  • 1. Data: 2002-11-18 20:53:55
    Temat: Nieuczciwe banki.
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Drodzy Grupowicze,
    zwracam sie do Was z prosba o informacje o bankach wyliczajacych rzeczywista
    stope procentowa niezgodnie z zapisami Ustawy o Kredycie Konsumenckim.
    Ze wzgledu na to, ze UOKiK zajal sie sprawa przedstawiania w materialach
    informacyjnych zanizonego oprocentowania rzeczywistego, jest okazja aby
    zwrocic przy okazji Urzedowi uwage na inne banki lamiace Ustawe. Jak zapewne
    pamietacie nie tak dawno temu UOKiK wystapil przeciw bankom pobierajacym
    oplaty za 'nieuzasadnione' reklamacje. Tamta akcja zakonczyla sie calkowitym
    sukcesem. Mysle, ze podobne dzialanie przeciw wszystkim bankom manipulujacym
    rzeczywista stopa procentowa zakonczy sie rowniez sukcesem. A to bedzie z
    pozyteczne dla nas wszystkich.
    Na koniec jeszcze 2 zdania wyjasnienia... Dlaczego sie tym zajmuje... Otoz,
    przylozylem reke do rozpoczecia dzialan przez UOKiK o ktorych wspomialem na
    poczatku. Jeden z pracownikow banku do ktorego UOKiK wystapil z prosba o
    weryfikacje informacji zawartych w materialach reklamowych, zarzucil mi
    donosicielstwo i stwierdzil, ze gdyby nie ktos z Rady Klientow owego banku
    to UOKiK nigdy by sie nie dowiedzial o tym jak bank informuje o rzeczywistej
    stopie procentowej. W wyniku takiej reakcji zaoferowalem, ze zwroce sie do
    innych bankow podajacych w sposob nieprawidlowy [nieuczciwy] rzeczywista
    stope procentowa o korekte wprowadzajacych w blad informacji.
    Przeciw bankom ktore nie beda chcialy podawac prawidlowo wyliczonego
    oprocentowania beda prowadzone dzialania na 3 plaszczyznach
    1/ UOKiK - lamanie ustawy
    2/ Arbiter Bankowy - zbanie czy Arbiter podejmie sie rozstrzygniecia sporu o
    zwrot kosztow w przypadku podjecia decyzji o zaciagnieciu kredytu na
    podstawie nieprawidlowo podanych kosztach kredytu i rzeczywistej stopy
    procentowej
    3/ Komisja Etyki Bankowej

    Pozdrawiam
    Maciej

    PS. I pierwsza [a w zasadzie 3-cia] kandydature na poczatek

    PKOBP - nie uwzglednienie prowizji przy obliczaniu przeczywistej stopy
    procentowej
    http://www.pkobp.pl/tabele/tab_opr1.xml?id_tyt=10

  • 2. Data: 2002-11-18 21:25:02
    Temat: Re: Nieuczciwe banki.
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:arbk41$66q$1@news.tpi.pl, MK wrote:

    Przepraszam, że wyjmuję niezbyt reprezentatywny fragment, niemniej w ramach
    tematu ;)

    > inne banki lamiace Ustawe. Jak zapewne pamietacie nie tak dawno temu
    > UOKiK wystapil przeciw bankom pobierajacym oplaty za 'nieuzasadnione'
    > reklamacje. Tamta akcja zakonczyla sie calkowitym sukcesem.

    Czy ktoś zechciałby w skrócie nakreślić (lub odesłać do archiwum jeśli
    było), jak w praktyce postępować przeciwko bankowi, który (dajmy na to
    dzisiaj) naliczy taką opłatę za "nieuzasadnioną" reklamację?
    Do kogo się zwrócić i na co dokładnie się powoływać?

  • 3. Data: 2002-11-18 22:24:05
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@o...pl>

    MK wrote:

    > sukcesem. Mysle, ze podobne dzialanie przeciw wszystkim bankom manipulujacym
    > rzeczywista stopa procentowa zakonczy sie rowniez sukcesem. A to bedzie z
    > pozyteczne dla nas wszystkich.

    ja się zastanawiam, czy zadając bankowi pytanie o konkretny
    kredytu (np. 5000zł na rok) bank powinien mi na poczekaniu
    (na infolinii) podać oprocentowanie nominalne i rzeczywiste ?

    jeśli tak, to Multibank nie przestrzega tej zasady,
    Pani w placówce mi podała, że są jakieś pojedyncze osoby w
    centrali, które to umieją liczyć ale one pracują do 16 czy
    15, i teraz nie może mi podać i to właściwie wychodzi
    dopiero na umowie

    MJ

  • 4. Data: 2002-11-18 22:56:14
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    > zwracam sie do Was z prosba o informacje o bankach wyliczajacych
    rzeczywista
    > stope procentowa niezgodnie z zapisami Ustawy o Kredycie Konsumenckim.

    mbank - istne klamstwo
    na stronie http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html zero informacji o
    wymaganych informacjach, a ponadto byla informacja dowaodzaca, ze akurat w
    mbanku stopa nominalna to to samo co rzeczywista (akurat nie potrafie tego
    frgmentu znalezc) ale bylo tez o tym na mbank.blog.pl

  • 5. Data: 2002-11-19 07:35:54
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > PS. I pierwsza [a w zasadzie 3-cia] kandydature na poczatek
    >
    > PKOBP - nie uwzglednienie prowizji przy obliczaniu przeczywistej stopy

    W poście z 6.11.2002 napisałem:

    ****************************
    Wydaje mi się, że PKOBP źle liczy RRSP. Przykład z ich strony internetowej dla
    kredytów mieszkaniowych
    kwota kredytu: 50000 PLN
    oprocentowanie: 9,19% (8,19%+marża 1,00%)
    prowizja: 1,2%
    opłata przygotowawcza: 50 PLN
    ilość rat miesięcznych: 120
    stałe raty kapitałowe.
    Podają, że RRSP = 9,84%. Mi wychodzi 9,97% plus minus 0,02% w zależności czy
    uwzględnię dni wolne lub nie. Róznica niby niewielka (0,10%) ale tego typu
    róznice i większe występują także przy innych produktach. Może ktoś to też
    sprawdzi. Tensor1
    PS. Drobna ciekawostka. W znanym dodatku do Rzeczpospolitej z dnia 25 września
    (dotyczącym kredytów konsumenckich) "interesujący" artykuł napisała Pani Magda
    Kopcińska specjalista bankowy z PKOBP. Podawała tam rózne wyliczenia RRSP.
    Praktycznie co druga stopa była błędnie wyliczona. Mająć takich specjalistów,
    nie dziwię się wartością RRSP podawnych na stronie www.pkobp.pl. A może się
    mylę. To odszczekam. Tensor1
    ************************

    Podobne różnice występują w innych kredytach, typowo konsumenckich. Kredyt
    powyższy jest także udzielany jako mozliwość spłaty kredytów mieszkaniowych w
    innych bankach, a wtedy Ustawa juz obowiązuje. Pozdrowienia. Tensor1
    PS Jeszcze raz podkreślam, to że różnice niewielkie nie ma znaczenia. PKOBP
    powinien dawac innym bankom przykłady rzetelnej informacji.

  • 6. Data: 2002-11-19 07:49:03
    Od: t...@p...onet.pl

    Lukas na stronie
    http://www.lukas.pl/oferta_tabele_oprockredyt.asp
    po podaniu oprocentowania nominalnego ogranicza się do nastepujacej informacji:
    *************************
    W rozumieniu art.7 ust.1 Ustawy o Kredycie Konsumenckim z dnia 20.07.2001
    roczna rzeczywista stopa oprocentowania (tzw. APR) wynosi średnio od 31,92% do
    52,23%. Stawki te są szacunkowe, a ich faktyczna wartość zależy od historii
    kredytowej klienta oraz okresu kredytowania.
    *********************************
    Jest to kpina z klienta i Ustawy. Moim zdaniem dla każdego podanego
    oprocentowania nominalnego (różnego w zależności od czasu trwania kredytu)
    powinien podać RRSP. Tak robia inne banki. Tensor1
    PS. Czasami niektórzy kredytodawcy podają kalkulator wyliczający RRSP. Tak np.
    robi SKK Żagiel (podmiot zależny od Kredyt banku)

  • 7. Data: 2002-11-19 11:12:46
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:6dad.0000001b.3dd9ecef@newsgate.onet.pl,
    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    .
> [...]
    > oprocentowania nominalnego (różnego w zależności od czasu trwania kredytu)
    > powinien podać RRSP. Tak robia inne banki. Tensor1

    Nie zauwazyles jednego :-) Na oprocentowanie oprocz okresu kredytowania ma
    wplyw tez _historia kredytowa_, a jak ja bank sprawdzi ? Przez internet ?
    ;-)

  • 8. Data: 2002-11-19 18:56:29
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wplyw tez _historia kredytowa_, a jak ja bank sprawdzi ? Przez internet ?

    To trzeba podać dla typowej. Nie jest to żadne usprawiedliwienie dla takich
    oszukańczych działań Lukasa. Koniec z nabieraniem klientów i wymyślaniem
    tysiąca i jeden powodów nie stosowania Ustawy. !!!!!!.

  • 9. Data: 2002-11-19 20:23:49
    Od: "Grzegorz" <"NOSPAM"walgreg@wp.pl>

    Czesc
    to skandal , ale chodzi o depozyty w Millenium tzw. lokata progresywna
    reklamowana kolorowa, zmyslna, perfidna ulotka!!!
    w pierwszym kwartale 3 % , potem 4%, 6 ,% i 7,5%
    Z daleka myslalem ze to jest lokata na 7,5% ale efektywne oprocentowanie
    jest ponizej stawek rynkowych

    pozdr gregory

  • 10. Data: 2002-11-19 20:43:31
    Od: "Robert" <m...@w...pl>