  • 1. Data: 2002-12-23 15:07:35
    Temat: RB i "odstąpienie od umowy"
    Od: o...@o...pl

    Nawiązując do ostatniego mojego zapytania na forum dot. oferty RB.....

    Udałem się do najnowszej placówki tegoż banku - oj strasznie milutka, wystrój,
    foteliki, ładne pracowniczki - a jakże,
    tyle, że rozbroiła mnie sytuacja.

    Poprosiłem panią o materiały dot. KK (wniosek i druk zaświadczenie o dochodach)
    gdyż chciałbym sobie taką zakupić (z globusikiem - no cóż takiej jeszcze nie
    miałem).

    Dostałem:
    - ulotkę,
    - opłaty i prowizje,
    - regulamin KK

    powyższe pozycje jak najbardziej rozumiem, ale dostałem też:

    - informację o prawie odstąpienia od umowy w sprawie wydania karty i
    wykonywania operacji przy jej użyciu, i
    - oświadczenie o odstąpieniu od umowy w sprawie wydania karty i wykonywania
    operacji przy jej użyciu.
    I to wcale nie na pożegnanie - tylko prawie na samym początku rozmowy.

    Może podpowiecie - po co mi teraz te dokumenty? Nie mam karty, nie wiem na 100%
    czy wrócę do RB.
    może mam się podpisać in blanco i zanieść razem z wnioskiem :-))).

    odz

  • 2. Data: 2002-12-23 20:33:54
    Temat: Re: RB i "odstąpienie od umowy"
    Od: "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl>

> [...]
    > operacji przy jej użyciu.
    > I to wcale nie na pożegnanie - tylko prawie na samym początku rozmowy.

    Najwyrazniej RB powaznie potraktowal ustawe o kredycie konsumenckim. Do kazdej umowy
    taki kredyt dodany musi byc wzor oswiadczenia o odstapieniu od umowy. Klient moze z
    takiego wzoru skorzystac w ciagu (o ile dobrze pamietam) 10 dni od podpisania jesli
    sie
    rozmysli i chce sie wycofac z umowy. Po uplywie tego czasu sa to juz niepotrzebne
    papierki.

    Pirxx

  • 3. Data: 2002-12-24 07:19:19
    Od: o...@o...pl

    > Najwyrazniej RB powaznie potraktowal ustawe o kredycie konsumenckim.

    czy to oznacza, że inne banki nie traktują poważnie tej ustawy?
    odz

  • 4. Data: 2002-12-25 11:01:57
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 23 Dec 2002 21:33:54 +0100, "Pirxx"
    <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl> wrote:

> [...]
    sie
    >rozmysli i chce sie wycofac z umowy. Po uplywie tego czasu sa to juz niepotrzebne

    Konkretnie 10 dni jesli umowa jest zawierana poza oddzialem banku i 3
    dni jesli w banku.
    Klient powinien otrzymac wzor oswiadczenia od umowy w momecie jej
    zawierania, czyli w wypadku KK najczesciej w momemncie skladania
    wniosku (ktory wzykle zawiera tez umowe).
    Ale Rajfi chyba troszke przesadzil i daje te papierki juz pytajacemu o
    karte :)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 5. Data: 2002-12-25 11:16:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Klient powinien otrzymac wzor oswiadczenia od umowy w momecie jej
    > zawierania, czyli w wypadku KK najczesciej w momemncie skladania
    > wniosku (ktory wzykle zawiera tez umowe).

    Oooo.... w ubieglym tygodniu skladalem wniosek w Multi. Oswiadczenia o
    odstapiwniu od Umowy nie dostalem. No, ale chyba jako date zawarcia w tym
    wypadku dzie raczej traktowany dzien aktywowania karty, a nie dzien jej
    przyznania. Wiec zawsze mozna skorzystac z Oswiadczenia... o ile sie dotrze
    do ostatniej strony Regulaminu ;).

    > Ale Rajfi chyba troszke przesadzil i daje te papierki juz pytajacemu o
    > karte :)
    > --

    Po nowelizacji Ustawy o Kredycie Konsumenckim chyba bank bedzie mial
    obowiazek udostepnienia wzoru umowy na wniosek Kredytobiorcy przed podjeciem
    decyzji o jej podpisaniu. Tylko sie nie czepiajcie, wiem ze teraz tez mozna
    zrezygnowac z podpisania... ;).
    IMHO udostepnienie takiego oswiadczenia to nic zlego, a nawet godna pochwaly
    praktyka. Klient wystepujac o karte bedzie mial pelna swiadomosc, ze moze
    odstapic od umowy i ile ma na to czasu.

    Maciej

  • 6. Data: 2002-12-25 11:35:39
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 25 Dec 2002 12:16:39 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Oooo.... w ubieglym tygodniu skladalem wniosek w Multi. Oswiadczenia o
    >odstapiwniu od Umowy nie dostalem.

    Ale podpisales, ze go otrzymales :). Czyzbys nie czytal tego co
    podpisujesz skoro sie o niego nie upomniales :D ?
    Wzor oswiadczenia o odstapieniu od umowy znajduje sie na koncu
    ksiazeczki z regulaminem KK Multi.

    >No, ale chyba jako date zawarcia w tym
    >wypadku dzie raczej traktowany dzien aktywowania karty, a nie dzien jej
    >przyznania.

    10 dni na odstapienie bedzie sie liczylo od momentu otrzymania karty.
    W praktyce przy kartach Visa Credit bedzie to dzien aktywacji bo bank
    nie bedzie w stanie stwierzic na ile czasu przed aktywacja klient
    otrzymal karte.
    Karty zlote i platynowe wysylane sa kurierem.

    >Wiec zawsze mozna skorzystac z Oswiadczenia... o ile sie dotrze
    >do ostatniej strony Regulaminu ;).

    A wiec jednak masz regulamin :).

    >Po nowelizacji Ustawy o Kredycie Konsumenckim chyba bank bedzie mial
    >obowiazek udostepnienia wzoru umowy na wniosek Kredytobiorcy przed podjeciem
    >decyzji o jej podpisaniu.

    Nie widze powodu, zeby tego nie robic (na zyczenie klienta)

    >IMHO udostepnienie takiego oswiadczenia to nic zlego, a nawet godna pochwaly
    >praktyka. Klient wystepujac o karte bedzie mial pelna swiadomosc, ze moze
    >odstapic od umowy i ile ma na to czasu.

    A IMO wreczanie tego kazdemu klientowi proszacemu o materialy o karcie
    to przesada. I jak widac na przykladzie pierwszego postu z tego watku
    powoduje zdziwienie.

  • 7. Data: 2002-12-26 10:12:40
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał
    > Tylko sie nie czepiajcie, wiem ze teraz tez mozna
    > zrezygnowac z podpisania... ;).

    Hihihihi ;-)))))

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 8. Data: 2002-12-26 10:21:18
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał

    > 10 dni na odstapienie bedzie sie liczylo od momentu otrzymania karty.

    albo raczej doreczenia kopii umowy o kk ;-)) Tyle, ze umowa podobnie jak karta
    wysylana
    jest listem zwyklym. Nie sposob zatem okreslic daty doreczenia (umowy i karty), a co
    za
    tym idzie nie mozna okreslic dnia w ktorym oswiadczenie woli banku doszlo w taki
    sposob,
    ze klient mogl zapoznac sie z jego trescia :D Art. 61 kc :D
    Wobec tego 10 dni od momentu aktywacji karty ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 9. Data: 2002-12-26 14:41:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Ale podpisales, ze go otrzymales :). Czyzbys nie czytal tego co
    > podpisujesz skoro sie o niego nie upomniales :D ?

    No wlasnie, ktos zapomnial o Regulaminie i OWU przy wysylaniu mi wniosku...
    ;p

    > Wzor oswiadczenia o odstapieniu od umowy znajduje sie na koncu
    > ksiazeczki z regulaminem KK Multi.

    [...]
    > A wiec jednak masz regulamin :).

    Mam... dobrych informatorow. A Regulamin i OWU postaram sie wyszarpac jak
    Multi zdecyduje, ze dostane karte. Inaczej nie bedzie mi potzrebane ani
    jedno, ani drugie....

    Maciej

  • 10. Data: 2002-12-26 15:19:10
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 26 Dec 2002 15:41:37 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >No wlasnie, ktos zapomnial o Regulaminie i OWU przy wysylaniu mi wniosku...
    >;p

    Wydawalo mi sie, ze nalezysz do klientow, ktorym nie trzeba podawac na
    tacy w formie papierka informacji, ktore sa zawarte w internetowym
    serwisie na temat tego poduktu.