    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nie, żeby mi było jakoś szczególnie żal...
    Date: Thu, 19 Sep 2013 15:34:54 +0200

    "cef" 523958c6$0$1224$6...@n...neostrada.pl

    > Jakie to proste.

    Zgodne z zasadą Bóg dał, Bóg wziął. ;)

    Moherowa babcia odjęła wnuczkowi od ust i dała na potrzeby RR
    a bóg złodziei (bo jednak Bóg nie kradnie) zabrał, aby przekazać
    ,,potrzebującym''. IMO nawet dla małej kwoty warto prowadzić
    dochodzenie w takim wypadku, aby przeciwdziałać demoralizacji,
    której efekty mogą być koszmarne.

    Ale że głupio przyznać się duchownym (rzekomo dorosłym i dojrzałym,
    odpowiedzialnym) do takiej wpadki, lepiej (kosztem owej moherowej
    babci -- przykładowo kosztem moim) sprawie tak zwany łeb ukręcić. :)

    Moherowa babcia da ponownie... Wyjdzie na ulicę, pokrzyczy,
    że jej brakuje na to, co konieczne, ale da na tacę...
    [a mnie da w mordę, uznać, iż właśnie ją brutalnie atakuję]

    -=-

    Kilkanaście lat temu, w czasie ,,oświetlania'' kościoła św. Wojciecha
    w Białymstoku, zauważono smutnie, iż w razie pożaru wieży
    kościelnej -- nie będzie możliwości jej gaszenia, o ile
    nie będzie pod ręka stosownego samochodu z drabiną. :)

    Bóg jest cierpliwy -- w minioną niedziele wieża stanęła w płomieniach.
    Koszt szacowany jest na 4 miliony pln. Samochód z Warszawy jedzie raczej długo...

    -=-

    BTW pożarów... Mój ojciec, jako biegły sądowy elektryk, zauważał pewne... Hm...
    Niedoskonałości? ;) Zauważał, iż łatwiej zrzucić winę na elektryczność (także
    tam, gdzie w 100% można odrzucić tę drogę) i wziąć odszkodowanie, :) niż szukać
    prawdziwego winnego. Nie wiem, czy kościół ten był ubezpieczony, ale wiem, że
    tak jakoś dziwnie jest, iż płoną kościoły potrzebujące remontu lub przebudowy...

    Babcia z beretem moherowym na głowie na remont cudzego kościoła nie
    da -- ma przecież swój kościół, pod swoim nosem. Ale cała Polska
    zapłaci z entuzjazmem wówczas, gdy jakiś zupełnie obcy kościół
    poszedł z dymem za sprawą piekielnej zmowy...

    -=-

    BTW tego odrzucenia... Każdy zna podstawowe prawa typu prawo ohma.
    Wiadomo, że prąd jednaki płynie całym przewodem, nie zaś jego częścią.
    Jeśli doszło do przegrzania przewodu -- to doszło na jego całej długości,
    nie zaś w jakimś miejscu. (cała izolacja ulega wówczas uszkodzeniu, nie
    zaś jedno miejsce, dotknięte mocniej pożarem) Jeśli cała izolacja jest
    czysta (nierzadko te przewody są prowadzone w rurkach) i tylko drobny
    fragment jest spalony, raczej nie zawiniły ,,watowane'' bezpieczniki.
    Tymczasem jednak nieraz tego typu opinie legły w śmietniku na rzecz
    ,,prawdy alternatywnej'', w której mego ojca nie proszono o jego
    opinię, ale o wykazanie, iż doszło do pożaru w efekcie błędów
    w instalacji elektrycznej.

    Przewody elektryczne mają raczej dużą powtarzalność -- są takie
    same na niemal całej swej długości. Mają wszędzie tę samą średnicę,
    taką samą izolację i takie same chłodzenie? Chłodzenie może nie, ale
    i tak łatwo wykluczyć pożar powstały w wyniku przegrzania przewodu
    nadmiernym obciążeniem połączonym ze złym zabezpieczeniem.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'