  • 1. Data: 2013-09-18 07:49:39
    Temat: Nie, żeby mi było jakoś szczególnie żal...
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Informacja - jak to zwykle u pismaków - niepełna, nieskładna.

    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/934718,Z-kont
    a-Radia-Maryja-zniknelo-pol-miliona-zlotych

    "Jak poinformowało RMF FM, do banku BGŻ w Warszawie, gdzie Radio Maryja
    ma swoje konto, zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako
    pełnomocnik ojca Tadeusza Rydzyka. Złożył dyspozycję kupna akcji jednej
    ze spółek giełdowych. Znał wszystkie potrzebne dane, w tym hasła
    dostępu. Tego samego dnia ta sama osoba złożyła dyspozycję sprzedaży akcji."

    Takie operacje "na telefon"? Coś-mi tu nie pasi.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-09-18 09:13:04
    Temat: Re: Nie, żeby mi było jakoś szczególnie żal...
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 07:49:39 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Takie operacje "na telefon"? Coś-mi tu nie pasi.

    Ach, to kolejny brutalny atak na KK, wręcz Świętą Religię Katolicką.
    Jeden z poprzednich miał miejsce 18 lat temu:
    http://wyborcza.pl/1,75478,14621431,Pol_miliona_wypa
    rowalo_z_konta_ojca_Tadeusza_Rydzyka_.html

    "W 1995 roku plastikową siatkę zawierającą 217 tysięcy niemieckich marek
    (ówcześnie to ponad pół miliona złotych) ukradł z mieszkania
    współpracowniczki ojca dyrektora młody student teologii Michał W.,
    określany też przez policję jako ''seminarzysta'' (złapano go dopiero w
    2001 r.).

    W trakcie śledztwa po kradzieży wyszło na jaw, że wiele takich reklamówek
    regularnie trafiało z toruńskiej rozgłośni przy ul. Żwirki i Wigury do
    bydgoskiego bloku przy ul. Czartoryskiego. Następnie były wywożone do
    Niemiec przez elektronika Piotra R. Ten kupował w Berlinie (sklep Alfred
    Knitter GmbH) sprzęt na potrzeby radia i przywoził go do Polski jako
    niepodlegającą ocleniu ''darowiznę na cele kultu religijnego''.

    Prokuratura w Bydgoszczy wszczęła w związku z tym dwa nowe śledztwa: w
    sprawie nielegalnego wywozu dewiz za granicę (wtedy trzeba było mieć na to
    zezwolenia) i w sprawie uchylania się od cła. Prokurator chciał przesłuchać
    ''osoby zajmujące się w Radiu Maryja księgowością''. Ojciec dyrektor
    odmówił wskazania takich - i oba dochodzenia umorzono."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 3. Data: 2013-09-18 09:39:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Olin wrote:

    > Prokurator chciał
    > przesłuchać ''osoby zajmujące się w Radiu Maryja księgowością''.
    > Ojciec dyrektor odmówił wskazania takich - i oba dochodzenia
    > umorzono."

    Jakie to proste.

  • 4. Data: 2013-09-18 09:51:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 09:39:47 +0200, cef napisał(a):

    > Jakie to proste.

    Tak właśnie działa słynny front obrony przestępców, zwany czasami układem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    Zasada Larsona:
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 5. Data: 2013-09-19 11:46:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 07:49:39 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Informacja - jak to zwykle u pismaków - niepełna, nieskładna.
    > Takie operacje "na telefon"? Coś-mi tu nie pasi.

    Okazuje się, że takie operacje jednak można wykonać "na telefon".
    Poniżej potwierdzenie z najbardziej wiarygodnych - nie tylko dla Wolaków -
    źródeł, podane wyjątkowo składnie i w całej pełni.
    Przy okazji dowiadujemy się, że prawda chwilowo przestała wyzwalać i o
    pewnych rzeczach lepiej nie mówić.

    http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/54197,walka-z
    -niezaleznymi-mediami-trwa.html

    "W związku z informacjami podawanymi w różnych mediach o rzekomym
    zniknięciu ponad pół miliona złotych z kont Radia Maryja i Ojca Tadeusza
    Rydzyka oświadczamy:

    Konto, o którym mowa, to rachunek inwestycyjny Radia Maryja, a nie Ojca
    Tadeusza Rydzyka, w biurze maklerskim, na którym były zdeponowane
    świadectwa udziałowe NFI podarowane przez słuchaczy, które zgodnie z
    obowiązującymi przepisami później zostały zamienione na akcje. Pod koniec
    ubiegłego tygodnia doszło do popełnienia przestępstwa. Jakaś nieznana osoba
    podszyła się pod uprawnioną osobę i dokonała kilku transakcji na tymże
    rachunku. W związku z zaistniałą sytuacją została powiadomiona prokuratura
    i inne organy państwa.

    Dziwi natomiast fakt, że ta sprawa przeciekła do mediów w czasie toczącego
    się postępowania. Przestępca czy przestępcy będą mogli zacierać ślady.
    Pytanie: gdzie nastąpił przeciek i w jakim celu? Wydaje się również, że
    jest to następna próba poderwania zaufania do Radia Maryja i jego
    założyciela Ojca Tadeusza Rydzyka. Zaistniałą sytuację uznajemy za kolejną
    falę walki z wolnymi, niezależnymi mediami i odbierania dobrego imienia
    ludziom Kościoła. Zwracamy uwagę, że to kolejne uderzenie następuje w
    czasie zabiegania Telewizji Trwam o miejsce na cyfrowym multipleksie."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Oprócz tego wykonałem kilkaset godzin lotów odrzutowcami pasażerskimi,
    jako pasażer, przyglądając się temu, jak pracują skrzydła i silniki
    samolotów w czasie lotu, w związku z tym czuję się dość kompetentny w tym
    zakresie."
    prof. Jan Obrębski

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 6. Data: 2013-09-19 15:34:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 523958c6$0$1224$6...@n...neostrada.pl

    > Jakie to proste.

    Zgodne z zasadą Bóg dał, Bóg wziął. ;)

    Moherowa babcia odjęła wnuczkowi od ust i dała na potrzeby RR
    a bóg złodziei (bo jednak Bóg nie kradnie) zabrał, aby przekazać
    ,,potrzebującym''. IMO nawet dla małej kwoty warto prowadzić
    dochodzenie w takim wypadku, aby przeciwdziałać demoralizacji,
    której efekty mogą być koszmarne.

    Ale że głupio przyznać się duchownym (rzekomo dorosłym i dojrzałym,
    odpowiedzialnym) do takiej wpadki, lepiej (kosztem owej moherowej
    babci -- przykładowo kosztem moim) sprawie tak zwany łeb ukręcić. :)

    Moherowa babcia da ponownie... Wyjdzie na ulicę, pokrzyczy,
    że jej brakuje na to, co konieczne, ale da na tacę...
    [a mnie da w mordę, uznać, iż właśnie ją brutalnie atakuję]

    -=-

    Kilkanaście lat temu, w czasie ,,oświetlania'' kościoła św. Wojciecha
    w Białymstoku, zauważono smutnie, iż w razie pożaru wieży
    kościelnej -- nie będzie możliwości jej gaszenia, o ile
    nie będzie pod ręka stosownego samochodu z drabiną. :)

    Bóg jest cierpliwy -- w minioną niedziele wieża stanęła w płomieniach.
    Koszt szacowany jest na 4 miliony pln. Samochód z Warszawy jedzie raczej długo...

    -=-

    BTW pożarów... Mój ojciec, jako biegły sądowy elektryk, zauważał pewne... Hm...
    Niedoskonałości? ;) Zauważał, iż łatwiej zrzucić winę na elektryczność (także
    tam, gdzie w 100% można odrzucić tę drogę) i wziąć odszkodowanie, :) niż szukać
    prawdziwego winnego. Nie wiem, czy kościół ten był ubezpieczony, ale wiem, że
    tak jakoś dziwnie jest, iż płoną kościoły potrzebujące remontu lub przebudowy...

    Babcia z beretem moherowym na głowie na remont cudzego kościoła nie
    da -- ma przecież swój kościół, pod swoim nosem. Ale cała Polska
    zapłaci z entuzjazmem wówczas, gdy jakiś zupełnie obcy kościół
    poszedł z dymem za sprawą piekielnej zmowy...

    -=-

    BTW tego odrzucenia... Każdy zna podstawowe prawa typu prawo ohma.
    Wiadomo, że prąd jednaki płynie całym przewodem, nie zaś jego częścią.
    Jeśli doszło do przegrzania przewodu -- to doszło na jego całej długości,
    nie zaś w jakimś miejscu. (cała izolacja ulega wówczas uszkodzeniu, nie
    zaś jedno miejsce, dotknięte mocniej pożarem) Jeśli cała izolacja jest
    czysta (nierzadko te przewody są prowadzone w rurkach) i tylko drobny
    fragment jest spalony, raczej nie zawiniły ,,watowane'' bezpieczniki.
    Tymczasem jednak nieraz tego typu opinie legły w śmietniku na rzecz
    ,,prawdy alternatywnej'', w której mego ojca nie proszono o jego
    opinię, ale o wykazanie, iż doszło do pożaru w efekcie błędów
    w instalacji elektrycznej.

    Przewody elektryczne mają raczej dużą powtarzalność -- są takie
    same na niemal całej swej długości. Mają wszędzie tę samą średnicę,
    taką samą izolację i takie same chłodzenie? Chłodzenie może nie, ale
    i tak łatwo wykluczyć pożar powstały w wyniku przegrzania przewodu
    nadmiernym obciążeniem połączonym ze złym zabezpieczeniem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2013-09-19 15:38:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1...@4...net

    > Tak właśnie działa słynny front obrony przestępców, zwany czasami układem.

    Ów front ,,działa'' w imieniu: świętego spokoju; wyższych
    ideałów; pokonywania zła dobrem; wielkoduszności itd...
    Ten front z uporem maniaka szuka zła tam, gdzie tego zła
    nie ma -- zapewne wg zasady, iż zło jest wszędzie, a co
    najwyżej tego zła nie dostrzegamy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2013-09-20 00:05:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1cxirzaftu3nr$.1m923o2fnwx9k$....@4...net

    > ludziom Kościoła. Zwracamy uwagę, że to kolejne uderzenie następuje w
    > czasie zabiegania Telewizji Trwam o miejsce na cyfrowym multipleksie."

    [jest sugestia, że pieniądze wcale nie zniknęły,
    ale przepotworzyły się w łapówkę?]

    IMO już zabiegli -- od kwietnia 2014 roku mają nadawać, choć płacą
    już teraz. Ake od dawna byle smartfon z Androidem odtwarza bez trudu
    strumyk z TVTrwam, o odtwarzaczach z SilverLightem nie wspominając.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'