  • 1. Data: 2013-09-17 21:15:35
    Temat: Polbank KK VISA - koniec dobrych kursów
    Od: j...@g...com

    Chyba czas pożegnać się z KK VISA dawnego Polbanku. Dwie transakcje walutowe (z 15 w
    EUR i 16.09 w GBP).
    Dzisiaj rozliczone - 17.09.
    Kurs EUR 4,3243 (kurs śr. NBP 4,2144)
    Kurs GBP 5,1666 (kurs śr. NBP 5,0201)

    Jednak Raiffeisen nie wytrzymał i musiał wszystko zepsuć. :(

    J.

  • 2. Data: 2013-09-17 22:25:06
    Temat: Re: Polbank KK VISA - koniec dobrych kursów
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 12:15:35 -0700, josh.web.01 napisał(a):

> [...]
    > Kurs EUR 4,3243 (kurs śr. NBP 4,2144)
    > Kurs GBP 5,1666 (kurs śr. NBP 5,0201)
    >
    > Jednak Raiffeisen nie wytrzymał i musiał wszystko zepsuć. :(

    Było na grupie coś o tym, że dla VISA doliczają 2% czy coś w ten deseń
    ale dla MC jeszcze nie popsuli, bo akurat mam dzisiaj rozliczone:

    98 EUR = 412,91 PLN czyli 4,2133 a google na dzisiaj pokazuje 4,21 także
    elegancko.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2013-09-17 22:56:33
    Od: j...@g...com

    Było prowizjach ale w kartach do konta. A to KK.
    Prowizja VISY jest w wielu bankach, ale do podstawowej waluty jaką jest EUR - rzadko.

  • 4. Data: 2013-09-17 23:13:56
    Od: j...@g...com

    W dniu wtorek, 17 września 2013 22:56:33 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:
    > Było prowizjach ale w kartach do konta. A to KK.
    >
    > Prowizja VISY jest w wielu bankach, ale do podstawowej waluty jaką jest EUR -
    rzadko.

    Sam sobie pod/odpowiem. Od 16.09. są zmiany dotyczące kart kredytowych Polbanku. 3%
    prowizji za przewalutowanie dla VISY. Niestety w regulaminie nie napisano jaką walutą
    rozliczeniową ma VISA a jaką MC. W TPiO także nie ma tej informacji. Z przeliczników
    domyślam się, że dla VISY w Polbank/RB waluta rozliczeniowa to USD.

  • 5. Data: 2013-09-18 00:08:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 14:13:56 -0700, josh.web.01 napisał(a):

> [...]
    > TPiO także nie ma tej informacji. Z przeliczników domyślam się, że dla
    > VISY w Polbank/RB waluta rozliczeniowa to USD.

    Hmmm do tej pory wszystkie karty Polbanku nie miały waluty rozliczeniowej
    tylko od razu następowało przewalutowanie na PLN po kursie VISA/MC i
    myślę, że tak jest nadal.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2013-09-18 00:22:00
    Od: Raff <r...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2013 00:08:13 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:

    > Hmmm do tej pory wszystkie karty Polbanku nie miały waluty rozliczeniowej
    >
    > tylko od razu następowało przewalutowanie na PLN po kursie VISA/MC i
    >
    > myślę, że tak jest nadal.

    Od 16.09 jest taki zapis w regulaminie par.19:
    5. Transakcje dokonane w innej walucie niż waluta rozliczeniowa
    przewalutowane są przez Organizację Płatniczą z tej waluty na walutę
    rozliczeniową z zastosowaniem kursu obowiązującego w tej
    organizacji, w dniu przewalutowania Transakcji Kartowej. Opis
    sposobu przewalutowania Transakcji Kartowych na walutę Rachunku
    Kredytu Bank podaje na Stronie Internetowej Banku.
    6. W przypadku Kart wydanych w systemie Visa, do wartości Transakcji,
    o których mowa w ust. 5, doliczana jest prowizja za przewalutowanie
    Transakcji w wysokości 3% wartości transakcji. Prowizja zawarta jest
    w kwocie transakcji w PLN podanej na Wyciągu i nie jest
    ewidencjonowana jako oddzielna pozycja.

  • 7. Data: 2013-09-18 07:56:45
    Od: jem <e...@g...com>

    Szkoda tylko, że Pólbank nie raczył poinformować posiadaczy swoich KK, że zmienia
    regulamin i TOiP.
    Nie miałem takiej infromacji na żadnym wyciągu ani w bankowości internetowej.

    A z tego co widzę, to nie jedyne zmiany. Zwrot za transakcje KK też został
    pogorszony.

  • 8. Data: 2013-09-18 08:29:02
    Od: Raff <r...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2013 07:56:45 UTC+2 użytkownik jem napisał:
> [...]
    >

    > A z tego co widzę, to nie jedyne zmiany. Zwrot za transakcje KK też został

    Fakt. Ja też dopiero po poście na górze zacząłem szukać na stronie banku. Na wyciągu
    nic nie było. A innej koresponencji też nie dostałem. Wolno tak zmieniać reguły?

  • 9. Data: 2013-09-18 09:38:02
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-09-18 07:56, jem pisze:

    > A z tego co widzę, to nie jedyne zmiany. Zwrot za transakcje KK też został
    pogorszony.

    O tym też tu było - teraz liczą się tylko pełne 100-ki.

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 10. Data: 2013-09-18 12:37:27
    Od: e...@g...com

    > Fakt. Ja też dopiero po poście na górze zacząłem szukać na stronie banku. Na
    >wyciągu nic nie było. A innej koresponencji też nie dostałem. Wolno tak zmieniać
    >reguły?

    Wg prawa i regulaminu muszą chyba powiadomić o zmianach nie później niż 2 miesiące
    przed datą wprowadzenia zmian.