wykonania przelewu, drukowane z
    > kompa,
    jezeli juz to potwierdzenie zlecenia wykonania przelewu - nigdzie nie ma
    rzeczywistego statusu operacji (przyjety, realizowany, itd.)

    > stosunkowo niskie opłaty
    jak dla kogo

    > wybór poziomu bezpieczeństwa, który odpowiada klientowi,
    jak dla kogo

    > oddziały (na wszelki wypadek),
    ile oddzialow jest w Wawie? slownie: JEDEN, ale to mi akurat wisi bo i tak
    nie zamierzam sie tam wybrac

    > darmowe powiadamianie sms, to rzeczywiście kibel.
    tak kibel, biorac pod uwage, ze sms w przypadku przelewu przychodzacego
    generowany jest w momencie ksiegowania, a nie rzeczywistego momentu wplywu,
    a w przypadku wychodzacego - w momencie rejestracji zlecenia przelewu :)

    dodaj do plusow jeszcze super prezent za wypelnienie ostatniej ankiety
    mogliby sie wcale nie wysilac i grzecznie poprosic klientow o jej
    wypelnienie bez takiego shitu, jakim byl ich pseudo kalendarz.
    mysle ze wiecej by w ten sposob zyskali :)

> [...]
    > czego mają służyć, ale na pewno nie do potwierdzenia dokonania transakcji
    sorki, pomylilem sie. jest jeszcze jeden plus: nie trzeba do nich chodzic,
    wszystko (nawet podpisac umowe) mozna zalatwic przez telefon/kuriera, ale to
    nie jest element, ktory szczegolnie wyroznia Nordea Bank Polska na tle
    konkurencji

    pozdr PO

  • 18. Data: 2003-03-11 03:09:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > pewnie do obrobki elektronicznej tytulu operacji

    To niepotrzebne, przeciez wystarczyloby zrobic tak jak w przelewach do
    US.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator