  • 1. Data: 2002-12-23 16:38:42
    Temat: Nordea - plus minus
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Hej!
    W kwietniu robiłem SWIFT'a zagranicznego (zagadka: czy są SWIFTy krajowe?) -
    do Niemiec, za pomocą Nordei. Wszystko pięknie pieniążki (koło 1000 Euro)
    przeszły. Ja pokrywałem koszty banku mojego jak i zagranicznego - przyszło
    jakieś obciążenie na dwadzieścia parę złotych - istny szok!
    Drugi szok przeżyłem dzisiaj - dostałem telefon na komórkę od miłej pani,
    która mówi, że właśnie przyszło obciązenie z banku zagranicznego na... 80
    PLN i żebym coś wpłacił na konto, bo nie chcą wszczynać "procedur"
    (egzekucji???) . Szczena mi opadła, nigdy w życiu nie zapłaciłem tyle za
    SWIFT'a do Niemiec - razem ponad 100 zł. Jak się dowiedziałem rozliczane
    jest to jakoś przez Helsinki :-/. Tak więc zdecydowanie ODRADZAM Nordeę jako
    bank do przelewów zagranicznych. Chyba, że gdzies do Skandynawii (to na
    odpowiedzialnosc tej pani).

    Pozdrawiam,
    BaLab

    PS. Plus to to, że nie wszczęli egzekucji tylko zadzwonili ;-).

  • 2. Data: 2002-12-23 16:52:03
    Temat: Re: Nordea - plus minus
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "BaLab"
    > W kwietniu robiłem SWIFT'a zagranicznego (zagadka: czy są
    > SWIFTy krajowe?) -

    z Fortisa do Nordei przelewalem Euro Swiftem "krajowym"
    - tez szlo przez zagraniczne banki korespondentow
    a koszty w tych bankach to zawsze jakis % nie wiecej niz 100-300 zl
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-12-23 17:26:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > która mówi, że właśnie przyszło obciązenie z banku zagranicznego na... 80
    > PLN i żebym coś wpłacił na konto, bo nie chcą wszczynać "procedur"

    He he... a pytałeś czy oni te dokumenty rozliczeniowe noszą pieszo
    czy może puszczają furmanką ? ;-)

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2002-12-23 18:44:48
    Od: "be" <b...@a...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > He he... a pytałeś czy oni te dokumenty rozliczeniowe noszą pieszo
    > czy może puszczają furmanką ? ;-)

    Przelewy miedzynarodowe zawsze byly i sa drogie.

  • 5. Data: 2002-12-23 19:39:54
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Przelewy miedzynarodowe zawsze byly i sa drogie.

    Ale ja nie pisałem o cenie tylko o zabójczej prędkości, bo jak pisze
    autor przelew był wysłany w kwietniu, a dodatkowe obciążenie
    pojawiło się pod koniec grudnia.
    Źle to świadczy o rynku, że takie dziadostwo jest w stanie się na
    nim utrzymać.

    Co do cen natomiast to prawdopodobnie będą się musiały jednak
    znacznie obniżyć (przynajmniej w ramach Unii), bo wygląda na to,
    że KE dobrała się wreszcie bankom do d...

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2002-12-23 19:59:34
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > No nie wiem. Za podobny przelew puszczany Pekao BP

    A co to jest Pekao BP ???
    Polaczenie PKO BP SA i Pekao SA? ;)
    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 7. Data: 2002-12-23 20:00:15
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "be" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przelewy miedzynarodowe zawsze byly i sa drogie.

    No nie wiem. Za podobny przelew puszczany Pekao BP płaciłem 45 zł
    (wszystkich opłat - mój bank, bank zagraniczny i SWIFT).

    Pozdrawiam,
    BaLab

    PS. Szukam taniego banku w Niemczech z dostępem przez sieć i (najlepiej)
    obsługą w jęz. angielskim.

  • 8. Data: 2002-12-23 21:11:12
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Kazimierz" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > A co to jest Pekao BP ???
    > Polaczenie PKO BP SA i Pekao SA? ;)

    ROTFL :-) Ale wpadka :-). Mam konto i tu i tu, z obu też dokonywałem
    SWIFTów, więc przyjmij moje metne tłumaczenie, ze opisywałem oba banki na
    raz ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 9. Data: 2002-12-23 23:07:42
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest to jakoś przez Helsinki :-/. (...)

    > PS. Plus to to, że nie wszczęli egzekucji tylko zadzwonili ;-).

    Może sami byli ździwieni taką sytuacją lub ... rozkładalijakieś koszta
    ogólno bankowe, a poza tym to bardzo dziwne że bank nie jest w stanie podać
    ostatecznych kosztów takiej transakcji tylko rozkłada to na tak długi
    okres - kwiecień/grudzień

    Sark

  • 10. Data: 2002-12-23 23:22:43
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

    > Tak więc zdecydowanie ODRADZAM Nordeę jako
    > bank do przelewów zagranicznych. Chyba, że gdzies do Skandynawii (to na
    > odpowiedzialnosc tej pani).

    Nie można jednoznacznie powiedzieć, że ten albo inny bank nie nadaje
    się do dokonywania przelewów zagranicznych. Wszystko bowiem zależy
    od banku korespondenta z którym dany bank w Polsce się rozlicza.

    Zasada jest prosta - im mniej zagranicznych banków pośredników tym
    przelew tańszy, a najlepiej aby bank w Polsce rozliczał się
    bezpośrednio z bankiem zagranicznym, na rachunek którego przelewamy.

    Przykładowo : często wykonuję przelewy zagraniczne w USD na rachunek
    swojej karty American Express. Gdy puściłem przelew z rachunku
    MultiBanku to okazało się, że ten bank rozliczył mój przelew poprzez
    inny amerykański bank co kosztowało mnie dodatkowe 24 USD czyli prawie
    100 zł plus oczywiście koszty jakie pobrał MultiBank czyli 25 PLN.

    Dlatego też poszukałem banku, który rozlicza się bezpośrednio z
    American Express i gdy składam przelew zagraniczny w Górnośląski Banku
    Gospodarczym SA albo w Banku Przemysłowo-Handlowym PBK SA (za czasów
    byłego PBK SA, nie wiem jak jest teraz) to płacę tylko opłatę za
    przelew zagraniczny (w GBG SA jest to 35 PLN i tyle też było w PBK SA)
    i to wszystko. Ponieważ GBG SA bezpośrednio rozlicza się z American
    Express nic dodatkowo nie muszę płacić za pośrednictwo banku
    zagranicznego.

    Dlatego też zanim złożymy przelew zagraniczny to warto czasami
    zadzwonić do banku i dowiedzieć się bądź zapytać przez jaki bank
    zagraniczny pójdzie nasz przelew i czy będzie to dla nas opłacalne.

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz