  • 1. Data: 2005-12-15 07:55:29
    Temat: Nierozliczone zakupy kartą - prośba o porad
    Od: "Marian" <m...@i...pl>

    Cześć,
    Na początku grudnia kupowałem kilka rzeczy w Galerii Centrum i zapłaciłem
    kartą (Pekao SA). Wczoraj na moim koncie pojawiła się dokładnie taka kwota,
    którą wtedy wydałem z komentarzem, że zakupy przy pomocy karty zostały
    nierozliczone. Paragon niestety już wywaliłem.
    Czy ktoś miał już taką sytuację? Wiecie, jak się może ta sprawa zakończyć?
    Teoretycznie to jest sprawa między Pekao a Galerią Centrum, ale wiadomo, że
    w tego typu sytuacjach najczęściej cierpii niewinny klient.

    Pzdr
    M.

  • 2. Data: 2005-12-15 08:52:27
    Temat: Re: Nierozliczone zakupy kartą - prośba o porad
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marian napisał(a):
> [...]
    > Teoretycznie to jest sprawa między Pekao a Galerią Centrum, ale wiadomo, że
    > w tego typu sytuacjach najczęściej cierpii niewinny klient.

    Ale o co chodzi ? Raz juz zakup byl rozliczony, czy wtedy nikt go nie
    rozliczal i dopiero teraz pojawila sie po raz pierwszy blokada ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-12-15 10:29:10
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Mithos napisał(a):

    > Ale o co chodzi ? Raz juz zakup byl rozliczony, czy wtedy nikt go nie
    > rozliczal i dopiero teraz pojawila sie po raz pierwszy blokada ?

    Ja to zrozumiałem tak jakby blokada została po prostu zdjęta i środki
    wróciły na konto.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 4. Data: 2005-12-15 11:57:41
    Od: "Marian" <m...@i...pl>

    > Ale o co chodzi ?

    No właśnie.
    Pieniądze zostały zdjęte z konta zaraz po zakupach. Nagle wczoraj pojawiły
    się na koncie ponownie z opisem "nierozliczona transakcja przy użyciu
    karty".
    Tak jakby po 2-óch tygodniach Galeria Centrum zwróciła pieniądze.

    Pzdr
    M.

  • 5. Data: 2005-12-15 12:54:28
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > karty".
    > Tak jakby po 2-óch tygodniach Galeria Centrum zwróciła pieniądze.

    Nie tyle zwrocila, co nie pobrala. Nie napisales, w jaki systemie jest
    karta, ale i tak ogolna zasada jest taka, ze z chwila autoryzacji karty
    zakladana jest blokada, ktora po jakims czasie jest zwalniana, jezeli
    uslugodawca nie zostala rozliczona. Jednakze dopuszczalny czas rozliczenia
    transakcji z reguly jest dluzszy (o ile sie nie myle - pol roku) i
    obciazenie moze jeszcze nadejsc. Mi nieraz zdarzaly sie transakcje
    rozliczane po ponad 3 miesiacach. Moja rada - zostawic te pieniadze
    spokojnie na koncie, przynajmniej przez pol roku (a jak w tym czasie
    przyjdzie obciazenie, to sprawa sama sie wyjasni).

  • 6. Data: 2005-12-15 13:29:38
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > dopuszczalny czas rozliczenia transakcji z reguly jest dluzszy (o ile sie
    > nie myle - pol roku) i obciazenie moze jeszcze nadejsc. Mi nieraz zdarzaly
    > sie transakcje rozliczane po ponad 3 miesiacach.

    dwa przypadki:
    1. za piwo zapłaciłem po 5 miesiącach - po zakupach blokada, zdjęta po
    tygodniu, i obciążenie po 5 m-cach. karta mbanku, sklep albert/hypernova pń
    2. za ciuchy nie obciążono konta żony - jak zawsze uważałem po zakupach, że
    przecież niczego jej w garderobie nie brakuje - jednak dziś po dwóch latach
    się cieszę i żałuję jednocześnie, że nie kupiła samochodu :p
    karta inteligo, sklep levi's w poznaniu

    janke

  • 7. Data: 2005-12-15 13:56:52
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > dwa przypadki:
    > 1. za piwo zapłaciłem po 5 miesiącach 2. za ciuchy nie obciążono konta
    > żony

    Mnie nie obciazono za pierwsza transakcje karta platnicza 10 lat temu. Jako
    swiezo upieczony posiadacz karty VISA PKO BP upatrzylem sobie pizzerie
    oznaczono nalepkami "visa", do ktorej udalem sie na lunch. Po zjedzeniu
    lasagne na widok rachunku wyciagnalem karte. Kelnerka powiedziala "Jezus
    Maria", ale ja bylem nieustepliwy i uparlem sie, zeby uregulowac rachunek na
    8 swiezo zdenominowanych zlotych karta. Pani wyniosla zelazko i jakies
    zakurzone druki, a ja z mina goscia obytego w kartach bez mrugniecia okiem
    podpisalem, co mi podsunela. Dopiero potem zobaczylem, ze podpisalem 8
    dolarow, a nie 8 zlotych. Pewnie dlatego transakcje odrzucono.

    Podejrzewam, ze w moim karcianym zyciorysie upieklo mi sie jeszcze pare
    transakcji. Coz, na wyciagu czlowiek glownie patrzy, czy nie ma czegos nie
    mojego. Nie zauwaza sie, ze czegos brakuje (zwlaszcza malych kwot).

  • 8. Data: 2005-12-15 14:40:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > zakurzone druki, a ja z mina goscia obytego w kartach bez mrugniecia okiem
    > podpisalem, co mi podsunela. Dopiero potem zobaczylem, ze podpisalem 8
    > dolarow, a nie 8 zlotych. Pewnie dlatego transakcje odrzucono.

    Nie przejmuj się. Moja małżonka w kilka dni po denominacji po jeździe
    taksówką zapłaciła i za samochód i za kierowcę chyba ;-)

    Slip opiewał na 67 tysięcy złotych. Rozliczenie doszło. Na szczęście na
    6,70 ;-P

    M.

  • 9. Data: 2005-12-15 15:31:42
    Temat: Re: Nierozliczone zakupy kart? - pro?ba o porad
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 15 Dec 2005 12:57:41 +0100, w <dnrlph$bal$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Marian"
    <m...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    > karty".
    > Tak jakby po 2-óch tygodniach Galeria Centrum zwróciła pieniądze.

    Spoko, upomną się kiedyś i zabiorą znowu :)

  • 10. Data: 2005-12-15 15:43:47
    Od: "Marian" <m...@i...pl>

    > Spoko, upomną się kiedyś i zabiorą znowu :)

    Na wszelki wypadek nie wydaję tej kasy :)

    Pzdr
    M.