  • 1. Data: 2005-12-14 22:36:05
    Temat: PKO BP podnosi oplaty i prowizje - szok pozytywny
    Od: k...@p...onet.pl

    http://www.bankier.pl/fo/karty/article.html/PKO-BP-p
    odniesie-oplaty-i-prowizje-dla-klientow-indywidualny
    ch.html?article_id=1370019

    Wiem ze juz bylo w innych watkach, ale troche pobocznie bylo.

    Widac, ze nawet PKO BP zaczyna liczyc potencjalne przychody z oplat i wchodza w
    kapitalizm smialo. Powiem szczerze, ze mi zaimponowali ta decyzja. Oczywiscie
    jak poprawia jakosc, to moze w ogole mi mocno zaimponuja generalnie... :)

    Tez jest cos o tym, ze BPH rowniez podnosi ceny i tutaj slabizna. Najpierw
    rozdmuchuja, ze wszystko u nich za darmo, etc, etc, a potem nozem w plecy. Taki
    kiedys zrobil mbank i im sie troche to czkawka odbilo...

    Pozdrawiam,
    Karciarz

  • 2. Data: 2005-12-14 22:46:32
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 14 Dec 2005 23:36:05 +0100, k...@p...onet.pl
    wrote:

    >Tez jest cos o tym, ze BPH rowniez podnosi ceny i tutaj slabizna. Najpierw
    >rozdmuchuja, ze wszystko u nich za darmo, etc, etc, a potem nozem w plecy. Taki
    >kiedys zrobil mbank i im sie troche to czkawka odbilo...

    eee no, bez jaj. nie porównuj mbankowych przelewów po 50 gr z istnym
    festiwalem podstępnych opłat Bardzo Pazernej Heny. nie mają sobie
    równych myślę że na całym świecie :)

    PG

  • 3. Data: 2005-12-14 22:52:15
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    wrote:

> [...]
    >jak poprawia jakosc, to moze w ogole mi mocno zaimponuja generalnie... :)

    Parę cytatów z tego linku:

    "Koszty banku maja wzrosnąć w niewielkim stopniu, co spowoduje, że
    niemal cała dodatkowa kwota prowizji zwiększy wynik z działalności
    bankowej i wynik brutto w 2006 r."

    "W pierwszych trzech kwartałach tego roku bank zarobił przed
    opodatkowaniem 1,7 mld zł. "

    "Niedawno na podobny krok zdecydował się Bank BPH."

    Różnica jest tylko taka, że BPH zdecydował się zaatakować (w ostatnich
    swoich konwulsjach) miliardzik za wszelką cenę (nawet za cenę
    przekrętu i utraty reputacji - co po reputacji, skoro wkrótce
    przestaną istnieć), a PKO BP zapewne planuje w przyszłym roku 2
    milardziki netto.

    PG

  • 4. Data: 2005-12-14 23:11:26
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > przekrętu i utraty reputacji - co po reputacji, skoro wkrótce
    > przestaną istnieć), a PKO BP zapewne planuje w przyszłym roku 2

    Kontynuujac watek - jezeli z takie podwyzki oplat PKO BP by cos ladnie
    zainestowal w obsluge klienta czy w nowosci, internet, etc, to ladnie nam sie
    moze budowac strategia giganta. A czemu by nie?

    Co do BPH - zgadzam sie. Szarpneli sie za duza kase moze nawet nie tylko na
    wynik finansowy, ale tez na nagonienie masy klientow, zeby pokazac PekaoSA, ze
    oni tez masa kliencka stoja. Slaba strategia w moim przekonaniu.

    Co do mbanku, to moze faktycznie nie da sie porownac tego 50gr za przelew, choc
    ordynarnosc z jaka mowili wszedzie ze sa za darmo, ze uklad z klientem jest
    uczciwy, ze zadnych oplat marmurkowych - to wszystko sprawilo, ze pozostal spory
    niesmak. Choc racja, ze glownie pewnie w oczach studentow, ktorzy kazde 50gr
    licza. Klienci zamozniejsi posiadajacy konta w mbanku pewnie tego nawet nie
    zauwazyli.

    Pozdrawiam,
    Karciarz

  • 5. Data: 2005-12-14 23:35:38
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 15 Dec 2005 00:11:26 +0100, k...@p...onet.pl
    wrote:

    >Kontynuujac watek - jezeli z takie podwyzki oplat PKO BP by cos ladnie
    >zainestowal w obsluge klienta czy w nowosci, internet, etc, to ladnie nam sie
    >moze budowac strategia giganta. A czemu by nie?

    Nie licz na to. Przecież wyraźnie jest tam napisane:
    "Koszty banku maja wzrosnąć w niewielkim stopniu, co spowoduje, że
    niemal cała dodatkowa kwota prowizji zwiększy wynik z działalności
    bankowej i wynik brutto w 2006 r."

    A zatem nastawili się na maksymalizację zysku.

    PG

  • 6. Data: 2005-12-15 01:58:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zainestowal w obsluge klienta czy w nowosci, internet, etc, to ladnie nam sie
    >moze budowac strategia giganta. A czemu by nie?

    Bo juz i tak byl jednym z drozszych bankow. To teraz co - ma byc kawa
    dla klientow w poczekalni, parking bezplatny ?

    Oczywiscie jesli klientom sie to spodoba to czemu nie.
    Obawiam sie tylko ze klientow im ubedzie ..

    No coz - poszukac gdzies ilosci klientow dzis, sprawdzic za pol roku
    :-)

> [...]
    >licza. Klienci zamozniejsi posiadajacy konta w mbanku pewnie tego nawet nie

    Niesmak to jedno, ale pieniadze to drugie. Ile kosztuje bank przelew
    przez KIR ? te "bezplatne" przelewy moga sie okazac powazna pozycja
    kosztowa, jesli klienci ich robia duzo, a z kart korzystaja malo :-)

    Te 50gr to moze byc "po kosztach".

    J.

  • 7. Data: 2005-12-15 06:37:01
    Od: Miernik <m...@f...org>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Niesmak to jedno, ale pieniadze to drugie. Ile kosztuje bank przelew
    > przez KIR ?

    Złożone wcześniej niż 2 godziny przed zamknięciem sesji KIR - 15 gr.
    Złożone wcześniej niż 1 godzinę przed zamknięciej sesji KIR - 30 gr.
    Złożone w ciągu ostatniej godziny przed zamknięciem sesji KIR - 45 gr.

    Dlatego mBank tak wcześnie łamie sesję.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 8. Data: 2005-12-15 06:51:38
    Od: "Zephyr" <z...@T...pl>

    > bankowej i wynik brutto w 2006 r."
    > A zatem nastawili się na maksymalizację zysku.
    > PG

    a przewidzieli że zamkne u nich konto, a takich jak ja może byc więcej?

    --
    Zephyr
    z...@T...pl

  • 9. Data: 2005-12-15 07:26:36
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    a ja mam złote konto i nic nie płacę za przelewy

    pozdr

  • 10. Data: 2005-12-15 08:58:58
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    >a ja mam złote konto i nic nie płacę za przelewy

    Tylko do końca roku.