    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nieuczciwe banki.
    Date: 19 Nov 2002 08:35:54 +0100

    > Drodzy Grupowicze,
    > zwracam sie do Was z prosba o informacje o bankach wyliczajacych rzeczywista
    > stope procentowa niezgodnie z zapisami Ustawy o Kredycie Konsumenckim.
    > Ze wzgledu na to, ze UOKiK zajal sie sprawa przedstawiania w materialach
    > informacyjnych zanizonego oprocentowania rzeczywistego, jest okazja aby
    > zwrocic przy okazji Urzedowi uwage na inne banki lamiace Ustawe. Jak zapewne
    > pamietacie nie tak dawno temu UOKiK wystapil przeciw bankom pobierajacym
    > oplaty za 'nieuzasadnione' reklamacje. Tamta akcja zakonczyla sie calkowitym
> [...]
    W poście z 6.11.2002 napisałem:

    ****************************
    Wydaje mi się, że PKOBP źle liczy RRSP. Przykład z ich strony internetowej dla
    kredytów mieszkaniowych
    kwota kredytu: 50000 PLN
    oprocentowanie: 9,19% (8,19%+marża 1,00%)
    prowizja: 1,2%
    opłata przygotowawcza: 50 PLN
    ilość rat miesięcznych: 120
    stałe raty kapitałowe.
    Podają, że RRSP = 9,84%. Mi wychodzi 9,97% plus minus 0,02% w zależności czy
    uwzględnię dni wolne lub nie. Róznica niby niewielka (0,10%) ale tego typu
    róznice i większe występują także przy innych produktach. Może ktoś to też
    sprawdzi. Tensor1
    PS. Drobna ciekawostka. W znanym dodatku do Rzeczpospolitej z dnia 25 września
    (dotyczącym kredytów konsumenckich) "interesujący" artykuł napisała Pani Magda
    Kopcińska specjalista bankowy z PKOBP. Podawała tam rózne wyliczenia RRSP.
    Praktycznie co druga stopa była błędnie wyliczona. Mająć takich specjalistów,
    nie dziwię się wartością RRSP podawnych na stronie www.pkobp.pl. A może się
    mylę. To odszczekam. Tensor1

    Podobne różnice występują w innych kredytach, typowo konsumenckich. Kredyt
    powyższy jest także udzielany jako mozliwość spłaty kredytów mieszkaniowych w
    innych bankach, a wtedy Ustawa juz obowiązuje. Pozdrowienia. Tensor1
    PS Jeszcze raz podkreślam, to że różnice niewielkie nie ma znaczenia. PKOBP
    powinien dawac innym bankom przykłady rzetelnej informacji.