Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2002-12-23 15:42:32
Temat:W jakich godzinach odbywają się sesje KIR?
Od:t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zawsze wydawało mi się, że KIR pracuje w trzech sesjach (pewnie się myliłem)
Informacja mbanku mówi jednak coś innego:
********************************
W mBanku transakcje międzybankowe odbywają się wg. systemu Elixir w
następujących godzinach:
Godziny wysyłki:
05:55 - I sesja KIR
09:55 - II sesja KIR
13:25 - III sesja KIR
16:55 - IV sesja KIR (wyłącznie przelewy do ZUS)
Godziny otrzymania:
12:00 - sesja KIR
15:00 - sesja KIR
19:00 - sesja KIR
*************************************
Czy ktoś zna dokładne godziny sesji KIR. Nie interesują mnie godziny narzucone
przez poszczególne banki, ale rzeczywiste godziny sesji. Będę wdzięczny za
informację lub wskazanie gdzie można o tym poczytać. Dokładniej, interesują
mnie godziny jakie może zaproponować "idealny " bank korzystający z usług KIR-
u. Tensor1.

2. Data: 2002-12-23 15:57:05
Temat:Re: W jakich godzinach odbywają się sesje KIR?
Od:"Bogdan B." <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał
> Zawsze wydawało mi się, że KIR pracuje w trzech sesjach (pewnie się
myliłem)
> Informacja mbanku mówi jednak coś innego:

Jak dla mnie mówi właśnie to: KIR pracuje w trzech sesjach.
Bo rozliczenia ZUS to dość specyficzna rzecz i jeżeli nie prowadzi się DG
mało użyteczna.

Bogdan

3. Data: 2002-12-23 17:05:01
Od:t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jak dla mnie mówi właśnie to: KIR pracuje w trzech sesjach.
> Bo rozliczenia ZUS to dość specyficzna rzecz i jeżeli nie prowadzi się DG

Nie zrozumiałeś mnie. Nie chodzi mi o godziny zamykania przez poszczególne
banki przyjęć na sesje KIR. Są one z reguły znacznie wcześniejsze. Im
bardziej, tym gorzej to świadczy o banku. Z tego co sobie przypominam to na
pierwszą sesję, KIR przyjmuje zlecenia do godz 9.00. Ale nie jestem pewien. I
stąd pytanie. Tensor1.
PS. Gdybym miał rację, to zamykanie przed 6.00 (przez mbank) przyjęć na 1 sesję
KIR jest co najmniej dziwne!!!!!! Marmurki są o niebo lepsze.

4. Data: 2002-12-23 17:38:13
Od:"Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
sesję
> KIR jest co najmniej dziwne!!!!!! Marmurki są o niebo lepsze.

Z tego co ja wiem ale moge sie mylic to KIR ma sesje w nastepujacych godz.

1 sesja 10:30 - 11:00
2 sesja 14:30 - 15:00
3 sesja 17:00 - 17:30

I jszcze jedno , z informacji które kiedys wyczytalem tytaj na grupie to
banki specjalnie wczesniej koncza przyjmowanie przelewow na poszczegolne
sesje zeby móc je wczesniej puscic do KIR-u bo sa z tym zwiazane mniejsze
oplaty. Ale ta informacja nie jest pewna :-)

5. Data: 2002-12-23 17:40:59
Od:"Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> sobie przypominam to na pierwszą sesję, KIR przyjmuje zlecenia do
> godz 9.00. Ale nie jestem pewien. I stąd pytanie. Tensor1.

Marudzisz

http://www.ebanki.pl/zasoby/kir.html

> PS. Gdybym miał rację, to zamykanie przed 6.00 (przez mbank) przyjęć
> na 1 sesję KIR jest co najmniej dziwne!!!!!! Marmurki są o niebo
> lepsze.

ROTFL!!! _KTORE_ marmurki? Szczegolnie ksiegowanie ostatniej sesji maja
opanowane do perfekcji....

:-)

6. Data: 2002-12-23 18:53:57
Od:t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Marudzisz
>
> http://www.ebanki.pl/zasoby/kir.html

> ROTFL!!! _KTORE_ marmurki? Szczegolnie ksiegowanie  ostatniej sesji maja
> opanowane do perfekcji....
>
> :-)
Bardzo dziękuje za adres. Czy ja marudzę? Jak wytłumaczysz, że mbank zamyka
przyjmowanie na 1 sesję o 5:45 a sesja rozpoczyna się o 9:30. W pogardzanych
przez Ciebie bankach marmurkowych mających dostęp przez internet np. KB24
zamyka się przyjmowanie na 1-sesję o 8:30 i odpowiednio póżno także na dwie
pozostałe. Podobnie jest w co najmniej kilku innych. (W KB24 przelewy są też za
darmo.Przynajmniej do chwili obecnej. Nie wiem jak w innych).
Jeszcze raz co do marudzenia. Bank wirtualny powinien zamykać przyjmowanie na
daną sesję znacznie wcześniej niż marmurek. A jest inaczej. I ty to popierasz.
Pozdrowienia Tensor1.

7. Data: 2002-12-23 19:17:41
Od:"Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:11f8.000004ff.3e075bc4@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

> Bardzo dziękuje za adres. Czy ja marudzę? Jak wytłumaczysz, że mbank
> zamyka przyjmowanie na 1 sesję o 5:45 a sesja rozpoczyna się o 9:30.

O 5.55 (choć to niewiele zmienia). Ja wytłumaczę: chodzi o mniejsze koszty
przelewów - pamiętaj, ze mBank ma darmowe przelewy, ludzie wykonują ich
dużo. Jak tu pisano, koszt przelewu (taryfa KIRu) zależy w dość istotnym
stopniu od tego, o ile wcześniej od właściwej sesji informacja dotrze.
Wynika to z dyskontowego charakteru mBanku.

> Bank wirtualny powinien zamykać przyjmowanie na daną
> sesję znacznie wcześniej niż marmurek. A jest inaczej.

Tak właśnie jest w tym przypadku, zapewne chciałeś napisać "później" (?)

--
Robert

8. Data: 2002-12-27 14:08:21
Od:t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To reply by email, use ->mkarta<- in place of ->spamtrap<-
> Emaile adresuj do ->mkarta<- zamiast do ->spamtrap<-

Oczywiście pomyliłem się, chciałem napisać "póżniej". Jeżeli opłata rośnie, to
powinni wprowadzić zasadę: do 5:55 za darmo a póżniej np 0,50 zł aż do 8:15;
lub ją jeszcze zróżnicować. Podobnie dla innych sesji. Tensor1