  • 11. Data: 2002-12-23 23:58:00
    Temat: Re: Nordea - plus minus
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nie można jednoznacznie powiedzieć, że ten albo inny bank nie nadaje
    > się do dokonywania przelewów zagranicznych. Wszystko bowiem zależy
    > od banku korespondenta z którym dany bank w Polsce się rozlicza.

    Ale za to chyba można powiedzieć iż bank powinien wiedzieć z kim i na
    jakich warunkach podpisuje umowę "korespondencyjną"
    Jeśli jeden dziad umawia się z drugim dziadem to potem wychodzą
    takie szopki ;-)

    pozd.Pix

  • 12. Data: 2002-12-24 12:58:21
    Od: "TOP" <o...@e...com>

    >Może sami byli ździwieni taką sytuacją lub ... rozkładalijakieś koszta
    >ogólno bankowe, a poza tym to bardzo dziwne że bank nie jest w stanie podać
    >ostatecznych kosztów takiej transakcji tylko rozkłada to na tak długi
    >okres - kwiecień/grudzień

    No właśnie nie wiem czy to nie jest temat dla UOKiK. To z zasady jest bardzo
    dziwne że klient po fakcie dowiaduje się jaka jest koszt przelewu i w dodatku
    tak jak tu powinien jeszcze drżeć przez ponad pół roku czy sobie jeszcze jakiś
    bank nie przypomni o opłacie. W końcu taki przelew to usłauga jak każda inna i
    powinna być opatrzona ceną. Niech to będzie algorytm zależny od kwoty
    przelewu, ale o powtarzalnym rezultacie.
    Mało brakło a dałbym się wrobić niemieckiemu odziałowi mojej firmy w konto
    ichnim banku, bo ich bolały rozliczenia kosztów delegacji. Czułem że będę miał
    z tym wyłącznie kupę "radości" i jakoś się wykpiłem. Jak widzę słusznie.

    Wesołych Świąt
    Tomek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2002-12-25 11:10:07
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 24 Dec 2002 00:22:43 +0100, Sebastian Malarz
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    >Dlatego też zanim złożymy przelew zagraniczny to warto czasami
    >zadzwonić do banku i dowiedzieć się bądź zapytać przez jaki bank
    >zagraniczny pójdzie nasz przelew i czy będzie to dla nas opłacalne.

    Myslisz, ze takie informacje bedzie latwo z banku wydobyc ?
    Bo to, ze Tobie z GBG sie udalo to nie jest typowa sytuacja :).
    Na wiekszosci infolinii i w oddzialch pewnie po takim pytaniu zrobia
    wielkie oczy :/.
    Moze najwyzej uda sie wydobyc jakis kontkat bezposrednio do
    odpowiedniego wydzialu.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730